حالت تاریک
Logo
چهارشنبه, 25 مهر 1403
ضرورت حمایت جهان اسلام از مردم لبنان
تحلیل‌گر مسائل سیاسی مطرح کرد:

ضرورت حمایت جهان اسلام از مردم لبنان

تحلیل‌گر مسائل سیاسی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری گفت: حمایت مردم جهان اسلام از مردم مظلوم لبنان و حزب‌الله قهرمان در مبارزه با رژیم اشغال‌گر قدس ضرورت دارد.

نصرالله شفیعی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: بند آخر پیام مقام معظم رهبری درباره لبنان اشاره به ضرورت حمایت مردم جهان اسلام از مردم مظلوم لبنان و حزب‌الله قهرمان در مبارزه با رژیم اشغال‌گر قدس دارد.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی افزود: این یک حکم عام اسلامی است که در همه دوره‌ها وجود داشته و به عنوان وظیفه انسانی و دینی اگر در نقطه‌ای از جهان امت اسلامی مورد ظلم قرار گرفت وظیفه دیگر مسلمانان است که در حد توان خود به کمک آن‌ها بشتابند.

شفیعی گفت: این یک مسئله جدید و حکم تازه‌ نیست بلکه در قرآن، روایات و آموزه‌های دینی موضوع کمک به هم‌نوعان به صراحت آمده است.

وی افزود: در قرآن مجید جهاد با مال در کنار جهاد با جان بارها تکرار شده و در سوره صف آیات ۱۰ و ۱۱ به عنوان تجارتی معرفی شده که انسان را از عذاب دردناک می‌رهاند: «ای کسانی که ایمان آورده‌اید! آیا شما را به تجارتی راهنمایی کنم که شما را از عذاب دردناک رهایی می‌بخشد؟! به خدا و پيامبرش ايمان بياوريد و در راه خدا با مال و جان خويش جهاد كنيد و اين براى شما بهتر است، اگر دانا باشيد.»

شفیعی خاطرنشان کرد: در بند پایانی پیام حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای آمده است: «بر همه مسلمانان فرض است که با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب، ظالم و خبیث آن را یاری کنند.»

وی گفت: عمل به این پیام امام خامنه‌ای در کمک به مردم لبنان و حزب‌الله یک واجب عینی است؛ یعنی تک‌تک مسلمانان وظیفه دارند در این کمک‌رسانی مشارکت کنند.

شفیعی تصریح کرد: آنچه امروز از دست مسلمانان بر می‌آید کمک مالی است بنابراین هر کس به هر مقدار که می‌تواند باید در این امدادرسانی مشارکت کند. 

وی تصریح کرد: این کمک مالی واجب عینی و مثل نماز بر همه واجب است تنها کسانی از این کمک مستثنی هستند که به نان شب محتاج باشند.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از