حالت تاریک
نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

ضرورت توجه مسئولان به شعار سال رهبر انقلاب

ضرورت توجه مسئولان به شعار سال رهبر انقلاب

نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رهنمود مقام معظم رهبری نه تنها به عنوان شعار سال بلکه باید به عنوان راهکار، نقشه راه و نسخه‌ای عملیاتی برای مسئولان در نظر گرفته شود.

عبدالرضا مصری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: مثل سال‌های گذشته مقام معظم رهبری دوباره به نقطه‌ای اشاره کردند که راه حل ما از برون‌رفت معضلات اقتصادی است در واقع ایشان شعار سال را با عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری کردند لذا این شعار حائز اهمیت و دارای نکات بسیار مهم و مختلفی است.


نماینده مردم شهر کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: جهش تولید با مشارکت مردم دو معنا و نکته مهم دارد، نخستین نکته خود تولید است که قطعاً زیر بنای خودکفایی و با نگاه بیرونی برای صادرات و تأمین منابع مالی غیر ریالی بسیار حائز اهمیت است.

مصری در ادامه افزود: نکته دوم، مشارکت مردم است که مجلس و دولت باید زمینه‌ سرمایه‌های خرد مردم برای انجام این مشارکت را فراهم و راهکارهای مناسب را ارائه کنند؛ یکی از راه‌های مشارکت مردم، استقلال مردم در ایجاد کارگاه‌های خانگی و کوچک است.


نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: هر کسی برابر وسع خود باید بتواند با تولیدی هدفمند، تولیدی که بتواند در بازار و بازار خارجی رقابت ایجاد کند و از لحاظ کیفیتی حرفی برای گفتن داشته باشد، زمینه‌های جهش تولید را ایجاد کند‌.


مصری اذعان کرد: دولت باید منابع مالی را از طریق نظام بانکی در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دهد که منابع مالی ندارند و نوعی مشارکت با تضمین برای کسانی که پول دارند اما اندوخته‌ی از نظر فنی و اجرایی ندارند، فراهم کند.

 

نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر ما برای کسانی که منابع مالی دارند راهکارهای تضمینی به‌منظور از بین نرفتن سرمایه آن‌ها ایجاد کنیم و از طرف دیگر کسانی را که کاربلد هستند اما پول ندارند به میدان بیاوریم و یک پیوندی بین این دو گروه ایجاد شود، قطعاً مثمر ثمر خواهد بود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در رابطه با نقش مشارکت مردم، اذعان کرد: موضوع سوم مشارکت مردم در کارآفرینی و تولید است که مردم نباید منتظر باشند دولت کاری انجام دهد بلکه خودشان پای کار بیایند و شروع به فعالیت کنند چرا که دولت توان انجام این کار را ندارد.


وی در ادامه افزود: وظیفه دولت اجرای کارهای خدماتی، عمومی و زیربنایی کشور است در واقع دولت هیچ‌گاه کاسب خوبی نبوده که بتواند کار اقتصادی انجام دهد تا جایی که هر جا دولت کار اقتصادی انجام داده نیجه خوبی حاصل نشده و میزان سود سرمایه‌گذاری بسیار پایین بوده است.


مصری با اشاره به بیانات رهبر انقلاب، تصریح کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند تنها نقطه‌ مشکل کشور اقتصادی است و آن‌قدر مسئله اقتصادی سایه‌اش سنگین شده است که هیچ‌کدام از توفیقات ملی و بین‌المللی کشور در عرصه مختلف کام مردم را شیرین نمی‌کند.


نائب‌‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما در کشور بهترین‌ها را در علم پزشکی، زیرساخت‌های دفاعی، هوافضا، مهندسی، طراحی، نانوتکنولوژی ‌و در همه رشته‌های تاپ دنیا داریم اما کام مردم را شیرین نمی‌کند چرا که مسأله فعلی مردم که با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، اقتصادی است.


مصری تأکید کرد: امیدواریم در این سال جدید همه مسئولان علی‌الخصوص دولتی‌ها تلاش گسترده‌ای برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم داشته باشند، چرا که بدنه‌ دولت یک بدنه ۳ تا ۴ میلیون نفره از کارشناسان زبده است.

وی افزود: انتظار می‌رود که زمینه پیوندی بین منابع مالی مردمی و کارآفرینان ایجاد کرده و یک تضمینی توسط دولت ایجاد شود که منابع مردمی به درستی استفاده شده و باعث رونق تولید می‌شود.


نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: نجات اشتغال در تولید است یعنی اگر تولیدی نباشد شغلی ایجاد نخواهد شد، لذا اگر تولیدی صورت گیرد مسأله اشتغال نیز حل خواهد شد.


مصری با ابراز امیدواری برای عمل به منویات مقام معظم رهبری، گفت: امیدوارم امسال مسئولان در تمامی سطوح با دل و جان به این پیام رهبر عزیزمان گوش دهند و این رهنمود ارزشمند از قالب شعار سال به قالب عمل سال در بیاید چرا که کشور در این سال جدید به عمل احتیاج دارد.


نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: رهنمود مقام معظم رهبری نه تنها به عنوان شعار سال بلکه باید به عنوان راهکار، نقشه راه و نسخه‌ای عملیاتی برای مسئولان در نظر گرفته شود.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از