سه‌شنبه 27 شهر 1403
1402-07-24 14:44 - شماره خبر : 753 0
نماینده وزارت ورزش و جوانان مطرح کرد:

سهم ۳ درصدی کرمانشاه از تشکل‌های مردم‌نهاد ورزشی

رئيس اداره توسعه و مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: تعداد چهار هزار و ۴۲۲ مجوز تشکل مردم‌نهاد در کشور صادر شده که از این تعداد ۱۳۳ مجوز  مربوط به ورزش و جوانان استان کرمانشاه است.

به گزارش شبکه‌اطلاع‌رسانی مرصاد، احسان ماکویی در آیین آغاز به کار رویداد نما که امروز دوشنبه در هتل پارسیان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: تعداد چهار هزار و ۴۲۲ مجوز تشکل مردم‌نهاد در کشور صادر شده که از این تعداد ۱۳۳ مجوز  مربوط به ورزش و جوانان استان کرمانشاه است.

 

رئيس اداره توسعه و مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان و دبیر رویداد ملی نما، گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۱ مجوز به جمعیت ۷۰۰ هزار نفری جوانان استان کرمانشاه داده شده است.

 

وی در ادامه به رویداد نما اشاره کرد و با تاکید بر اینکه رویدادهای مذکور از اسفند ماه ۱۴۰۱ آغاز شد، افزود: به‌دنبال فراخوان «نما» که مهلت آن تیرماه به پایان رسید، 422 تیم ثبت‌نام کردند که 80 تیم برگزیده شدند تا در پنج پهنه جغرافیایی کشور فعالیت کنند.

 

ماکویی ادامه داد: «نما» نوآوری مشارکت اجتماعی بوده و این ادبیاتی در جهان جدید است و یقیناً نگاه‌ها به این موضوع هم جدید خواهد بود در واقع این رویداد تلاش می‌کند برترین ایده‌های جوانان در حوزه مسائل اجتماعی و پاسخ‌های مناسب برای حل آن با رویکرد افزایش مشارکت اجتماعی را شناسایی و معرفی کند.

 

وی ادامه داد: در این رویداد ۱۶ تیم دو تا پنج نفره از استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، همدان، لرستان، خوزستان و کهکیلویه و بویراحمد حضور دارند.

 

ماکویی سن نوجوانی و جوانی را دورانی ارزشمند برای یادگیری عنوان کرد و گفت: باید به این باور برسیم که شرکت در چنین رویدادهایی می‌تواند مسیر زندگی، کاری و فکری را نسبت به آنچه که تصور می‌شود، تغییر دهد.

 

وی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این رویداد فعال‌سازی جوانان نوآور در قالب گروه‌های کاری و سوق دادن آنها به سمت مشارکت اجتماعی و همچنین استفاده از خلاقیت، دانش و توانایی نسل جوان در مواجهه با مسائل اجتماعی جامعه است.

https://mersadnews.ir/short/Vb2gV
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار