نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی:
سیاستهای آموزشی شورایعالی انقلاب فرهنگی غلط است
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: سیاستگذاریهای غلط شورایعالی انقلاب فرهنگی اوضاع آموزش در کشور را وخیمتر کرده است، باید سعی کرد تا استرس از سطح مدارس برچیده شود.
به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاعرسانی «مرصاد»؛ محمد رشیدی صبح امروز دوشنبه در نشست صمیمی با مدیران نواحی آموزش و پرورش استان کرمانشاه که در تالار شهید بهشتی برگزار شد، اظهار داشت: در سند تحول بنیادین محوریت با مدرسه است در کمیسیون مجلس و مباحث مربوط به برنامه توسعه بارها به نمایندگان تأکید شده است که در دو حوزه با جدیت ورود پیدا کرده و کمک کنند یکی از این حوزهها آموزش و پرورش و حوزه دیگر بهداشت و درمان است.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: بر خلاف قانون اساسی متأسفانه امروزه روند را طوری طی میکنیم که آموزش رایگان نیست به غیر از آن با مشکلات دیگری هم دست و پنجه نرم میکنیم که برخی از آنها عبارتند از تعدد مدارس و افزایش مدارس غیرانتفاعی.
وی گفت: سیاستگذاریهای غلط شورایعالی انقلاب فرهنگی اوضاع آموزش در کشور را وخیمتر کرده است، باید سعی کرد تا استرس از سطح مدارس برچیده شود با تصمیمات چند ساله اخیر، دانشآموز، والدین و زندگی آنها را دچار تضرع، تنش و استرس کردهایم.
رشیدی خاطرنشان کرد: متأسفانه عدالت آموزشی در سیاستگذاریهای شورای عالی انقلاب فرهنگی لحاظ نشده است آیا دانشآموزی که در بهترین نقطه شهر با بالاترین امکانات و در مجهزترین مدرسه درس میخواند با کسی که در یک بخش و روستای محروم با حداقل امکانات درس میخواند یکی است؟ قطعاً این دو با هم برابر نیستند و نمیتوان از هر دوی این دانشآموزان انتظار کسب نمره یکسانی در آزمونهای نهایی داشت.
وی تأکید کرد: مدرسه باید کانون گرم آرامش باشد، موفقیت ما زمانی محقق میشود که دانشآموزان با شنیدن خبر تعطیلی مدارس، به جای خوشحالی، احساس ناراحتی کنند؛ متأسفانه دانشآموزان ما در مدارس احساس خوبی ندارند و به آنها استرس وارد میشود.
رشیدی افزود: روش تدریس معلمان، کتابهای تألیف شده و حتی شیوه نشستن دانشآموزان در سر کلاسها غلط است و با استاندارد بینالمللی فاصله دارد باید از راه اشتباه گذشته درس گرفت.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: باید از اشتباهات گذشته درس گرفت و با تغییر روشهای تدریس، این رویکرد سنتی که دانشآموزان را به حفظ صرف مطالب وادار میکند و به فراموشی سریع مطالب منجر میشود اصلاح کنیم.
رشیدی گفت: جای مهارتآموزی در مدارس ما خالی است دانشآموز باید سبک زندگی و روابط اجتماعی را در مدرسه بیاموزد.
وی افزود: متأسفانه، برخی از فارغالتحصیلان دانشگاهها، حتی در حرفههای تخصصی مانند پزشکی، در برقراری ارتباط مؤثر با دیگران با چالش مواجه هستند؛ این نشان میدهد که نظام آموزشی ما از مسیر اصلی خود منحرف شده و نتوانسته است جایگاه والای معلم را در دل دانشآموزان تثبیت کند.
انتهای خبر/