حالت تاریک
گزارش؛

عمر رژیم صهیونیستی رو به زوال است

عمر رژیم صهیونیستی رو به زوال است

عملیات طوفان الاقصی که در دومین هفته خود به سر می برد نشان می دهد حماس هنوز همه کارت های خود را فاش نکرده و با درایت و توانایی بالایی نبرد را مدیریت می کند.

راه دانا؛ بیش از دو هفته است که جهان در یک حالت شوک، حیرت و واکنش‌های متفاوت به سر می‌برد. کاری که حماس شنبه گذشته انجام داد، نه تنها برای اسرائیل غافلگیرکننده بود، بلکه تمام جهان را نیز شوکه کرد.

آنچه در عملیات طوفان الاقصی رخ داد، یک نقطه عطف مهم در تاریخ مناقشه فلسطین و اسرائیل بود و یک موفقیت نظامی تاریخی را نیز به ثبت رساند که توسط مقاومت فلسطین در حافظه عربی و اسلامی حک شد. 

بمباران هوایی بی رویه و هدف قرار دادن محله های مسکونی در نوار غزه، نشان دهنده تأثیر شوک و سردرگمی بزرگی است که دولت نتانیاهو و ارتش اشغالگر اسرائیل آن را تجربه کرده و همه داده‌ها حاکی از آن است که اسرائیل از لحاظ نظامی، امنیتی، سیاسی و اخلاقی به سوی شکست بزرگی پیش می‌رود.

در واقع عملیات سیل الاقصی در این دو هفته نشان داد که حماس هنوز هم منابع و توانایی نظامی خود را حفظ کرده و تمام کارت های خود را فاش نکرده است و با درایت، توانایی مدیریت جنگ را دارد.

در کل، عملیات طوفان الاقصی نشان دهنده این واقعیت است که مقاومت فلسطین توانایی مقابله با اشغالگران اسرائیل را دارد و همچنان برای حقوق مردم کشورش می‌جنگد. این موفقیت نشان می دهد که امیدی به پیروزی نهایی ملت فلسطین و آزادی سرزمین‌های خود وجود دارد.

در این میان ایالات متحده آمریکا به بهانه همدردی با اسرائیلی ها و با ادعای اینکه آنها قربانی و فلسطینی ها مجموعاً مسئول هستند، به سرعت به رژیم صهیونیستی کمک کرد و نه تنها پول و تجهیزات نظامی به اسرائیل داد، بلکه همزمان کشتی‌های نیروی دریایی خود را به منطقه فرستاد تا نزدیک سواحل اسرائیل باشد. اسرائیلی‌ها نیز با همراهی بی‌سابقه آمریکا و غرب، برای انجام نسل‌کشی جدید و آوارگی گسترده‌ای که بسیار شبیه به نکبت 1948 بود، می‌شتابند.

در این باره لوید آستین وزیر دفاع آمریکا بدون اشاره به حق فلسطینیان در دفاع از خود و بازپس‌گیری سرزمین خویش از اشغالگران صهیونیست گفته بود: اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند. ما از این حق حمایت می‌کنیم.

در واقع این حمایت بی‌قید و شرط آمریکا از رژیم صهیونیستی در حالی که منافع مشروع فلسطینی‌ها را نادیده می‌گیرد، رنگ واقعی این کشور را نمایان کرده و نشان می دهد این کشور تنها به ترویج راه حل "تک دولتی" با بی توجهی کامل به منافع مشروع مردم فلسطین تمایل دارد.

 حمایت نامحدود آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی شرایط را بیش از پیش بدتر خواهد کرد

در حالی که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار اخیر خود با نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان با اشاره به اینکه حمایت نامحدود آمریکا از جنایات جاری رژیم صهیونیستی شرایط را بیش از پیش بدتر خواهد کرد، گفته بود که آمریکا همه را به آرامش و خویشتنداری دعوت می‌کند، اما دست اسرائیل را برای تداوم جنایت علیه ملت فلسطین بازگذاشته و از آن حمایت می‌کند.

وی افزوده بود: آمریکا می خواهد به اسرائیل فرصت دهد که غزه را ویران کند و این خطای کامل آمریکاست و اگر آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که جنگ در منطقه توسعه نیابد، باید اسرائیل را کنترل کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه با بیان اینکه منطقه نیاز به آرامش دارد، اظهار داشته که در سایه جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و حمایت آمریکا، تضمینی برای ادامه آرامش در منطقه وجود ندارد.

 اگر جنگ زمینی شروع شود ارتش مقاومت کاملا آماده‌ست/ عمر رژیم صهیونیستی رو به زوال است

علی علیزاده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا، با اشاره به اینکه فلسطین سرزمین غصب شده است و همه نیز بر این قضیه اذعان دارند، اظهار داشت: حتی در قطعنامه‌ ۲۴۲ سازمان ملل ساحل غربی را متعلق به فلسطینی ها می دانند که اسراییل آن را هم رعایت نکرده و زیرپا گذاشته است و در همان منطقه هم باز  شهرک‌های صهیونیست نشین را گسترش داد به گونه ای که اصلا جایی برای فلسطینی ها باقی نمانده است.

وی بیان کرد:‌ به لحاظ تاریخی هم مشخص بوده که این سرزمین، سرزمین فلسطین است و اشغالگران را از این طرف و آن طرف دنیا به زور آنجا آورده اند و باقدرت می خواهند در این سرزمین از آنها نگهداری کنند و تغییر نسل دهند.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس با اشاره به اینکه آرام آرام سیل حوادث به گونه‌ای شد که عزیزان ما در فلسطین از سنگ شروع کردند و امروز به موشک و عملیات برون مرزی رسیدند، گفت: از آنطرف ساحل غربی توسط اسراییل تکه‌ تکه شده بود، مردم آن خودشان را مسلح کرده بودند و جنگ در گرفت و از طرفی نهضت مقاومت امروز در منطقه ای به وسعت کل آسیای غربی و شمال آفریقا از یمن گرفته تا عراق، سوریه، لبنان و ایران با قدرت پشتیبانان می شود.

وی افزود:‌ آمریکایی‌ها به همین دلیل جرات ندارند عملیات زمینی را در غزه شروع کنند و می‌دانند که قتلگاه آن ها خواهد شد و دمار از روزگار اسراییل درخواهند آورد، اگر آنها غیر از این تصور می کنند، همه چیز آماده است و دست ها روی ماشه قرار دارد تا ببینند چه اتفاقی خواهد افتاد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه اگر جنگ زمینی شروع شود ارتش مقاومت کاملا آماده‌ست، گفت: عزیزان ما در مبارزان فلسطین اقدامی انجام دادند که در تاریخ نبردهای فلسطین با رژیم اشغالگر بی‌سابقه است و نشان دهنده‌ این است که عمر رژیم صهیونیستی رو به زوال است و انشالله به زودی زود به پایان خودش می‌رسد.

لازم به ذکر است که در دهه های گذشته نیز سیاست خارجی ایالات متحده آمریکا بر حمایت همه جانبه و همسویی مطلق بـا منافع اسرائیل در منطقه خاورمیانه و در سطح نظام بین الملل استوار بوده و ده ها سال است که این رژیم اشغالگر با حمایت آمریکا که به ظاهر ادعای حقوق بشری دارد، خون مردم فلسطین را ریخته است و در حال حاضر نیز با حمایت خود به توسعه جنگ در منطقه کمک کرده و آرامش در منطقه را به چالش کشیده است.

گفتنی است؛‌ جنبش حماس فلسطین روز شنبه ۷ اکتبر (۱۵ مهر) عملیات غافلگیرانه گسترده‌ای را از نوار غزه موسوم به «طوفان الاقصی» علیه رژیم صهیونیستی آغاز کرد. صهیونیست‌ها در پی این حمله، ‌ وضعیت جنگی اعلام کردند و حملات متقابل علیه نوار غزه را انجام دادند که همچنان ادامه دارد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از