حالت تاریک
یک شاعر کرمانشاهی مطرح کرد:

تخصص حیرت‌انگیز رهبر انقلاب در حوزه شعر

تخصص حیرت‌انگیز رهبر انقلاب در حوزه شعر

یک شاعر کرمانشاهی با اشاره به تخصص حیرت‌انگیز رهبر معظم انقلاب در حوزه شعر، گفت: شعر رسانه‌ای قوی برای انتقال مفاهیم است.

 

میلاد خانی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ با اشاره به غزلی که رهبر معظم انقلاب درباره عملیات «وعده صادق» سرودند، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب به غیر از رهبری و فرمانده کل قوا بودن در ابعاد دیگر نیز تخصص حیرت‌انگیزی دارند خصوصاً در بحث ادبیات و شعر تبحر دارند. 

این شاعر کرمانشاهی افزود: علاوه بر بحث‌های نظامی و تاکتیکی که ایشان درباره عملیات «وعده صادق» بیان کردند در این خصوص به موضوعاتی که دغدغه ایشان بوده نیز پرداخته‌اند. 

وی گفت: معظم‌له در دیدار اخیرشان با شعرا فرمودند شعر نوعی رسانه است و رسانه، امروزه از موشک‌ها نیز قدرتمندتر و مهم‌تر است و ایشان در قالب شعر و ادبیات نیز به این موضوع پرداخته‌اند.

خانی ادامه داد: برای نمونه رهبر انقلاب غزلی زیبا، جامع و کامل را با یک مطلع خیلی زیبا و حسن ختام عالی ارائه داده‌اند، سرتاسر غزل سروده شده توسط مقام معظم رهبری نوعی تلنگر، هوشیار کردن مخاطب و دل انسان برای دوری از ترس و توکل به خدا است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از نقاط قوت این شعر استفاده از آرایه ادبی تلمیح در آن است و تلمیح یعنی اشاره به آیه روایت و یا داستانی از گذشته‌ها، خاطرنشان کرد: ایشان در غزل خود به معجزه عصای حضرت موسی(ع) و ساحران آن ایام اشاره می‌کنند و به زیبایی این آیات داستان‌ها و وقایع تاریخی را به بحث رژیم منحوس صهیونیستی ربط می‌دهند. 

این شاعر کرمانشاهی تصریح کرد: ایشان با ظرافت کامل داستان‌های حماسی و وقایع تاریخی زمان پیامبران را با موضوع فلسطین در هم آمیخته و با بیانی زیبا آنها را بسط می‌دهند.

وی افزود: زبانی که ایشان در شعر خود به‌کار برده‌اند زبانی فاخر و کهن است که ایشان به خوبی از عهده آن برآمده‌اند طوری که اصول شعر و ارتباط معنایی بین ابیات و مصرع‌ها کاملاً رعایت شده و این شعر از نظر ادبی شعری جامع و کامل است. 

خانی گفت: مقام معظم رهبری نه تنها به بحث رسانه توصیه می‌کنند بلکه خود نیز به خوبی عامل به این موضوع هستند.

وی افزود: رهبر انقلاب با وجود محدودیت‌هایی که دارند به خوبی از زبان شعر و ادبیات به عنوان یک ابزار رسانه‌ای قوی در راستای انتقال مفاهیم بهره می‌گیرند و به قدری این کار را خوب و زیبا انجام می‌دهند که منشأ اثر و جریان‌سازی نیز می‌شود.

وی بیان کرد: در فضای مجازی شاعران بسیاری از این غزل استقبال و حمایت کردند به عبارت دیگر این غزل هم به معنای واقعی یک رسانه بوده و هم در رسانه‌ها خوش درخشیده است.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از