حالت تاریک
امام جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب:

سکوت مقابل رژیم صهیونیستی ظلم به فلسطین است

سکوت مقابل رژیم صهیونیستی ظلم به فلسطین است

امام جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب گفت: مجامع بین‌المللی نباید در برابر این جنایات سکوت کرده بلکه باید از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، حجت‌الاسلام سید محمدعلی ساداتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان سرپل‌ذهاب با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در دانشگاه افسری ارتش، اظهارداشت: رهبر انقلاب در این مراسم اشاره‌ای به عملیات طوفان الاقصی در سرزمین‌های اشغالی داشتند و این عملیات را شکستی بزرگ و غیرقابل ترمیم برای رژیم صهیونیستی دانستند که توسط جوانان فلسطینی رقم خورده است.

وی افزود: رژیم موقت صهیونیستی سال‌های سال هزینه‌های بسیاری انجام دادند تا با ایجاد گنبد آهنین و دریافت سلاح‌های پیشرفته ارتش خود را غیرقابل شکست و غیرقابل نفوذ نشان دهند اما در عملیات طوفان الاقصی همه شاهد بودند که مجاهدین فلسطینی از دریا، زمین و آسمان همه سدها را برداشته و هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را درهم شکستند.

خطیب جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب تصریح کرد: حماس و نیروهای مقاومت فلسطینی در روز اول جنگ به هدف خود از این عملیات رسیدند که همانا شکستن هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی و غیرقابل نفوذ بودن آن بود و توانستند ثابت کنند که غیرقابل نفوذ بودن و شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی خیالی بیش نیست.

حجت‌الاسلام ساداتی در ادامه با اشاره شرارت و خباثت رژیم صهیونیستی، گفت: اقدام شجاعانه و فداکارانه مبارزین فلسطینی پاسخی به جنایات رژیم اشغالگر قدس در طول سالیان متمادی و افزایش این جنایات در ماه‌های اخیر است که در این میان فرمانده شجاع مقاومت فلسطین اعلام کرد که ما این عملیات را به این دلیل طراحی کردیم که افراطیون صهیونیستی در ماه‌های اخیر به مسجدالاقصی اهانت کردند معتکفین و نمازگزاران را از خانه خدا بیرون انداخته و با سگ وارد مسجد شده و مراسم خود را در مسجد اجرا کردند.

وی خاطر نشان کرد: رژیم صهیونیستی اعلام کرده به دنبال این است که مسجدالاقصی را که برای صدها میلیون نفر در جهان مقدس است، خراب کند و بر روی آن معبد صهیونیستی بسازد و گروه‌های مقاومت بارها به آنها اعلام کرده‌اند که دست از این کارها بردارند و به حقوق مردم فلسطین تعرض نکنند چه اینکه نوار غزه به‌عنوان متراکم‌ترین منطقه جهان از نظر جمعیت ۲۰سال است که در محاصره کامل قرار دارد.

امام جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب اذعان کرد: امروز برای رژیم صهیونیستی غیرقابل باور است یک گروه مقاومت فلسطینی که در محاصره کامل بوده به این توانایی دست یافته و هیمنه پوشالی آنها را درهم بشکند لذا می‌بینیم که در چند روز اخیر به وحشیانه‌ترین روش ممکن دست به کشتار مردم مظلوم فلسطین می‌زنند اگرچه سازمان ملل بارها نقش حقوق بشر توسط این رژیم را تذکر داده و آن را محکوم کرده است اما به پشتوانه آمریکای جنایتکار و انگلیس، این رژیم همچنان به جنایات خود در سرزمین‌های اشغالی ادامه می‌دهد.

حجت‌الاسلام ساداتی اذعان داشت: فلسطین ۷۵ سال است که تحت محاصره است و میلیون‌ها نفر از آنها در کشورهای مختلف آواره هستند، بسیاری از زنان، کودکان و جوانان آنها به شهادت رسیده و بسیاری از مبارزین و جوانان هم در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیر شده‌اند .

خطیب جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی امروز برخلاف آنچه که وجود دارد به‌دنبال مظلوم‌نمایی است و با استفاده از رسانه‌های استکبار جهانی درصدد القاء کردن این موضوع به افکار جهانی است که مردم  رژیم صهیونیستی مورد ظلم قرار گرفته‌اند.

وی افزود: در سرزمین‌های اشغالی چیزی به‌عنوان مردم  رژیم صهیونیستی وجود ندارد و افراد ساکن در شهرک‌های صهیونیستی، مردم سایر کشورها هستند که به‌عنوان نیروی نظامی در ارتش رژیم صهیونیستی به خدمت گرفته شده و بعد از پایان این مدت نیز به‌عنوان نیروی احتیاط در سرزمین‌های اشغالی حضور دارند و در جنگ‌ها همچون امروز فراخوان می‌شوند و باید در خدمت ارتش رژیم صهیونیستی قرار گیرند در واقع مردم عادی این سرزمین فلسطینی‌ها هستند که مورد ظلم قرار گرفته و آواره شده‌اند.

امام جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب تصریح کرد: رژیم منحوس صهیونیستی از این حربه برای آماده کردن افکار عمومی جهان به‌منظور انجام جنایت‌های بزرگتر و بیشتر علیه مردم فلسطین استفاده می‌کند و در این راستا در سه روز ابتدایی این جنگ چندین برابر جنگ ۳۳ روزه با حزب‌الله لبنان بر سر مردم مظلوم نوار غزه از بمب استفاده کرده است.

وی با تأکید بر عدم سکوت در برابر جنایات رژیم صهیونیستی افزود: مجامع بین‌المللی، نهادهای حقوق بشری خصوصا کشورهای اسلامی و مسلمانان جهان نباید در برابر این جنایات سکوت کرده و از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنند.

حجت‌الاسلام ساداتی با نکوهش تفکر سازش در برابر ظالم گفت: نتیجه تفکر سازش در برابر ظالمین این شده که امروز بخش زیادی از سرزمین فلسطین در اشغال رژیم صهیونیستی قرار دارد و مقابل این تفکر سازش تفکر ظلم‌ستیزی و هیهات من‌الذله امام حسین(ع) قراردارد که طوفان الاقصی یکی از حرکت‌های بر پایه این تفکر است.

وی خاطرنشان کرد: تاریخ فلسطین باید به دو قسمت تبدیل شود؛ رژیم صهیونیستی پیش از این عملیات، هرجا وارد جنگ شده از آب گل‌آلود ماهی گرفته اما پس از این هرجا بخواهد غلطی بکند با مشت محکم گروه‌های مقاومت روبرو خواهد شد با این عملیات باب جدیدی از مقاومت باز شده که ثمره آن نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود .

حجت‌الاسلام ساداتی در ادامه با اشاره به فرازی از وصیتنامه سردار دل‌ها، اذعان داشت: شهید حاج قاسم سلیمانی ذوب در ولایت و جان‌فدای ولایت بود و در این مسیر جان خود را فدا کرد که لازم است در این روزها که سردار دل‌ها نقش مهمی در وحدت محور مقاومت در منطقه داشت و تلاش، پیگیری و مجاهدت این سرباز اسلام در قوی شدن گروه‌های مقاومت فلسطینی تاثیر گذار بود از ایشان یاد کنیم و یاد و خاطره تمام شهدای محور مقاومت را گرامی بداریم.

امام جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز تأسیس سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش اشاره کرد و گفت: ارتش در همه کشورها وجود دارد اما ارتش ما در کنار دفاع از مرزها در دفاع از ارزش‌های انسانی و اسلامی هم فعال است  و تربیت‌یافتگان آن تربیت‌یافتگان مکتب اسلام و قرآن و انقلاب هستند.

حجت‌الاسلام ساداتی با اشاره به هفته پیوند اولیاء و مربیان، افزود: آموزش و پرورش متعلق به همه مردم است و امروز حساسیت امر تربیت در کنار آموزش از همیشه بیشتر است لذا والدین در امر تربیت فرزندان خود در کنار مربیان و معلمین باشند.

وی همچنین با اشاره به مراسم اهدای جهیزیه به نوعروسان از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تقدیر کرد و گفت: سپاه پاسداران منشأ خدمات مهمی برای کشور است و در هر عرصه و مکانی که نیاز باشد درکنار مردم خواهد بود و در هفته‌ای که گذشت برای تسهیل امر ازدواج جوانان ۵۰۰ سری جهیزیه در استان به نوعروسان اهدا کرد که ۱۴ سری آن مربوط به نوعروسان سرپل‌ذهابی بود.

حجت‌الاسلام ساداتی با اشاره به برخورد اطلاعات سپاه با تخلفات اداری شهرستان سرپل‌ذهاب، اذعان داشت: اطلاعات سپاه پاسداران در روزهای اخیر با تخلفی که در یکی از ادارات شهرستان اتفاق افتاده بود برخورد کرد که جای تقدیر دارد و انتظار ما از نهادهای نظارتی این است که بدون هیچ‌گونه اغماضی با تخلفات در هر سطحی که باشد قاطعانه برخورد کند.

وی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ثمره خون شهدا است و انقلاب ما یک انقلاب مکتبی است که مردم برای آن جان داده‌اند و تحریم‌ها و انواع سختی‌ها را به جان خریده‌اند چون این انقلاب را اسلامی می‌دانند لذا یک مسئولی که در این نظام مسئولیتی برعهده دارد بداند که اگر به این انقلاب خدمت کند، به اسلام خدمت کرده و اگر به این انقلاب خیانت کند به دین اسلام، قرآن، پیامبر اسلام(ص) و ائمه معصوم(ع) خیانت کرده است و باید پاسخگو باشد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از