حالت تاریک
رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه؛

سپاه پاسداران مرکز نظامی پیشرو در دنیا است

سپاه پاسداران مرکز نظامی پیشرو در دنیا است

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه گفت: در بحث هم‌افزایی بین بخش خصوصی یعنی شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش‌های نظامی در ایران، سپاه پاسداران به عنوان یک مرکز نظامی پیشرو در دنیا این موضوع را عملیاتی کرده است.

مسلم حدیدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: اقتصاد دانش‌بنیان، مبتنی بر دانش است و تمام کشورهایی که به سمت اقتصاد دانش‌محور رفته موفق بوده‌اند و کلید موفقیت خود را در توسعه حوزه دانش دیده‌اند تا جایی که امروز توانسته‌اند به فناوری‌های روز دنیا دست پیدا کنند که تأثیرات بسیاری در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی دارد.


رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه عنوان کرد: تحریم‌هایی که طی این چهار دهه علیه نظام جمهوری اسلامی ایران اتخاذ شد و مسائلی که اوایل انقلاب با شروع جنگ تحمیلی اتفاق افتاد یک تلنگری بود که مراکز نظامی از جمله سپاه پاسداران به حوزه دانش‌بنیان‌ها ورود کرده و به دنبال تکنولوژی‌های روز دنیا بروند.


حدیدی با موثر دانستن جنگ تحمیلی در روند توسعه دفاعی کشور، اذعان کرد: به زعم بزرگان که می‌گویند جنگی که اتفاق افتاد لطف خدا بود، واقعا یک تعبیر درست است، چرا که جنگ منشأ و نقطه آغازی بود که ما کمبود ها را حس کنیم و برای جبران به عرصه‌های مختلف دفاعی با استفاده از علم روز دنیا ورود کنیم.


این استاد دانشگاه تأکید کرد: بیشتر کشورهای دنیا به نحوی تکنولوژی دفاعی با قابلیت مانور بالایی دارند، می‌توان گفت این کشورها که در حوزه دفاعی پیشرفت کردند فضای دفاعی‌شان مبتنی بر اقتصاد دانش‌محور است و به صورت جدی و تخصصی وارد حوزه دانش شده‌اند.


حدیدی خاطرنشان کرد: از حدود ۲۰ الی ۳۰ سال پیش در کل دنیا این اقدام شکل گرفت که مراکز نظامی و  دفاعی از علوم دانش دانشگاهی برای رشد حوزه‌های رزمایشی و دفاعی استفاده کنند و در این مسیر بخش عمده‌ای را مدیون راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم که توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اتفاق افتاد و مراکز دفاعی و نظامی کشور از جمله سپاه به خوبی به این عرصه ورود پیدا کردند.

 

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه بیان کرد: با ورود سپاه پاسداران به حوزه دانش‌بنیان‌ها، خلأهایی که در بخش نظامی وجود داشت با تجربه‌های نظامی تلفیق شد و از دانش اندیشمندان‌ دانشگاهی و تحقیقاتی استفاده کردند و این آغاز مسیری بود که به صنایع بزرگ موشکی منتهی شد و  خوشبختانه باعث افتخار ایران اسلامی است.


وی افزود: با ایجاد فضای همکاری میان وزارت دفاع و معاونت علمی ریاست جمهوری و پای کار آمدن دانشگاه‌ها، این موضوع توسعه صنعت دفاعی به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت و در غالب یک برنامه شبکه‌ای سیستماتیک وارد حوزه عملیاتی شد که صنایع دفاعی موشکی و نقطه‌زنی آن را دنبال کردند و این حلقه گمشده در صنایع دفاعی ما بود.


حدیدی خاطرنشان کرد: در بحث هم‌افزایی بین بخش خصوصی یعنی شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش‌های نظامی در ایران، سپاه پاسداران به عنوان یک مرکز نظامی پیشرو در دنیا این موضوع را عملیاتی کرد و به خوبی از دانش متخصصین در حوزه‌های مختلف از جمله IT و ICT استفاده کرد که یکی از بخش‌های ویژه مراکز دفاعی بوده و موجب رشد تکنولوژی در این عرصه شده است.


رئیس سازمان جهاد دانشگاهی در پایان ابراز کرد: خوشبختانه اقدامات اخیر سپاه پاسداران علیه رژیم غاصب صهیونیستی در صیانت از حقوق و حریم نظام مقدس جمهوری اسلامی، نشان از  زحمات شبانه‌روزی دلاور مردانی است که در حوزه علمی و عرصه  نظامی و دفاعی  به ثمر نشسته است و برای این خاک افتخاراتی به ارمغان آورده است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از