حالت تاریک
رئیس مرکز بهداشت کرمانشاه خبر داد:

عدم استقبال مردم کرمانشاه از تزریق واکسن کرونا

عدم استقبال مردم کرمانشاه از تزریق واکسن کرونا

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت: مردم کرمانشاه از تزریق دوزهای یادآور واکسن کرونا استقبال نمی‌کنند.

محمد رضا نادری در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: در حال حاضر کرونا یک بیماری نظیر آنفلوانزا است به همین دلیل به گروه‌های در معرض خطر توصیه می‌شود که نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.


وی افزود: ویروس کرونا پیش از جهانی شدن هم وجود داشت اما تک‌گیر بود البته پس از تزریق واکسن مربوطه تا حدودی این بیماری کنترل شد.


نادری تصریح کرد: اکنون اگرچه پایان اضطراری شیوع کرونا اعلام شده اما افراد در معرض خطر باید واکسن مربوطه را مانند سایر بیماری‌ها تزریق کنند.


رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت: تزریق دوز یادآور واکسن کرونا به نوع واکسن قبلی بستگی دارد و بر اساس پروتکل‌ها انجام خواهد شد.


نادری خاطرنشان کرد: واکسن‌های رایج در پایگاه‌های بهداشتی ایرانی هستند.


وی افزود: مردم از تزریق دوزهای یادآور واکسن کرونا استقبال نمی‌کنند بلکه تنها افرادی که به مسافرت می‌روند یا بیماری زمینه‌ای دارند تنها با توصیه پزشک نسبت به تزریق اقدام می‌کنند.


نادری اذعان کرد: با توجه به شروع فصل سرما همزمانی شیوع آنفلوانزا و کرونا خطرناک است و در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد شیوع موج جدید خواهیم بود.


وی افزود: مطالعات علمی عوارض تزریق واکسن کرونا را تائید نمی‌کند هرچند که در این باره صحبت‌هایی شنیده می‌شود.


رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه از آمادگی پایگاه‌های بهداشتی در صورت شیوع موج جدید کرونا خبر داد و افزود: در این مراکز تست سریع کرونا نیز قابل انجام است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از