حالت تاریک
Logo
پنج‌شنبه, 22 آذر 1403
آیا مایل به نصب وب اپلیکیشن پایگاه اطلاع رسانی مرصاد هستید؟
حضور ۲۹ تیم در رقابت‌های دیجیتال کرمانشاه
مسئول سازمان فضای مجازی استان کرمانشاه خبر داد:

حضور ۲۹ تیم در رقابت‌های دیجیتال کرمانشاه

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) از حضور ۲۹ تیم در ششمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج در استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ سعید کریمی صبح امروز چهارشنبه در آئین افتتاحیه ششمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج که در سالن شهید قهاری مجتمع بعثت کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ تیم‌های شرکت‌کننده در این رویداد برای تولید محتوای دیجیتال از ۶ یا هفت تیم تجاوز نمی‌کردند و کل شرکت‌کنندگان از ۳۰ یا ۴۰ نفر بیشتر نبود اما به همت شما بزرگواران و لبیک به دعوت سازمان فضای مجازی بسیج، این رویدادها شکل جدیدی به خود گرفت.

رئیس سازمان فضای مجازی سپاه حضرت نبی‌ اکرم (ص) استان کرمانشاه افزود: امسال ۲۹ تیم حضور دارند که حتی پس از بسته‌شدن سایت و پایان فراخوان، درخواست‌هایی برای شرکت در این رویداد همچنان وجود داشت.

وی در خصوص اهمیت رویدادها، خاطرنشان کرد: رویدادها و مسابقات محتوای دیجیتال برکات خاص خود را دارند هرچند ممکن است همه رویدادها به آثار بیرونی قوی منجر نشوند اما تلاشی ارزشمند در عرصه‌ای است که برخی از دستگاه‌ها هنوز قدمی در آن نگذاشته‌اند.

کریمی در ادامه به چالش‌های فضای مجازی اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۱، کشور ما بزرگ‌ترین ضربه را از فضای مجازی دریافت کرد، به خاطر دارم زمانی که ایلان‌ماسک توئیتر را خرید، برخی از افراد برانداز میزان بازدید پست‌هایشان از پست‌های ایلان ماسک نیز بیشتر شد و ما برای نخستین‌بار بزرگ‌ترین ترندسازی جهانی را علیه جمهوری اسلامی تجربه کردیم.

جمهوری اسلامی ایران در معرض بزرگ‌ترین جنگ رسانه‌ای دنیا قرار دارد

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در معرض بزرگ‌ترین جنگ رسانه‌ای دنیا قرار دارد، بسیاری از مشکلاتی که ما در کشور داریم، در کشورهای دیگر نیز وجود دارد؛ با این حال، این مسائل هرگز در صدر اخبار جهانی قرار نمی‌گیرند به عنوان مثال، جنایاتی که در سوریه رخ می‌دهد، به‌ندرت بازتاب جهانی پیدا می‌کند، در حالی که حتی اخبار جعلی یا تصاویر ساخته‌شده توسط هوش مصنوعی علیه کشورهای مستقل به‌سرعت پخش می‌شود این جنگ رسانه‌ای نشان می‌دهد که متأسفانه هنوز متولی واحدی برای فضای مجازی در کشور وجود ندارد.

چالش‌های فضای مجازی و اهمیت رویدادهای تولید محتوا

کریمی افزود: فضای مجازی همچنان یکی از بی‌صاحب‌ترین و در عین حال مهم‌ترین حوزه‌های حاکمیتی و ملی کشور است با وجود تلاش‌هایی که انجام شده، هنوز در سطح مدیریت کلان، مسئولیت این فضا به درستی مشخص نشده است البته قبل از شهادت شهید رئیسی، اقداماتی در این زمینه انجام شد، اما به سرانجام نرسید.

وی با اشاره به اهمیت ورود به این عرصه‌ها گفت: ما باید در تمام عرصه‌ها ورود کنیم، بسیج دقیقاً به همین معناست؛ هر جا که نیاز باشد، ما مسئولیت را برعهده می‌گیریم و کار را شروع می‌کنیم، این وضعیت حوزه تولید محتوا نیز همین‌طور است، مشکلات زیادی در این حوزه وجود دارد که هم ما و هم شما به خوبی از آن آگاه هستید ما تلاش می‌کنیم، شاید این تلاش کوچک باشد، اما به اندازه خودمان اثرگذار است.

کریمی در ادامه به برکات رویدادهای تولید محتوا اشاره کرد و گفت: رویدادها و رقابت‌های تولید محتوا، فواید بسیاری دارند یکی از مهم‌ترین برکات این رویدادها، آشنا شدن با افراد جدید است تجربه شخصی نشان داده است که هر تغییر بزرگی در مسیر شغلی یا تحصیلی ما، به واسطه ملاقات با افراد جدید شکل می‌گیرد.

وی عنوان کرد: تحقیقات نشان داده‌اند که افراد موفق زمانی مسیر شغلی خود را تغییر داده‌اند که از فرد جدیدی الهام گرفته‌اند این نشان می‌دهد که خانواده و همکاران ما تا حد مشخصی می‌توانند ما را راهنمایی کنند، اما تغییرات اساسی زمانی رخ می‌دهد که ما با دیدگاه‌های تازه آشنا شویم.

کریمی در ادامه با اشاره به نقش فناوری و هوش مصنوعی، گفت: در دنیای امروز، فناوری به سرعت در حال پیشرفت است و هوش مصنوعی به یکی از ابزارهای کلیدی در بسیاری از حوزه‌ها تبدیل شده فناوری در تلاش است تا رؤیاهای انسان‌ها را به واقعیت تبدیل کند. 

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) خاطرنشان کرد: به یاد بیاورید زمانی که فیلم‌های علمی - تخیلی به ما امکان مکالمه هم‌زمان از دو کشور مختلف یا دیدن تصاویر بدون نیاز به مانیتور را نشان می‌دادند امروز این امکانات به واقعیت پیوسته‌اند.

وی گفت: در حوزه تولید محتوا، هوش مصنوعی می‌تواند تحولات شگرفی ایجاد کند، متأسفانه، بسیاری از ما هنوز از این فناوری‌ها به درستی استفاده نکرده‌ایم، در حالی که برخی افراد و شرکت‌ها کسب‌ و کار خود را با این ابزارها به پیش می‌برند.

کریمی به هوش مصنوعی در حوزه علوم انسانی و روان‌شناسی اشاره و تصریح کرد: حتی در حوزه روان‌شناسی و درمان، هوش مصنوعی نقش مهمی ایفا می‌کند، به عنوان کسی که سال‌ها در حوزه روان‌شناسی فعالیت داشته‌ام، می‌توانم بگویم که استفاده از هوش مصنوعی در ماه‌های اخیر، به اندازه تمام آموزش‌هایی که در کارگاه‌های تخصصی دیده‌ام، مؤثر بوده است این فناوری‌ها می‌توانند به عنوان ابزار کمکی برای روان‌شناسان و درمانگران مورد استفاده قرار گیرند.

ترس و امید در مواجهه با هوش مصنوعی

وی تصریح کرد: در حوزه تولید محتوا و فناوری، بسیاری از ما با ترس و امید به پیشرفت‌های هوش مصنوعی نگاه می‌کنیم این نگرانی که شاید روزی هوش مصنوعی جای ما را بگیرد، کاملاً واقعی است به‌ویژه برای برنامه‌نویسان، انیماتورها و سایر فعالان حوزه فناوری، این سئوال پیش می‌آید که آیا هوش مصنوعی روزی جای نیروی انسانی را خواهد گرفت.

کریمی به تجربه‌ای از تغییرات در دنیای فناوری اشاره کرد و افزود: یک شرکت فرانسوی حدود ۶۰ درصد از کارکنان خود را به دلیل پیشرفت‌های هوش مصنوعی تعدیل کرده است این واقعیت نشان می‌دهد که این تغییرات فقط مختص به ایران نیست؛ بلکه در سطح جهانی در حال وقوع است.

وی گفت: هوش مصنوعی فرصت‌های بی‌شماری برای تسهیل و ارتقای کارها فراهم می‌کند، اما هم‌زمان تهدیدهایی نیز به همراه دارد در حوزه علوم انسانی، این پیچیدگی بیشتر است که با حافظه عظیم چت‌بات‌ها و ابزارهای هوش مصنوعی، دسترسی به اطلاعات بسیار ساده‌تر شده، اما این موضوع ممکن است به کاهش کتاب‌خوانی و مطالعه عمیق منجر شود.

رئیس سازمان فضای مجازی سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: در عین حال، این فناوری باعث شده که فقط بهترین‌ها در عرصه باقی بمانند و کسانی که مهارت‌های عادی دارند، ممکن است به حاشیه بروند.

وی افزود: در چنین شرایطی، رویدادهای تولید محتوا فرصتی ارزشمند برای یادگیری، شبکه‌سازی و تغییر مسیرهای شغلی است، این رویدادها می‌توانند پلی باشند برای آشنایی با افراد جدید و کسب مهارت‌های تازه که بسیاری از تغییرات بزرگ شغلی از همین آشنایی‌ها آغاز می‌شوند.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر