پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-05-24 23:16 - شماره خبر : 8949 0
استاندار کرمانشاه مطرح کرد:

ظرفیت ۲۷۰ هکتاری پارکینگ در مرز خسروی

استاندار کرمانشاه گفت: بیش از ۲۷۰ هکتار ظرفیت توقف‌گاهی داریم و نزدیک نصف این ظرفیت احتیاطی در محدوده پرویزخان در نظر گرفته شده است

محمدطیب صحرایی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: امسال اقدامات انجام شده در مرز خسروی، نسبت به سال گذشته پیشرفت خوبی داشته و در سطح استان کرمانشاه نیز اقداماتی خوبی انجام شده است، موکب‌ها منظم‌تر و منسجم‌تر در حال فعالیت هستند.

 

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: در محدوده پایانه مرزی خسروی ایجاد امکانات زیرساختی روند سال گذشته ادامه پیدا کرده و به طور خاص بهسازی جاده‌ها و رفع نقاط حادثه‌خیز در دستور کار بوده است، با توجه به تراکم حضور زائران عزیز در محدوده قصرشیرین و به خصوص خسروی تلاش شده که اقدامات متراکم‌تر باشد.

 

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: سال گذشته در محدوده مرز خسروی حدود ۱۱ هزار مترمربع سایه‌بان داشتیم ولی امسال حدود ۱۸ هزار مترمربع اضافه شد، یعنی زائران از ورود به مرز خسروی تا نقطه صفر مرزی تقریباً در زیر سایه‌بان می‌توانند حرکت کنند و این باعث شده که در ساعات مختلف بتوانند راحت‌تر مسیر را طی کنند.

 

صحرایی ادامه داد: اقدامات عمرانی مثل تصحیح فاضلاب منطقه خسروی به نتیجه رسید و انجام شد، در طرف مقابل و بعد از خروج از مرز در منطقه منذریه توافقی که وزرای کشور دو طرف انجام دادند آن طرف مرز هم سایه‌بان اضافه شده و هم محیط خاکی سال قبل در محل پایانه آسفالت شده است. 

 

استاندار کرمانشاه با اشاره به پیشرفت خدمت‌رسانی به زائران نسبت به سال قبل گفت: اتوبوس‌های خیلی خوبی در آن طرف مرز برای انتقال زائران اضافه شده است؛ همکاران ما تلاش کردند که هماهنگی‌ها را ارتقا دهند و به لطف خدا مرز منذریه روز به روز شناخته‌تر می‌شود، زائران عزیز امسال راحت می‌توانند در مرز منذریه سرویس دریافت کنند و این نکته بسیار حائز اهمیت است. 

 

وی در پایان گفت: بیش از ۲۷۰ هکتار ظرفیت توقف‌گاهی داریم و نزدیک نصف این ظرفیت احتیاطی در محدوده پرویزخان در نظر گرفته شده است که اگر این ظرفیت‌ها پر شود جای نگرانی نیست و می‌توانیم در این محدوده خودروها را در آنجا پذیرش کنیم. 

 

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/NEbap
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار