پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-03-18 17:15 - شماره خبر : 7396 0
توسط ائمه جمعه استان کرمانشاه تبیین شد؛

ضرورت انتخاب رئیس‌جمهور اصلح

ائمه جمعه استان کرمانشاه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بر اهمیت انتخاب رئیس‌جمهوری اصلح تأکید کردند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ امامان جمعه استان کرمانشاه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در پیامی مشترک با برشمردن چرایی شرکت در انتخابات به تبیین لزوم انتخاب فرد اصلح پرداختند.

 

کسی را انتخاب کنید که به او افتخار کنید 

 

حجت‌الاسلام و‌المسلمین الله‌رضا اکبری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شهرستان سنقروکلیایی ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوا اظهار داشت: کسی را انتخاب کنید که به او افتخار کنید نه کسی که اجیر غرب است و در عوض به جای خدمت به مردم خیانت کند البته شورای نگهبان وظیفه خودش را انجام می‌دهد و وظیفه ما هم بسیار سنگین است.

 

انتخابات صحنه عزت است

 

حجت‌الاسلام والمسلمین ساداتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان سرپل‌ذهاب با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار داشت: انتخابات صحنه عزت و حماسه و صحنه رقابت برای خدمت به مردم است و همان‌گونه که رهبر انقلاب در سالگرد ارتحال امام فرمودند انتخابات صحنه نزاع برای به‌دست‌آوردن قدرت نیست.

 

وی افزود: رهبر انقلاب انتخابات را آبروی ملی دانستند که تعبیر بسیار قابل تأملی است اینکه آبرو علاوه بر جنبه فردی، اجتماعی و خانوادگی می‌تواند جنبه ملی هم داشته باشد کمتر کسی به آن توجه کرده، بر این مبنا وقتی رهبر انقلاب در مورد شهید رئیسی فرمودند وی ایران را در چشم رجال سیاسی دنیا بزرگ‌تر و برجسته‌تر کرد به این معناست که شهید رئیسی مایه آبروی ملی بود و برای ملت بزرگ ایران آبروی ملی بیشتر به ارمغان آورد.

 

خطیب جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب تصریح کرد: نامزدهای انتخاباتی بدانند که در موقفی خطرناک و محدوده حساس آبروی ملی وارد شده‌اند و باید بدانند که حفظ عزت و آبروی ملی در گروه انتخاباتی اخلاق‌محور است کاش قوانین انتخاباتی کشور نسبت به کلیدواژه آبروی ملی حساسیت بیشتری داشته باشند و برای حفظ آبروی ملی از سوی نامزدها تضمین اجرایی مقرر می‌کرد و نظارت در حوزه صلاحیت‌ها تا روز آخر ادامه می‌یافت تا برخی برای به‌دست آوردن رأی بیشتر در بازاریابی سیاسی خود مرتکب آبروریزی ملی نشوند.

 

ساداتی با بیان اینکه یکی دیگر از موارد مهم در سخنان رهبر انقلاب تبیین ماهیت حقیقی رقابت‌های انتخاباتی در کشور است، افزود: صحنه انتخابات در جمهوری اسلامی که بر مدار آموزه‌های وحیانی و ثقلینی مشئ می‌کند صحنه رقابت برای خدمت است و ایام انتخابات فصل مسابق خدمت و بهار شکوفایی این منطق نورانی حضرت سیدالشهدا(ع) است.

 

وی اذعان داشت: حاکمیت اخلاق در رقابت‌ها از دیگر مواردی است که در بیانات رهبر انقلاب در خصوص انتخابات آمده است، به نظر می‌رسد بهترین الگو در اخلاق سیاسی، شهید رئیسی است که رهبر انقلاب تصریح کرد وی برای سیاستمداران ما برای رؤسای جمهور آینده ما برای کسانی که در یک بخشی مورد اعتماد ملت قرار می‌گیرند، یک سرمشق است.

 

انتخاباتی قوی با تبیین برنامه‌ها و دوری از تخریب شخصیت‌ها

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا خاصه امیری امام جمعه شهرستان صحنه در بخشی از سخنان خود عنوان کرد: رئیس جمهور کشور ما با تلاش و مجاهدت خستگی ناپذیر به کشور و مردمش خدمت کرد و مزد جهاد خود را از امام رضا(ع) گرفت.

 

وی افزود: در انتخابات پیش‌رو ملت ما از کاندیداها انتظار تبیین دارند نه تخریب، داوطلبان باید برنامه های خود را تشریح کنند؛ در تبیین، چهارچوب نظام قدرتمند میشود اما در تخریب، چهارچوب نظام ضربه می بیند، در تبیین مردم با آگاهی و قدرت تصمیم گیری می‌کنند، اما در تخریب قدرت تصمیم گیری درست از مردم سلب شده و به فرد نالایق رأی می‌دهند.

 

حضور حداکثری و آگاهانه در انتخابات وظیفه ماست

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان کنگاور عنوان کرد: با توجه به اینکه کشور در شرایطی قرار گرفته که باید به زودی شاهد برگزاری انتخابات باشیم باید با در نظر گرفتن منویات مقام معظم رهبری در انتخابات حضور حداکثری و آگاهانه داشته باشیم. 

 

وی با اشاره به نزدیک بودن زمان انتخابات خاطرنشان کرد: نظر رهبر عزیز و عالیقدر ما این است که در همه عرصه‌ها باید حضور و مشارکت حداکثری داشته باشیم البته این حضور باید آگاهانه باشد.

 

وی تصریح کرد: انسان‌هایی که معتمد مردم هستند باید دیگران را در شناخت کاندیدای اصلح راهنمایی کنند.

 

خطیب جمعه کنگاور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند «لجن پراکنی نکنید» ابراز داشت: طرفداران کاندیداها محاسن کاندیدای خود را بگویند و از تخریب دیگر کاندیداها بپرهیزند، لذا باید تقوا را رعایت کنیم و آخرت خود را برای دنیای دیگران نسوزانیم.

 

وی با بیان اینکه برای دیدن پیشرفت‌ها و تغییرات باید کارنامه ۴۵ ساله انقلاب را بررسی کرد تصریح کرد: نظام انقلاب اسلامی مثل ساختمانی است که بنا شده اما کمبودهایی دارد که معمار آن که از آن به رئیس جمهور تعبیر می شود باید برای جبران این کمبودها تلاش کند، یکی از کارهایی که شهید رئیسی انجام داد اتمام پروژه‌های نیمه کاره بود که این کار بسیار درستی بود و هرکسی که رئیس‌جمهور شود باید راه شهید رئیسی را ادامه دهد و ان‌شاءالله رئیس جمهور بعدی هم این مسائل را رعایت کند.

 

انتخابات ریاست جمهوری، فرصتی برای بازخوانی هویت انقلابی ایران

 

حجت الاسلام والمسلمین سید زمانی موسوی امام جمعه شهرستان اسلام‌آباد غرب گفت: واقعاً انتظار می رود از کسانی که تأیید صلاحیت و احراز صلاحیت خواهند شد برای تصدی این سمت بسیار مهم و حساس آن هم در موقعیتی که رسانه‌های دنیا نگاه‌های خودشان را معطوف به انتخابات کردند صحبت‌هایی که کاندیداها مطرح خواهند کرد.

 

امام جمعه شهرستان اسلام‌آباد غرب در ادامه با اشاره به بُعد تکمیلی حماسه تشیع جنازه شهدای خدمت در انتخابات هشت تیر ماه گفت: انشالله حماسه حضور و حماسه سیاسی و حماسه بزرگی برای انتخابات ریاست جمهوری هشتم شاهد باشیم.

 

خطیب جمعه شهرستان اسلام‌آباد غرب افزود: همانگونه ما انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و صحبت های کاندیداهای آن را رصد می‌کنیم به عنوان یک سند بیان میکنیم، طبیعتاً نسبت به انتخابات ما به‌عنوان کشوری اسلامی که پرچم تشیع را در دست دارد، بنیانگذاری همچون امام راحل و رهبر فرزانه‌ای همچون مقام معظم رهبری دارد طبیعتاً مورد دقت رسانه‌های دنیا و کشورهای غربی و کشورهای همسایه است، باید تلاش کنیم انتخاباتی سرشار از شور و شعور و سراسر اخلاق باشد.

 

مشارکت در انتخابات پیش رو، نه به دشمن، آری به اصلح

 

حجت الاسلام والمسلمین حسن رضایی امام جمعه هرسین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در سخنانی اظهار داشت: هر کسی در این دنیا ولایتمدار و ولایت پذیر بود عاقبت بخیر شد که نمونه آن شهید سلیمانی و شهید رئیسی هستند، و هر کس که از این مسیر تخطی کرد ولو در جایگاه مرجعیت باشد عاقبت به شر می شود، امام راحل فرمودند: «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد».

 

امام جمعه هرسین افزود: مواضع شهید رئیسی شفاف بود و دو پهلو صحبت نمی کرد، با دوستان خود صمیمی و با دشمنان خود قاطع بود، رئیس جمهوری می‌خواهیم که در کف میدان و در میان مردم باشد نه در پاستور دستور صادر کند، خون شهدا ثمر می دهد مردم بعد از شهید رئیسی هم توقعشان و هم مطالبات شان بالا رفت.

 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: عزاداری شهدای خدمت تبدیل به یک حماسه شد کسی باور نمی کرد آن هم برای مسئولی که در جایگاه انتقاد قرار دارد، این نشان دهنده این است که دل‌ها را کس دیگری حمایت می‌کند.

 

خطیب جمعه هرسین با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو افزود: گزینه اول دشمن در انتخابات ریاست جمهوری مشارکت ضعیف در انتخابات است، ما باید یک نه محکم به دشمن بگوییم و گام دوم انتخاب فردی است که مورد نظر دشمن است و در این خصوص هم باید در انتخاب فرد اصلح دقت کنیم.

 

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در پیامی که به دانشجویان آمریکایی داشتند، عنوان کردند شما در طرف درست تاریخ قرار گرفته اید شناخت طرف درست به این است که انسان حق را بشناسد و از باطل دوری کند، این پیام فقط خطاب به دانشجویان آمریکایی نیست بلکه خطاب به همه ما است، متاسفانه برخی از کشورهای عربی و به ظاهر مسلمان با رژیم صهیونیستی همکاری و راه را برای آن‌ها هموار کردند.

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/VvBjm
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار