دوشنبه 26 شهر 1403
1403-03-25 00:03 - شماره خبر : 7509 0
معراجی‌ها؛

شهید «جلال شیرمحمدی» را بیشتر بشناسیم

شهید «جلال شیرمحمدی» در روز پانزدهم خردادماه سال ۱۳۳۹ در یکی از محلات قدیمی کرمانشاه به دنیا آمد، سرانجام این سردار شهید در یکی از مأموریت‌ها در حین درگیری و دستگیری تجزیه‌طلبان ضد انقلاب در سن ۱۹ سالگی به شهادت رسید.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ شهید «جلال شیرمحمدی» در روز پانزدهم خردادماه سال ۱۳۳۹ در یکی از محلات قدیمی کرمانشاه به دنیا آمد، از هفت سالگی وارد دبستان شد و تحصیلات خود را تا مقطع متوسطه هنرستان ادامه داد. 

وی از همان دوران کودکی و نوجوانی بسیار شجاع بود و بزرگ‌منشی خاصی داشت در حدی که علاوه بر هم سن و سالان خودش بزرگ‌ترهای فامیل و محل را هم از نظر مادی و معنوی پشتیبان بود. 

این شهید والامقام از چند سال پیش از شروع انقلاب اسلامی در جلسات مخفیانه پیروان و مقلدان مرحوم حضرت امام خمینی(ره) شرکت می‌کرد و اعلامیه‌ها و نوارهای سخنرانی و تمثال مبارک حضرت امام را در غرب کشور پخش می‌کرد و با وجود سن کم جهت حفاظت از خود در مقابل نیروهای امنیتی و نظامی از همان سال‌های قبل از انقلاب مسلح بود. 

شهید شیرمحمدی به‌علت فعالیت‌هایی که داشت از طرف ساواک تحت تعقیب بود، در واپسین روزهای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در خلع سلاح کلانتری‌ها و مراکز نظامی و امنیتی رژیم گذشته نقش مهمی داشت. 

این شهید گرانقدر پس از پیروزی انقلاب اسلامی از اولین افراد تشکیل‌دهنده گروه ضربت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کرمانشاه بود و شبانه‌روز سخت‌ترین عملیات‌ها و مأموریت‌ها را با موفقیت انجام می‌داد، به گفته دوستان و هم رزمانش شجاعتی غیر قابل توصیف داشت و شجاعت و دلاوری او آوازه خاص و عام بود. 

در پاکسازی مناطق غرب کشور همچون سنندج و کامیاران و دیگر شهرهای غرب کشور از نیروهای تجزیه طلب ضد انقلاب نقش اساسی و محوری داشت…

سرانجام این سردار شهید در یکی از مأموریت‌ها به همراه اکیپی از پاسداران انقلاب اسلامی در حین درگیری و دستگیری تجزیه‌طلبان ضد انقلاب در سن ۱۹ سالگی  به شهادت رسید و مزار این شهید در گلزار شهدای قم است. 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد. 

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/eroJo
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار