حالت تاریک
رئیس هیأت سوارکاری استان کرمانشاه خبر داد:

ساخت پیست سوارکاری کرمانشاه تا پایان تیرماه

ساخت پیست سوارکاری کرمانشاه تا پایان تیرماه

رئیس هیأت سوارکاری استان کرمانشاه از ساخت پیست سوارکاری تا پایان تیرماه خبر داد.

ستار الماسی در گفتگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: رشته سوارکاری از قدیم‌الایام تا به امروز در تاریخ، تمدن و دیار کرمانشاه عجین شده و جزئی از آیین، فرهنگ و تمدن این استان است. 

رئیس هیأت سوارکاری استان کرمانشاه، عنوان کرد: برخلاف اینکه در همه دنیا، رشته سوارکاری جزو گران‌ترین رشته‌های ورزشی به شمار می‌رود اما در استان کرمانشاه علاقه‌مندان و پرورش‌دهندگان اسب استان در مضیقه هستند و با مشکلات بسیار این میراث کهن را نگهداری می‌کنند. 

الماسی خاطرنشان کرد: ورزشکاران و پرورش‌دهندگان به گونه‌ای به این میراث علاقه‌مند هستند که اسب را به عنوان عضوی از خانواده خود می‌شناسند و همین موضوع باعث شده این میراث پس از ۳ هزار سال قدمت هم‌چنان در استان کرمانشاه بدرخشد و سند معتبر آن نیز وجود سنگ‌نگاره طاق‌بستان به عنوان بالاترین سند این میراث و نژاد در کرمانشاه است. 

رئیس هیأت سوارکاری استان کرمانشاه در رابطه با برگزاری مسابقات کشوری، بیان کرد: استان کرمانشاه از چهارم تا ششم تیرماه میزبان همایش اسب کرد بوده است که این رویداد در سطح ملی و به مدت سه روز برگزار شد و در این مسابقه ۱۵۰ رأس اسب اصیل از اقصی نقاط کشور شرکت کردند. 

وی در ادامه افزود: این مسابقه با حضور بی‌نظیر و پرشور تماشاچیان و علاقمندان همراه بود و هدف از آن احیای بیش از پیش اسب نژاد اصیل کرد بود که در سال گذشته به اسم کرمانشاه ثبت ملی شد و در تلاش هستیم که این رویدادها قدمی برای ثبت جهانی این نژاد اصیل باشد. 

الماسی اذعان کرد: در استان کرمانشاه ۱۲ هزار رأس اسب نژاد کرد ثبت شده است به همین خاطر و با توجه به خواسته علاقه‌مندان پیگیر ایجاد فضای کاملاً  حرفه‌ای برای رقابت و مسابقات کشوری و بین‌المللی هستیم که تحت عنوان پیست و میدان سوارکاری رقابت‌ها را به صورت مداوم برگزار کنیم. 

الماسی بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده توسط هیأت سوارکاری استان کرمانشاه در طی دوره‌های گذشته تا به امروز، این رشته احیا و معرفی شده است و مورد توجه مسئولان استانی، کشوری و فدراسیون سوارکاری قرار گرفته است. 

رئیس هیأت سوارکاری استان کرمانشاه گفت: با تأکید و پیگیری‌های استاندار محترم و مدیرکل ورزش و جوانان استان در خردادماه، محدوده شمال شرق دهکده المپیک واقع در جاده سنندج برای ساخت پیست سوارکاری، انتخاب و جانمایی شده و در حال حاضر تیم مهندسی در حال طراحی‌های لازم هستند و تا پایان تیرماه سال جاری این پروژه برای مناقصه بر روی سایت وزارت ورزش و جوانان قرار خواهد گرفت.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از