دوشنبه 26 شهر 1403
1403-04-30 20:47 - شماره خبر : 8235 0
دبیر کمیته فضای مجازی استان کرمانشاه:

شبکه ملی اطلاعات برای کشور ضرورت است

دبیر کمیته فضای مجازی استان کرمانشاه با بیان اینکه کشورمان در عرصه فناوری اطلاعات پیشرفت‌های چشمگیری داشته، گفت: شبکه ملی اطلاعات برای کشور ضرورت است.

افشین آزادی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: فناوری امروز در تمام عرصه‌های زندگی انسان وجود دارد به‌ نحوی که امروز زندگی انسان‌ها با اینترنت و سیستم‌های رایانه‌ای گره خورده و زندگی بدون آنها دشوار است.

دبیر کمیته فضای مجازی استان کرمانشاه گفت: امروز بسیاری از زیرساخت‌های کشورها به صنعت فناوری اطلاعات وابسته هستند و اطلاعات مهم و کاربردی در عرصه‌های مختلف به وسیله همین شبکه جمع‌آوری، پردازش و نگهداری می‌شود.

آزادی تصریح کرد: با توجه به اهمیت گسترش استفاده از فناوری‌های نوین، خطرات و تهدیدات مختلف سایبری زندگی انسان‌ها را در معرض آسیب قرار داده به‌ نحوی که کشورهای پیشرفته برای جلوگیری از خطرات حملات سایبری زیرساخت‌های ویژه خود را به نام شبکه ملی اطلاعات ایجاد کرده‌اند.

وی ادامه داد: کشورمان نیز به دلیل وجود تحریم‌ها در عرصه تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری طی سال‌های گذشته زیرساخت‌های مختص خود را ایجاد کرده تا در برابر حملات سایبری خطوط دفاعی خود را در برابر هکرها و دشمنان داشته باشد و از بروز حوادثی مانند هک سامانه سوخت جلوگیری کند.

دبیر کمیته فضای مجازی استان کرمانشاه بیان کرد: شبکه ملی اطلاعات امروز یک ضرورت برای کشور محسوب می‌شود و با وجود القای رسانه‌ای برخی افراد که قصد مقابله با آن را داشتند امروز ثمرات و اهمیت آن قابل مقایسه است که زمانی سیستم‌های رایانه‌ای جهان دچار اختلال می‌شود کشورمان با کمترین مشکل مواجه است.

آزادی خاطرنشان کرد: شبکه ملی اطلاعات به معنای قطع ارتباط با جهان نیست زیرا هر شخصی منزل خود را توسط سارقان محافظت می‌کند و در عرصه کلان نیز اطلاعات مهم و کاربردی کشور باید از دسترس بیگانگان در امان باشد.

وی اضافه کرد: طی روزهای گذشته با اختلال امنیتی به وجود آمده در سیستم‌های رایانه‌ای جهان بسیاری از پروازها لغو شد در صورتی که کشورمان به دلیل پیش‌بینی شرایط از چنین آسیبی در امان است.

https://mersadnews.ir/short/4ZrXa
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار