دوشنبه 26 شهر 1403
1403-05-12 00:09 - شماره خبر : 8545 0
معراجی‌ها؛

شهید «محسن رستمی» را بیشتر بشناسیم

شهید «محسن رستمی جبارآبادی» در ۱۷ تیر ماه ۱۳۴۷ در کرمانشاه متولد شد، تا سوم راهنمایی درس خواند و برای گذراندن خدمت مقدس سربازی به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رفت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ شهید «محسن رستمی جبارآبادی» در ۱۷ تیر ماه ۱۳۴۷ در کرمانشاه متولد شد، تا سوم راهنمایی درس خواند و برای گذراندن خدمت مقدس سربازی به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رفت.

این شهید والامقام در تیپ نبی اکرم (ص) کرمانشاه به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد و به عنوان بیسیمچی در دفاع مقدس فعالیت داشت و سرانجام پنجم مرداد ۱۳۶۷ در عملیات مرصاد در منطقه سرپل‌ذهاب جلوی درب پادگان ابوذر به شهادت رسید. 

نحوه شهادت شهید محسن رستمی 

شهید رستمی بیسیمچی بود و سوار وانت تویوتا (پشت وانت) از طرف روستای سگان به سمت پادگان ابوذر و سراب قلعه‌شاهین در حرکت بودند غافل از اینکه ارتش بعث عراق پادگان را تصرف کرده بود و به درب پادگان رسیدند. 

تانک‌های عراق مستقیم تویوتا را هدف قرار داد سرنشینان شهید و تویوتا چپ کرد و شهید رستمی هم مجروح شده و به کف جاده افتاد در این لحظه تانک عراقی با قساوت تمام به سمت وی حرکت و با شنی‌های تانک (۵۰ تن وزن آن است) به روی رستمی عزیز که مجروح بود و تقاضای کمک می‌کند رفتند و تنها آثاری از شهید به‌جای ماند و براساس پلاک شناسایی شد. 

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/enZBL
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار