حالت تاریک
تشریح فعالیت‌های پایگاه مقاومت بسیج شهیدعلی‌اکبر قربانی؛

روایتی از اقدامات موثر یک‌پایگاه‌بسیج در سطح‌ محله

روایتی از اقدامات موثر یک‌پایگاه‌بسیج در سطح‌ محله

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهیدعلی‌اکبر قربانی از توابع شهرستان سنقر با ارائه گزارشی فعالیت‌های این پایگاه در سطح محله را تشریح کرد.

عرفان فلاحی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، اظهار داشت: فضای بسیج یک فضای معنوی، صمیمی و سرشار از اخلاص و یکرنگی است و بر همین اساس پایگاه شهید علی اکبر قربانی توانسته است ضمن ایجاد اتحاد و یکدلی بین اعضاء و با برنامه‌ریزی دقیق و منظم، این مجموعه پر انرژی و با اخلاص را سازماندهی و کادرسازی کند.

 

وی ادامه داد: به دلیل استقرار این پایگاه در محوطه امامزاده احمد(ع) شهرستان سنقروکلیایی و با توجه به اهمیت مسجد محوری و تأکیدات سازمانی، تمامی فعالیت‌های خود را در مسجد انجام می‌دهد و با این هدف توانسته است این سنگر ارزشمند اسلامی و انقلابی را تقویت و آن را به خواستگاهی برای اقدامات و فعالیت‌های علمی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در شهرستان سنقر تبدیل نماید.

 

فرمانده پایگاه بسیج شهید علی‌اکبر قربانی سنقر ابراز داشت: ظرفیت‌های بی‌شمار مسجد، تعامل سازنده با (هیأت امنا، امام جماعت و افراد پرنفوذ محله و هیأت مذهبی و کانون‌های فرهنگی و همچنین نخگبان) از عوامل اصلی موفقیت‌های این پایگاه بسیج است که توانسته با این ظرفیت نسبت به تشکیل شورای محله همراه با کارگروه‌های تخصصی در جهت احصاء نظام مسائل محله قدمی در راستای حل مشکلات و معضلات محله بردارد.

 

فلاحی در ادامه افزود: این پایگاه توانسته است با رویکرد مسجد محوری در محله، در ۱۰ عرصه فعالیت مؤثر و مستمر داشته و در ۴ سال گذشته به عنوان یکی از پایگاه‌های برتر شهرستانی و استانی و کشوری حائز رتبه برتر شود.

 

وی گفت: در عرصه تعلیم و تربیت، همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند حلقه‌های صالحین ستون فقرات بسیج است و این برای ما به یک باور تبدیل شده و به همین منظور با تشکیل ۱۲ حلقه سازمان یافته در پایگاه و ایجاد ارتباط چند سویه بین پایگاه، مدرسه و خانواده (در میان حلقه‌های گروه‌های سنی نوجوانان) توانستیم طی این چند سال، میزان جذب ۳۰۰ درصدی در عضویت‌های عادی و فعال داشته باشیم و اعتقاد داریم که خروجی حلقه‌های صالحین باید افرادی مؤمن، بصیر، مدیر و نمونه بارز یک مسلمان واقعی براساس مکتب اهل بیت(ع) باشند.

 

فرمانده پایگاه بسیج شهید علی اکبر قربانی سپاه ناحیه سنقر بیان کرد: فعالیت‌های ورزشی این پایگاه رونق بسیاری پیدا کرده است و آنها هم در حوزه تربیت مربی و هم قهرمان‌پروری به توفیقات بسیاری دست پیدا کردند.

 

وی ادامه داد: کسب مقام‌های استانی و کشوری توسط بسیجیان این پایگاه در رشته‌های مختلف و هنچنین کسب مقام برتر در رشته‌های فوتبال و والیبال از افتخارات این پایگاه در عرصه ورزش است.

 

فلاحی خاطر نشان کرد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی در این پایگاه کارگاه‌های پیشگیری از اعتیاد و مقابله با این آسیب‌ها را با محوریت جوانان برگزار و در این راستا توانستیم تعدادی از افراد درگیر با اعتیاد را برای ترک اعزام کنیم و خانواده‌های آن‌ها را نیز تحت حمایت مادی و معنوی خود قرار دهیم.

 

وی افزود: برگزاری کارگاه سبک زندگی اسلامی و تحکیم خانواده برگزاری جلسات مشاوره فردی و اجتماعی در موضوعات مختلف از دیگر اقدامات و برنامه‌های ما در این حوزه بوده است.

 

این جوان نخبه بسیجی ادامه داد: در عرصه سازندگی و خدمات اجتماعی و در راستای محرومیت‌زدایی با تهیه چندین سری جهیزیه برای نوعرؤسان نیازمند و کمک به ساخت خانه محرومین و همچنین ساخت سرویس بهداشتی و حمام و ایزوبام منازل خانوارهای‌ نیازمند توفیقات بسیار خوبی در این عرصه نیز داشته باشیم.

 

وی اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های شاخص این پایگاه تشکیل پرونده اجتماعی خانوارهای‌ نیازمند محله است که با این کار توانستیم مشکلات معیشتی و... خانواده‌ها را شناسایی و نسبت به رفع مشکلات این خانوار‌ها در حد توان اقدام کنیم که در بازه زمانی دوساله بیش از ۵۰۰۰ بسته معیشتی و ۵۰۰ پک کیف و لوازم التحریر و تهیه پوشاک، بن نان، پرداخت قبوض، پرداخت اجاره بها و همچنین پرداخت هزینه درمان و ویزیت رایگان این خانواده‌های نیازمند از توفیقات این پایگاه در این عرصه است.

 

 فلاحی ادامه داد: صندوق خیریه و قرض‌الحسنه این پایگاه در راستای کمک به راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی زود بازده و ایجاد اشتغال برای جوانان با پرداخت وام در حوزه اشتغال‌زایی و همچنین پرداخت ۳۰ فقره وام خرد جهت حل مشکلات معیشتی توانسته است گامی بردارد که نمونه بارز آن کاشت زعفران و بسته‌بندی این محصول و عرضه آن به بازار است.




وی ادامه داد: حضور در فضای مجازی هم فرصتی است که این پایگاه از آن غفلت نکرده است و با موضوع جهاد تبیین که از تأکیدات ویژه رهبر معظم انقلاب می‌باشد اکنون با یک گردان سایبری فعالیت‌های متنوعی از جمله تولید و انتشار محتوا و... را در محور کاری خود قرار داده است.

 

فرمانده پایگاه بسیج شهید علی اکبر قربانی سپاه ناحیه سنقر گفت: نقش‌آفرینی بسیجیان این پایگاه در قالب گشت‌های محله محور و مبارزه با سرقت‌های خرد نقطه عطف دیگری است که با کاهش چشمگیر سرقت‌های خرد در محل رضایتمندی حداکثری اهالی محل از این پایگاه بسیج را سبب شده است و همچنین دارا بودن یک گروهان در گردان امنیتی امام علی(ع) از فعالیت‌های این پایگاه در عرصه مقاومت مردمی است.

 

فلاحی تأکید داشت: در عرصه فرهنگی این پایگاه دارای گروه سرود و تئاتر فعال، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری، برگزاری یادواره شهدا و آبروی محله، برگزاری مراسمات ملی مذهبی و برگزاری و برگزاری اردو‌های شهرستانی، استانی و کشوری اقداماتی را انجام داده است و همچنین برگزاری کلاس‌های تقویتی، مشاوره تحصیلی، کلاس‌های رباتیک از فعالیت‌های این پایگاه در عرصه علمی و پژوهشی است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از