حالت تاریک
مدیرکل تبلیغات‌ اسلامی کرمانشاه خبر داد:

آمادگی مساجد کرمانشاه برای برگزاری مراسم شب‌های قدر

آمادگی مساجد کرمانشاه برای برگزاری مراسم شب‌های قدر

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری مراسم معنوی شب‌های قدر در مساجد و حسینیه‌های استان خبر داد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد میرزایی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی «مرصاد»؛ با بیان اینکه مراسم احیای شب‌های قدر علاوه بر اینکه در بسیاری از حسینیه‌ها و منازل به صورت خودجوش و مردمی برگزار می‌شود، اظهار داشت: همه مساجد استان کرمانشاه آمادگی برگزاری این مراسم معنوی را در شب‌های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان دارند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با تاکید بر آمادگی همه مساجد استان برای برگزاری مراسم شب‌های قدر، افزود: مراسم در چهار مسجد و حسینیه به صورت زنده و مستقیم از شبکه استانی پخش می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرزایی بیان کرد: این برنامه جمعه ۱۸ رمضان، یک‌شنبه ۲۰ رمضان  و سه‌شنبه ۲۲ رمضان در  مسجد حاج شهبازخان، مسجدالنبی(ص)، حسینیه حضرت معصومه(س) در بلوار طاقبستان و عباسیه، برای همراهی با بینندگان حال و هوای این شب‌های عزیز از طریق شبکه استانی زاگرس انعکاس داده می‌شود.

وی گفت: قرائت دعای افتتاح، دعای جوشن کبیر، دعای قرآن بر سر و همچنین سوگواری و عزاداری به مناسبت ضربت خوردن و شهادت حضرت علی (ع) عمده برنامه‌هایی هستند که در شب‌های قدر اجرا می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرزایی با اعلام جزئیات ویژه برنامه‌های مساجد استان در شب‌های قدر، تصریح کرد: مساجد استان در شب‌های قدر از ساعت حدود ۲۳ تا هنگام اذان صبح ویژه‌برنامه‌های شب‌های قدر را برگزار خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: برخی از مساجد نیز در پایان مراسم با گستردن سفره سحری از شب‌زنده‌داران و روزه داران پذیرایی می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرزایی در ادامه با اشاره به فضیلت شب‌های قدر، گفت: خداوند فضیلت شب قدر را از هزار ماه بیشتر می‌داند، لذا باید از بهره‌گیری معنوی از این شب‌های با فضیلت غافل نشویم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از