پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-05-07 14:02 - شماره خبر : 8429 0
رئیس بنیاد شهید دالاهو خبر داد:

ساماندهی گلزار شهدای دالاهو تا پایان سال

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران دالاهو گفت: از ساماندهی گلزار شهدای دالاهو تا پایان سال خبر داد و گفت: بنیاد شهید برای خانواده این عزیزان احترام قائل است و در این راستا کوتاهی نخواهد کرد.

عامر محمدی‌نسب در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: وضعیت نامناسب و شکستگی سنگ مزار شهدا در شهرستان دالاهو باعث نارضایتی خانواده شهدا شده و در این میان رسیدگی به امور مربوط به گلزار شهدا می‌تواند نمادی از قدردانی و یادآور حماسه‌های شهیدان باشد. 

وی تاکید کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران با هدف حفظ سندهای افتخار غیرت دینی و ملت امت اسلامی، حفظ و نگهداری کالبدی مزارها و گلزارها، طراوت قبور مطهر شهدا برای تحقق اهداف معنوی و فرهنگی آن، جلوگیری از افزایش و فرسایش طبیعی و عوامل غیرطبیعی و تهیه راهنما و شناسنامه مزارها و گلزار شهدا اقدام به ساماندهی گلزار شهدا کرده است. 

محمدی‌نسب تصریح کرد: امروزه یکی از مهمترین دغدغه‌های افراد که مدعی دنباله‌روی شهدا هستند، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت میان نسل جدید انقلاب است. 

وی افزود: با توجه به اینکه  یکی از وظایف مهم ما ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین گسترش فرهنگ انقلابی در میان نسل جوان است ما انسان‌ها راه شهدا را با قدرت هرچه تمام‌تر ادامه می‌دهیم و در مسیر مبارزه با استکبار دریغ نمی‌ورزیم چرا که شهدا یکی از بهترین الگوها برای نسل امروزی ما هستند. 

محمدی‌نسب درباره ساماندهی گلزار مطهر شهدا بیان کرد:   با پیگیری‌های مکرر بنیاد شهید و امور ایثارگران و فرمانداری دالاهو در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۰ مزار مطهر شهید در گلزار ابودجانه شهر ریجاب از ردیف اعتبارات تملک دارایی‌های استانی با مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان بازسازی و نیز ۱۸ مزار مطهر شهید دیگر با پیگیری اداره کل بنیاد شهید ساماندهی شد که در این میان گلزار ابودجانه تکمیل شد. 

محمدی‌نسب بر روند اجرای طرح ساماندهی تاکید و تصریح کرد: تکمیل چند مزار شهدا باقی‌مانده ان‌شاءالله تا پایان امسال مرمت و ساماندهی می‌شود زیرا بنیاد شهید برای خانواده این عزیزان احترام قائل است و در این راستا کوتاهی نخواهد کرد. 

 وی در ادامه گفت:  اهداف مهم ساماندهی مزار مطهر شهدا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تعظیم و پاسداشت یاد و خاطر شهدای عزیزمان است و ساماندهی مزار شهدا حداقل کاری است که می‌توان در قبال پاسداشت فرهنگ شهادت و جان‌فشانی‌ها و ایثارگری‌های شهدای گران‌قدر انجام داد. 

محمدی‌نسب با بیان اینکه با توجه به جایگاه و ارزش شهیدان، ادامه راه آن‌ها در پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلابی و اسلامی موثر است، گفت: اگر می‌خواهیم پیرو شهدا باشیم باید جنبه‌های رفتاری و سیره این شهیدان سرافراز را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

ساماندهی گلزار شهدای دالاهو تا پایان سال
ساماندهی گلزار شهدای دالاهو تا پایان سال
ساماندهی گلزار شهدای دالاهو تا پایان سال
ساماندهی گلزار شهدای دالاهو تا پایان سال

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/46r6D
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار