حالت تاریک
رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه خبر داد:

رقابت ۲۷ داوطلب کرمانشاهی برای تصدی کرسی مجلس

رقابت ۲۷ داوطلب کرمانشاهی برای تصدی کرسی مجلس

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: برای هر کرسی مجلس در کرمانشاه حدود ۲۷ نفر رقابت می‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «مرصاد»، علی شعبانی عصر امروز در پنجمین نشست خبری ستاد انتخابات استان کرمانشاه اظهار داشت: امام راحل فرمودند انتخابات کشور را قوی می‌کند اگر می‌خواهید دشمن به این کشور طمع نکند باید کشور را قوی نگه داریم و راهکار آن این است که مردم پای کار نظام خود بایستند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه مقام معظم رهبری هر تلاش و کوششی که در برابر دشمن صورت می‌پذیرد را جهاد می‌نامند، افزود: کسانی که در کار رسانه هستند و نقشه دشمن را خنثی و دروغ دشمن را روشن و تبیین می‌کنند این نوعی جهاد است و این فرد اگر در حال کار بمیرد شهید شده است.

وی با بیان اینکه کوشش‌های اقتصادی و علمی در عرصه‌های مختلف همچون انرژی هسته‌ای نیز جهاد هستند، ادامه داد: رژیم صهیونیستی نیز این جهاد را شناخت و دانشمندان ما را ترور کرد تلاش‌های مختلف در حوزه‌های مختلف همه به خاطر پیشرفت کشور صورت می‌پذیرد هر کس که می‌خواهد نقشی در قوی شدن کشور ایفا کند راحت‌ترین راه آن شرکت در انتخابات است.

این مسئول گفت: ولی امر مسلمین می‌فرماید برای قوی‌تر کردن کشور و خنثی کردن نقشه‌های دشمن باید مردم در انتخابات و در اداره کشور حضور داشته باشند و مشارکت کنند.

وی افزود: سال گذشته تمام اشرار عالم جمع شدند که به کشور ما لطمه بزنند اما حضور مردم در ۱۳ آبان و ۲۲ بهمن تمام نقشه‌های آنان را خنثی کرد.

شعبانی خاطرنشان کرد: در کشور مشکلات معیشتی و اقتصادی وجود دارد اما مردم ما بر این باورند که ما خودمان می‌توانیم مشکلات کشورمان را حل کنیم اگر فسادی در کشور وجود دارد باید آن را شناسایی و در برابر آن موضع‌گیری کرد.

وی ادامه داد: اصل اساسی این است که ستون خیمه باید سرپا باشد ایستادگی ستون خیمه و قوت آن به حضور و مشارکت مردم در انتخابات است.

شعبانی افزود: ما مطمئن هستیم که مردم همان‌گونه که در این سال‌ها پای نظام و انقلاب خود ایستاده‌اند این بار هم با حضور حداکثری خود پشتیبانی خود از انقلاب را نشان می‌دهند.

وی گفت: مردم برای این انقلاب شهید داده‌اند و عزیزان خود را فدای آن کرده‌اند و این بار هم به تکلیف خود عمل خواهند کرد وظیفه ستاد انتخابات نیز این است که به بهترین شکل اسباب حضور آسان و حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای را فراهم کند.

شعبانی در ادامه گفت: تعداد ۵۶۱ نفر در مرحله اول برای نمایندگی مجلس ثبت نام کردند که تعداد ۲۱۹ نفر یعنی معادل ۴۴ درصد صلاحیت آنها در هئیت‌های اجرایی تایید شد.

وی با بیان اینکه قبل از بررسی صلاحیت‌ها تعداد ۱۱ نفر تأیید شدند، گفت: تعداد ۱۱۱ نفر صلاحیت آنها احراز نشد.

شعبانی ادامه داد: از این تعداد ۲۰۱ نفر در هیئت‌های اجرایی رد صلاحیت شدند و ۱۱۱ نفر نیز احراز نشدند و ۶۹ نفر انصراف دادند یا به رأی هیئت اجرایی اعتراض نکردند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه تعداد ۲۵۱ نفر معادل ۵۱ درصد عدم تأیید است، خاطرنشان کرد: ۲۰ نفر معادل چهار درصد شرایط حضور را نداشتند که به منزله رد صلاحیت است.

وی در ادامه با بیان اینکه داوطلبانی که صلاحیت آن‌ها رد شده به مدت سه روز یعنی از ۱۷ تا ۱۹ دی‌ فرصت دارند اعتراض خود را اعلام کنند.

شعبانی گفت: این بررسی‌ها به مدت یک ماه توسط شورای نگهبان ادامه خواهد داشت و نهایتاً ۲۱ بهمن‌ماه نتایج قطعی توسط شورای نگهبان ارائه خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه به طور میانگین نیمی از افراد تایید صلاحیت شده‌اند، گفت: برای هر کرسی مجلس در کرمانشاه حدود 27 نفر رقابت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بازه زمانی مجاز برای تبلیغات سوم تا نهم اسفند ماه است، خاطرنشان کرد: برای تبلیغات یک هفته‌ای تعداد 6 شبکه صدا و سیما برای این حوزه‌های انتخابیه ایجاد شده است.

شعبانی با تاکید بر اینکه راهبرد توسط مقام معظم رهبری برای ما مشخص شده است، تصریح کرد: دولت هیچ کاندیدایی در انتخابات ندارد و از هیچ فردی به طور مصداقی حمایت نخواهد کرد.

رقابت ۲۷ داوطلب کرمانشاهی برای تصدی کرسی مجلس

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از