پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-06-10 19:59 - شماره خبر : 9443 0
دبیر کمیته فضای مجازی استان کرمانشاه:

سرقت اطلاعات در کمین کاربران مجازی است

دبیر کمیته فضای مجازی استان کرمانشاه با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی خارجی تحت نفوذ سازمان‌های امنیتی بیگانه هستند، گفت: سرقت اطلاعات در کمین کاربران مجازی است.

افشین آزادی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: امروز با افزایش ضریب نفوذ اینترنت شاهد گسترش حضور و فعالیت افراد در بستر شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی هستیم که زمینه تعامل و تبادل اطلاعات را فراهم کرده است.

دبیر کمیته فضای مجازی استان کرمانشاه گفت: بنا بر نظر اکثر کارشناسان حوزه رسانه در جهان امروز مطلبی تحت عنوان رسانه آزاد وجود ندارد و تمام رسانه‌ها بر اساس قوانین و ضوابط مشخصی در حال فعالیت هستند و باید به قوانین و مقررات کشورها و تمامیت ارضی آنها احترام بگذارند.

آزادی تصریح کرد: در کشورهای اروپایی و آمریکا شبکه سراسری اینترنت توسط سازمان‌ها و نهادهای امنیتی و اطلاعاتی کنترل و رصد می‌شود، با توجه به اینکه بیشتر پلتفرم‌ها توسط این کشورها ایجاد شده‌اند آنها به تمام اطلاعات کاربران دسترسی دارند و می‌توانند متناسب با اهداف خود برنامه‌ریزی کنند.

وی ادامه داد: در کشور ما نظارت بر عملکرد پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی وضعیت قابل قبولی ندارد و در حوزه تهدیدات سایبری سازمان پدافند غیرعامل باید تمهیدات ویژه‌ای را در این حوزه به‌کارگیری کند.

دبیر کمیته فضای مجازی استان کرمانشاه بیان کرد: سرقت اطلاعات کاربران، افکارسنجی و تأثیرگذاری بر کاربران از اهدافی است که توسط شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌شود زیرا یکی از اهداف اصلی راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی کشورهای غربی کنترل انتشار اطلاعات است تا بتوانند سیاست‌های خود را اجرا کنند.

آزادی خاطرنشان کرد: شبکه اجتماعی تیک تاک به دلیل سهام‌داران چینی آن و با وجود ارائه تضمین‌های لازم به دولت آمریکا مسدود و انتشار محتوای تولیدی در آن مورد محدودیت قرار گرفت و امروز شاهد محدودیت تلگرام در فرانسه هستیم که نشان‌دهنده اهمیت کنترل و مهندسی شبکه‌های اجتماعی و اطلاعات در کشورها است.

وی تأکید کرد: آزادی بیان توسط کشورهای غربی دروغی بزرگ است زیرا امروز کاربران نمی‌توانند در مورد جنایات و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه محتوای خود را انتشار دهند و سریعاً کاربران با محدودیت و حذف تصاویر و اطلاعات مواجه می‌کنند.

دبیر کمیته فضای مجازی استان کرمانشاه افزود: پلتفرم‌های خارجی شبکه‌های اجتماعی متناسب با سیاست‌های استکباری آمریکا در حال فعالیت هستند و مشاهده شد در جریان ناآرامی‌های سال ۱۴۰۱، حمله تروریستی داعش به مجلس شورای اسلامی و... چگونه این شبکه‌ها پشتیبانی لازم را از اغتشاشگران انجام دادند.

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/VpKKg
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار