حالت تاریک
رئیس بسیج اساتید استان کرمانشاه:

سیاست خارجی کشورمان نباید محدود به آمریکا باشد

سیاست خارجی کشورمان نباید محدود به آمریکا باشد

رئیس بسیج اساتید استان کرمانشاه با بیان اینکه اعتماد مجدد به آمریکا خطای راهبردی است، گفت: سیاست خارجی کشورمان نباید محدود به آمریکا باشد.

نامدار یوسفوند در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: حضور مردم در چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری در شرایطی که مردم عزادار رئیس‌جمهور پیشین بودند چشمگیر بود و توانستند صحنه‌های بی‌نظیری را خلق کنند و بار دیگر حمایت خود را از جمهوری اسلامی ایران به نمایش بگذارند.

رئیس بسیج اساتید استان کرمانشاه گفت: انتخابات ریاست‌جمهوری کشورمان در شرایطی برگزار شد که بسیاری از رسانه‌های بیگانه سعی در القای فضای یأس و ناامیدی داشتند اما مردم ایران با بصیرت و هوشیاری خود مشارکت ۲۵ میلیونی را رقم زدند.

یوسفوند تصریح کرد: باید به ملت ایران تبریک گفت که این چنین دشمنان را ناامید و سرخورده کردند و امیدواریم در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری نیز برای تعیین رئیس‌جمهور منتخب پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و با همدلی و مشارکت خود انتخاب نهایی را داشته باشند.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز دیپلماسی فرهنگی و تعامل با جهان ادامه داد: برای ملت ایران مشخص است که آمریکا با استقلال و آزادی کشورمان مخالف است و از بدو پیروزی انقلاب اسلامی از هیچ دشمنی کوتاهی نکرده که نمونه آن وضع تحريم‌های اقتصادی است و باید گفت ایران چه اقدامی را انجام داده که باید چنین تحريم‌هایی علیه آن وضع شود.

رئیس بسیج اساتید استان کرمانشاه بیان کرد: دو کاندیدای راه‌یافته به مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری باید دیدگاه خود را به‌صورت شفاف اعلام کنند زیرا نباید اشتباه گذشته برای ارتباط با غرب مجدد تکرار شود و آزموده را آزمودن خطا است.

یوسفوند افزود: ایران طی توافقنامه برجام به تمامی تعهدات خود عمل کرد اما آمریکا به توافقی که خود امضا کرده بود پایبند نبود و آن را نقض کرد و یک طرفه از این پیمان خارج شد و اعتماد مجدد به آمریکا خطای راهبردی است.

وی خاطرنشان کرد: بعد از نقض برجام توسط آمریکا تعداد تحریم‌های اقتصادی از ۸۰۰ به یک هزار و ۵۰۰ تحریم افزایش یافت که در نتیجه اعتماد به غرب و محدود کردن ارتباط با سایر کشورهای جهان انجام گرفت.

رئیس بسیج اساتید استان کرمانشاه گفت: جمهوری اسلامی ایران به برکت دانشمندان خود توانسته در عرصه نظامی به بازدارندگی دست یابیم و باید با برنامه‌ریزی تلاش کنیم در عرصه اقتصادی به استقلال دست پیدا کنیم ‌که یکی از اقدامات مهم دولت شهید رئیسی عضویت در پیمان شانگ‌های و بریکس بود.

یوسفوند تأکید کرد: دیدگاه محدود کردن ارتباط با کشورهای جهان و تنها توجه به آمریکا مردود است و می‌توان بر اساس راهبرد عزتمندانه منافع ملی خود را تأمین کنیم و با جلوگیری از خام‌فروشی و ساخت کالاهای مورد نیاز سایر کشورها اقتصاد خود را پویا کنیم.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از