چهارشنبه 28 شهر 1403
1403-06-22 09:23 - شماره خبر : 9844 0
رئیس هیأت وزنه‌برداری استان کرمانشاه مطرح کرد:

عدم حمایت مسئولان استانی از وزنه‌برداری کرمانشاه

رئیس هیأت وزنه‌برداری استان کرمانشاه گفت: بزرگ‌ترین مشکلی که این رشته ورزشی در استان کرمانشاه با آن دست و پنجه نرم می‌کند نبود حامی مالی، بی‌توجهی و عدم حمایت مسئولان است.

احمد کریمی در گفتگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ با اشاره به جایگاه وزنه‌برداری کرمانشاه در کشور، اظهار داشت: وزنه‌برداری استان کرمانشاه در سنوات گذشته در جایگاه ۲۹ کشوری قرار داشت اما با تلاش‌های شبانه‌روزی ورزشکاران و اعضای هیأت وزنه‌برداری به جایگاه ۲۱ در کشور رسیدیم و امسال تلاش خواهیم کرد که به جایگاه بهتری دست پیدا کنیم.

رئیس هیأت وزنه‌برداری استان کرمانشاه عنوان کرد: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته وزنه‌برداران کرمانشاهی در تیم ملی حضور داشتند اما متأسفانه امسال هیچ‌یک از ورزشکاران به تیم ملی دعوت نشدند در حالی که ورزشکاران ما از جمله آقایان قشقایی و کیانوش رستمی آمادگی کامل برای حضور در تیم ملی را دارند.

کریمی خاطرنشان کرد: امسال مسابقات قهرمانی کشور در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان خردادماه در استان همدان برگزار شد، که در رده سنی نوجوانان چون تعداد ورزشکاران کم بود تیم اعزام نکردیم اما در رده سنی جوانان، تیم کرمانشاه بسیار خوب عمل کرد و توانستیم رتبه پنجم کشور را کسب کنیم.

وی در ادامه افزود: در رده سنی بزرگسالان، مسابقات قهرمانی کشور مردادماه در استان اصفهان برگزار شد که وزنه‌برداران کرمانشاهی با عملکرد بسیاری خوبی که داشتند اما رتبه چهارم کشور را کسب کردند چرا که رتبه‌بندی صرفاً بر اساس مدال‌ها انجام می‌شود و به دلیل تعداد کم ورزشکاران، مدال کم‌تری کسب کردیم.

کریمی اذعان کرد: متأسفانه به دلیل نگاه سنتی که وجود دارد، فعالیت بانوان در رشته وزنه‌برداری بسیار کم‌رنگ است به همین خاطر تعداد ورزشکاران استان کرمانشاه در بخش بانوان چهار نفر است اما با این وجود در مسابقات کشوری رتبه پنجم شدند.

رئیس هیأت وزنه‌برداری استان کرمانشاه تصریح کرد: در بخش بانوان خانم پولک بسطامی از وزنه‌برداران کرمانشاهی است که رکورددار جهان است و سال گذشته در تیم ملی حضور داشت که در مسابقات آسیایی توانست قهرمان آسیا شود.

کریمی در ادامه گفت: بر اساس تقویم هیأت وزنه‌برداری، برگزاری مسابقات استانی را پیش رو داریم که این مسابقات در راستای انتخابی مسابقات کشوری و مسابقات استعداد کشوری برگزار خواهد شد.

کریمی در رابطه با میزبانی استان کرمانشاه برای مسابقات کشوری و بین‌المللی، اذعان کرد: متأسفانه به دلیل اینکه از طرف مسئولان استان، هیچ‌گونه حمایتی از هیأت وزنه‌برداری نمی‌شود نه‌تنها در سال گذشته بلکه امسال نیز نتوانستیم در کرمانشاه میزبان مسابقات کشوری در رده‌های سنی مختلف باشیم.

رئیس هیأت وزنه‌برداری استان کرمانشاه گفت: هیأت وزنه‌برداری در هشت شهرستان، در حال فعالیت هستند اما بزرگ‌ترین مشکلی که این رشته ورزشی با آن دست و پنجه نرم می‌کند عدم حامی مالی و بی‌توجهی مسئولان به این مسئله است.

 

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/NKagJ
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار