حالت تاریک

فدراسیون فوتبال باید با خاطیان دربی برخورد کند

فدراسیون فوتبال باید با خاطیان دربی برخورد کند

بازیکن سابق پرسپولیس گفت: اگر من به جای فدراسیون فوتبال بودم برخورد قاطعی با اتفاقات رخ داده در دربی می‌کردم و اکنون وقتش است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «مرصاد»، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حمید علی عسگری بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس درباره تساوی بدون گل در دربی ۱۰۳ اظهار کرد:  البته نمی‌خواهم جانب‌دارانه صحبت کنم، اما بازی یک طرفه و روی دروازه استقلال بود. پرسپولیس در حد تاکتیکی که بازی کرد مقابل تیمی که دفاعی بازی می‌کرد بازی بدی را انجام نداد. البته سرخپوشان می‌توانستند برنده دربی باشند در صورتی که در محوطه جریمه بیشتر دقت می‌کردند، اما استقلال آمده بود که نبازد و همین اتفاق افتاد.

وی افزود: تیم استقلال به زمین مسابقه آمده بود تا نبازد و یک بازی دفاعی ارائه کرد. این تیم می‌خواست اختلاف ۳ امتیازی خود را حفظ کند و به هدف خود هم رسید.

بازیکن سابق پرسپولیس درباره اینکه سرخپوشان در بازی‌های قبلی هجومی بازی می‌کردند، اما در بازی دربی فقط یک موقعیت گلزنی داشتند، گفت: بازی در نیمه اول تعادل داشت، اما در نیمه دوم بازی یک طرفه شده بود و استقلال فقط در ضد حملات می‌توانست تاکتیک حمله‌اش را اجرا کند و مشخص بود برنامه‌شان این بود که به زمین خودشان بروند و گل نخورند. طبیعی بود که پرسپولیس برای ایجاد موقعیت کار سختی داشت. تیمی که ضد حمله بزند راحت‌تر می‌تواند موقعیت گل ایجاد کند، اما تیمی که به دفاع می‌رود و دفاع اتوبوسی انجام می‌دهد مقداری ایجاد موقعیت گل بر روی دروازه چنین تیم‌هایی سخت است. پرسپولیس فشار را در این بازی داشت. به هر حال شرایط دربی بود.

 عسگری درباره اینکه نبود گولسیانی و کنعانی زادگان در این بازی احساس شد، بیان کرد: صددرصد نبود این بازیکنان تاثیر گذار است، اما در این بازی که یک طرفه بود غیبت این بازیکنان کمتر احساس شد.

وی درباره اینکه  برخی از تماشاگران اشیائی را به زمین مسابقه پرتاب کردند و کمک داور مسابقه هم مصدوم شد، گفت: به نظرم معلوم نیست این اتفاقات چه زمانی تمام می‌شود و سعی کنیم که در این مسائل بهتر باشیم و خیلی زشت است. پرتاب بطری به سمت بازیکنان را می‌شود تحمل کرد، اما پرتاب اشیاء به کمک داور توجیه منطقی ندارد. اتفاقی هم نیفتاده بود و هیجانات درونی یکسری از افراد روی سکو‌ها باعث می‌شود که چهره هواداری ایران زشت جلوه کند.

علی عسگری تصریح کرد: خیلی سال است که این اتفاقات در جا‌های دیگر دنیا رخ نمی‌دهد و در انگلیس می‌بینیم که تماشاگر به زمین مسابقه نزدیک است، اما اگر این اتفاق در ایران بیفتد و فاصله بین تماشاگران و بازیکن کم باشد خون و خونریزی می‌شود. ما افراد بی فرهنگی نیستیم، اما من به جای فدراسیون فوتبال بودم برخورد قاطعی می‌کردم و اکنون وقتش است.

بازیکن سابق پرسپولیس درباره اینکه خطای سیلوا بر روی آل کثیر پنالتی بود، گفت: به نظرم خطای پنالتی می‌توانست باشد و شارژ و هول دادن در محوطه جریمه استقلال بود، اما کارشناسان داوری در این باره نظر بدهند.

وی درباره اینکه بازی بعدی پرسپولیس برابر پیکان است، گفت: به نظرم پرسپولیس روند خوبش را دارد به دست می‌آورد و می‌تواند برنده بازی باشد. من معتقدم که استقلال امتیاز از دست خواهد داد، اما پرسپولیس باید سعی کند که گاف ندهد و اکنون به دنبال بردن و منتظر لغزیدن بقیه مدعیان باشد تا بتواند خودش را به صدر جدول نزدیک کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از