دوشنبه 26 شهر 1403
1403-06-08 14:00 - شماره خبر : 9378 0
یک کارشناس مسائل سیاسی:

شهیدان رجایی و باهنر الگوی دولت‌مردان هستند

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: با الهام از ویژگی‌های برجسته شهیدان رجایی و باهنر، دولت‌مردان ما باید روش و سیره این دو شهید والامقام را سرلوحه کار خود قرار دهند.

نصرالله شفیعی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: هفته دولت به نام و یاد دو شهید گرانقدر دولت، شهیدان رجایی و باهنر مزین شده است؛ این دو بزرگ‌مرد، نماد واقعی دولت‌مردان در تراز جمهوری اسلامی هستند.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی افزود: هفته دولت می‌تواند فرصتی ویژه برای دولت‌مردان باشد تا با الگوگیری از سیره عملی و روش انقلابی شهیدان رجایی و باهنر، تعهد خود را نسبت به خدمت صادقانه به مردم در نظام جمهوری اسلامی بیش از پیش نشان دهند.

وی گفت: پس از ۴۳ سال اگر بخواهیم نمادی واقعی از خدمت‌رسانی عنوان کنیم به یاد شهیدان رجایی و باهنر می‌افتیم آیت‌الله رئیسی نیز در خدمت‌رسانی به مردم، دنباله‌رو شهیدان رجایی و باهنر بود. 

شفیعی ادامه داد: شهیدان رجایی و باهنر قبل از هر چیز متعهد و پایبند به نظام بودند، آنها تمام ابعاد نظام جمهوری اسلامی را قبول داشتند و تلاش می‌کردند در مسیر ترسیم شده توسط نظام حرکت کنند.

وی افزود: شهیدان رجایی و باهنر خود نیز الگویی داشتند، الگوی آنها ولی‌فقیه زمان یعنی امام خمینی (ره) بود آنها با تأسی از آموزه‌های ولی فقیه توانستند در فرصت کوتاه مسئولیت خود خدماتی ارائه دهند که پس از گذشت بیش از چهار دهه همچنان در ذهن جامعه ما ماندگار است.

شفیعی گفت: شهیدان رجایی و باهنر برای خود سهمی قائل نبودند و خود را متعلق به ملت می‌دانستند و لحظه‌لحظه زندگی خود را فدای ملت می‌کردند، همان‌گونه که لفظ شهید خدمت برای شهید آیت‌الله رئیسی به‌کار گرفته می‌شود شهیدان رجایی و باهنر نیز از مصادیق واقعی شهدای خدمت بودند.

وی افزود: گواهی بر این مدعا شهادت این عزیزان در محل خدمت است، از دیگر ویژگی‌های شهیدان رجایی و باهنر، ساده‌زیستی آنها بود آنها پست و مقام را طعمه‌ای نمی‌دانستند که بخواهند از آن استفاده دنیایی کنند.

شفیعی بیان کرد: آنها نه تنها از پست و مقام خود سوء استفاده نمی‌کردند بلکه وجود خود را فدای مسئولیتی کردند که در قبال آن سوگند یاد کرده بودند.

وی افزود: با الهام از ویژگی‌های برجسته شهیدان رجایی و باهنر، دولت‌مردان ما باید روش و سیره این دو شهید والامقام را سرلوحه کار خود قرار دهند. 

شفیعی گفت: دولت چهاردهم که میراث دولت شهید رئیسی و محصول ۴۵ سال دولت‌های مختلف را به دست گرفته است، اگر قرار باشد نام و یادش به عنوان خدمتگزار واقعی پایدار بماند و منشأ خدمات ارزشمندی برای ارتقای ایران در سطوح داخلی و بین‌المللی شود، باید بداند که بهترین الگوها برای او شهیدان رجایی و باهنر هستند. 

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: شهیدان رجایی و باهنر آموزه‌های خدمتی خود را نه از مکاتب غرب و نه مکاتب شرق دریافت کرده بودند به عبارتی این دو شهید والامقام غرب‌زده و نه شرق‌زده نبودند.

وی بیان کرد: آنها اسلام را معیار اصلی حکمرانی خود می‌دانستند دولت‌مردان و وزرای دولت آقای پزشکیان بدون اینکه نگاهشان به شرق و غرب باشد باید وظایف خود را به صورت انقلابی و با در نظر گرفتن منافع کشور و ملت انجام دهند آنها نباید تحت تاثیر دیدگاه‌های غیر دینی قرار بگیرند بلکه باید با الهام از آموزه‌های مکتب غنی اسلام به مردم خدمت کنند و با تکیه بر نیروهای داخلی و سرمایه‌های درونی کشور مشکلات را برطرف کنند.

شفیعی خاطرنشان کرد: مردم ما امروز بیش از هر زمانی نیازمند دولت‌مردانی هستند که خلق و خو، رفتار و اخلاقشان بوی شهیدان رجایی و باهنر را داشته باشد، ان‌شاءالله دولت جدید از شیوه شهدای خدمت، شهیدان رجایی، باهنر و رئیسی پیروی کند تا شاهد ایرانی آزاد، شکوفا، پیشرفته و انقلابی باشیم.

وی گفت: مردم نیز وظیفه دارند در رفتار خود در حوزه‌های مختلف از روش این شهدای گرانقدر پیروی کنند ان‌شاءالله با همکاری ملت و دولت مشکلات موجود مرتفع شود و نظام جمهوری اسلامی به اهداف عدالت‌طلبانه خود دست پیدا کند.

 

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/4ypRY
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار