چهارشنبه 28 شهر 1403
1403-06-02 15:20 - شماره خبر : 9217 0
امام‌ جمعه کرمانشاه:

شایسته سالاری در انتخاب دولتمردان مهم است

امام جمعه کرمانشاه گفت: رویکرد دولت جدید توافق و تفاهم بین جناح‌های سیاسی و فکری برای اداره کشور بر اساس شایسته‌سالاری امر مبارک و مهمی است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته کرمانشاه ضمن دعوت خود و دیگران به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: خدای متعال در آیه ۳۱ سوره مبارکه یونس می‌فرماید: ای رسول ما به مردم بگو چه کسی از آسمان و زمین به شما رزق و روزی می‌دهد، تمام آنچه که در پیرامونمان می‌بینیم همه مخلوق خداست، حاکم بر چشم و گوش شما چه کسی است؟ چه کسی از زنده مرده خارج می‌کند و از مرده زنده خارج می‌کند؟ چه کسی این‌طور انسان‌ها را به سوی مسیر درست هدایت می‌کند؟ آیا غیر از خدا انسان‌ها را با این ظرافت‌ها خلق می‌کند؟ 

امام جمعه کرمانشاه افزود: این کره خاکی با این همه عظمت در مقابل ستارگان و سیاره‌ها به قدری کوچک است که اصلاً قابل حساب نیست، برخی از ستاره‌ها و سیاره‌ها چند میلیارد برابر کره زمین هستند، اگر همین زمین اندکی به خورشید نزدیک‌تر شود تمام موجودات روی زمین هلاک می‌شوند و اگر اندکی فاصله بگیرد آنچنان یخبندانی رخ می‌دهد که همه موجودات از بین می‌روند،  ما همواره در نظارت مستقیم خداوند متعال هستیم، جایی در این عالم به اسم خلوت و تنهایی وجود ندارد، ما هر کجا باشیم خدا وجود دارد و فرشتگان الهی همراه ما هستند بنابراین باید مراقب خودمان باشیم.

وی تصریح کرد: ایامی که در آن قرار داریم ایام بسیار مهم و عزیزی است در همین ایام ما روز صنعت دفاعی کشور را داشتیم که از جوانان متخصص در صنعت دفاعی کشور تقدیر می‌کنیم که ما را در دنیا سرفراز و سربلند کردند، آن ژنرال کارکشته آمریکایی در برنامه زنده تلویزیونی رسماً اعلام کرد ورود جمهوری اسلامی و تجهیزات دفاعی جمهوری اسلامی به جنگ روسیه سرنوشت جنگ روسیه را تغییر داد؛ زمانی ما برای سیم خاردار و فشنگ اسلحه‌های معمولی محتاج خارجی‌ها بودیم امروز به جایی رسیدیم که بسیاری از کشورها برای خرید سلاح از ما صف کشیده اند. 

غفوری ادامه داد: جمهوری اسلامی به طور کلی راهبرد و رویکردش دفاعی است و ابداً تهاجمی نبوده و نیست و اگر جایی ببیند که مستکبران می‌خواهند حق مظلومان را ضایع کنند حتما آنها را حمایت می‌کنند که این هم به امر صریح خداوند متعال و سیره و سنت پیامبر است که مبنای روشن دینی و شرعی دارد، یا جبهه‌ای که مقابل باطل و استکبار ایستاده است که طبیعی است. 

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به مناسبت‌های هفته گذشته، خاطرنشان کرد: در هفته گذشته روز پزشک را داشتیم که همه پزشکان متدین، متعهد و زحمتکش که برای سلامت جامعه تلاش می‌کنند و آرامش را از خود سلب می‌کنند برای اینکه جامعه همواره در سلامت باشد به بیماران رسیدگی می‌کنند تقدیر و تشکر می‌کنیم، پزشکان متعهدی که به صورت جهادی در مناطق محروم حرکت می‌کنند و به صورت رایگان محرومان را درمان می‌کنند که کار بسیار زیبایی است که حقیقتا جزو مصادیق جهاد فی‌سبیل‌الله است و از خداوند درخواست می‌کنیم که ان‌شاالله بر توفیقاتشان بیفزاید. 

وی بیان کرد: امروز روز دوم شهریورماه و آغاز هفته دولت است که به مناسبت سالروز شهادت شهید رجایی و باهنر در سال ۱۳۶۰ به دست منافقان کوردل از طریق نفوذی‌های مزدور این جنایت انجام شد و کشور در یک انفجار در ساختمان نخست وزیری شهید رجایی را که یک‌ماه رئیس‌جمهور شده بود و نخست وزیر فاضل و حکیم را از ملت گرفتند و به شهادت رساندند، فرصتی است که دولت‌مردان گزارشی از یکسال خدمات و زحماتشان را به مردم را ارائه دهند، امسال هفته دولت مصادف شده است با شروع به کار دولت جدید که وزرا از مجلس رأی اعتماد گرفتند و رسماً از دیروز کارشان را آغاز کردند و از مجلس نیز تشکر و قدردانی می‌کنیم و مجلس در یک اقدام بسیار مهم به کل وزرا رأی داد. 

غفوری اذعان کرد: این رویکرد توافق و تفاهمی که رئیس‌جمهور وعده دادند و به وعده خود تا حد زیادی عمل کردند که همین رویکرد در بحث انتخاب وزرا و رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی هم اتفاق افتاد، همین رویکرد بین جناح‌های مدعی دلسوزی برای کشور امر بسیار بسیار مهم و مبارکی است و نباید آن را دست کم گرفت و اگر هر جناحی رأی آورد و بخواهد همه چیز را یکسره کند و برخلاف شایسته‌سالاری فقط افراد هم جناح خود را در رأس امور بگمارد حقیقتاً این در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت شریف، عزیز، سربلند و یکپارچه ما نیست و اینکه یک رویکرد جدید پیش آمده است بحث توافق و تفاهم بین جناح‌های سیاسی و فکری برای اداره کشور بر اساس شایسته‌سالاری امر مبارک و مهمی است.

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/er8KK
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار