حالت تاریک
مسئول دفتر امور بانوان استانداری کرمانشاه:

الگوهای مردواره شدن زنان در اسلام مردود است

الگوهای مردواره شدن زنان در اسلام مردود است

مسئول دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه با اشاره به فرموده امامین انقلاب، زنان منشاء سعادت اجتماع هستند، گفت: الگوهای مردواره شدن زنان در اسلام مردود است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، زهرا جانجانی امروز عصر چهارشنبه در محفل عطر یاس مقاومت که به مناسبت سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در مجتمع فرهنگی انتظار شهر کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: اسلام به زن جایگاه و اعتبار خاصی بخشیده، شاید از قرون گذشته کسانی که آزاداندیش بودند و به دنبال احیای حقوق زن بوده‌اند در کنار این احیاگری که داشته‌اند به غلط می‌خواستند زنان را شبیه به مردان کنند.

 

مسئول دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه افزود: این تصور غلط وجود داشته که برای دفاع از زن باید زنان خود را به پای مردان برسانند در حالی که اسلام و وجود مقدس پیامبر(ص) چنین نگرش و رفتاری نداشته‌اند.

 

وی گفت: بهترین نمونه رفتاری با زنان را می‌توان در رفتار پیامبر اکرم(ص) نسبت به بانوی دو عالم صدیقه کبری(س) پیدا کرد.

 

جانجانی تصریح کرد: در سرزمینی که دختران زنده به گور می‌شدند و در جایی که دختردارشدن ننگ محسوب می‌شد و در زمانی که کسی نمی‌توانست بگوید دختر دارد و دختران به وسیله پدران جاهل خود زنده به گور می‌شدند، پیامبر امت هرگاه حضرت زهرا بر او وارد می‌شد جلوی پای دختر خود بلند می‌شد و او را تکریم و احترام می‌کرد و حتی دستان مبارک حضرت صدیقه کبری را می‌بوسید. 

 

وی با بیان اینکه بالاترین محبت نسبت به دختران را در رفتار پیامبر با دختر خود می‌توان دید، خاطرنشان کرد: اگر امروزه چنین رفتاری احیا شود و پدران نهایت احترام را نسبت به دختران خود داشته باشند و اگر جایگاه دختران آن‌گونه که شایسته است رعایت شود شاهد بسیاری از آسیب‌هایی که امروزه در جامعه وجود دارد نخواهیم بود. 

 

جانجانی ادامه داد: مقام معظم رهبری به عنوان یک اسلام‌شناس نظراتی دارند که باید برای همگان تبیین شود، ایشان می‌فرمایند گاهی در زندگی گره‌هایی کوری به وجود می‌آید که تنها با سرانگشت مادران باز می‌شود.

 

وی ادامه داد: ایشان از زنان با تعبیر مردآفرین یاد و به فرموده امامین انقلاب زنان منشأ سعادت اجتماع هستند ایشان می‌فرمایند قرآن و زن هر دو انسان‌ساز هستند. 

 

این مسئول تصریح کرد: در نگاه اسلام و علمای اسلام زن هم‌تراز با قرآن است و زنان راه سعادت بشریت هستند.

 

وی گفت: اگر جامعه قرار باشد به سمت سعادت حرکت کنند باید از زنان به عنوان مربیان و تربیت‌کنندگان جامعه یاد شود.‌ 

 

جانجانی با بیان اینکه در مکتب اسلام زن قرار نیست مردواره و شبیه به مرد شود، گفت: در نظریاتی که امروزه ارائه می‌شود گاهی از زن و گاهی از مرد به عنوان تز و آنتی‌تز زیاد می‌شود. 

 

وی اذعان داشت: اسلام این نظریات را رد می‌کند و با مطرح کردن نظریه زوجیت زن و مرد را مکمل یکدیگر می‌داند. 

 

جانجانی افزود: درست است که در اوصاف وجودی تفاوت‌هایی بین زن و مرد وجود دارد اما در مکتب اسلام گاهی جایگاه زن برتر از مرد دیده می‌شود. 

 

وی افزود: در نگاه فمینیستی سال‌ها مبارزه برای کسب حق رای زن در جریان بوده اما رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند نگویید حق رای زنان بگویید تکلیف زنان. 

 

جانجانی با بیان اینکه ایشان دقت نظر زنان در انتخابات را حتی گاهی بیشتر از مردان می‌دانند، گفت: این یک نگاه فمینیستی نیست بلکه یک دیدگاه واقعی است ظرافت و دقت نظری که در نگاه زنان وجود داشته است آنان را به مربیانی خبره تبدیل کرده است که نیازی به شبیه شدن به مردان ندارند.

 

این مسئول اذعان داشت: زن و مرد هر کدام در جایگاه خود وظایف و تکالیفی را بر عهده دارند و به دلایلی که ذکر شد نباید گفت که زنان حق و اجازه رای دارند بلکه شرکت در انتخابات نیز یکی از تکالیف و وظایف زن در جامعه اسلامی است. 

 

وی با بیان اینکه در جامعه اسلامی به زن دستور خانه‌نشینی داده نشده است، گفت: خانه‌داری امری مکرم و محترم است اما در کنار آن بر اثر گذاری و نقش اجتماعی زن در جامعه تاکید شده است.

الگوهای مردواره شدن زنان در اسلام مردود است

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از