حالت تاریک
بهره‌برداری از یک‌هزار و ۷۰۰ پروژه آموزشی
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

بهره‌برداری از یک‌هزار و ۷۰۰ پروژه آموزشی

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پروش گفت: در شش ماهه اول امسال حدود یک‌هزار و ۷۰۰ پروژه زیرساختی آموزش و پرورش به بهره‌برداری رسید که بالغ بر ۷ هزار و ۸۰۰ کلاس درس را در بر می‌گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ محمدمهدی کاظمی عصر امروز در سومین جلسه نشست شورای اداری که در سالن جلسات استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: اقدامات چند ماهه وزارت آموزش و پرورش باعث شده تا مهر امسال بهتر از سال گذشته باشد و اتفاقات خوبی رقم بخورد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: در شش ماهه اول امسال حدود یک‌هزار و ۷۰۰ پروژه زیرساختی آموزش و پرورش به بهره‌برداری رسید که بالغ بر ۷ هزار و ۸۰۰ کلاس درس را در بر می‌گرفت.

وی گفت: فرآیند جذب ۷۲ هزار معلم در دوره‌های ابتدایی، متوسطه اول، دوم و کیفیت‌بخشی نیز به انجام رسید که این‌ها گوشه کوچکی از اقداماتی بود که به همت همکاران آموزش و پرورش استان‌ها انجام شد تا امسال شاهد ماه مهری ایمن و بانشاط باشیم.

کاظمی ادامه داد: یکی از اتفاقاتی که در آموزش و پرورش در حال رخ دادن است مصوبه‌ای است که اخیراً توسط شورای عالی آموزش انقلاب فرهنگی به تصویب رسید این مصوبه در ارتباط با زمینه‌سازی برای حذف کنکور و کاهش تأثیر کنکور سراسری برای قبولی در دانشگاه‌ها بود.

وی گفت: دستیابی به آموزش و پرورش مطلوب و با کیفیت تحت تأثیر فشار روانی کنکور مشکل بود با وجود این مصوبه امیدواریم اتفاقات مهمی در آموزش و پرورش رخ دهد.

کاظمی افزود: اگر بخواهیم حافظه‌محور و بر اساس تست‌زنی ارزشیابی نهایی را انجام دهیم مطالعه دانش‌آموزان به آن سمت و سو سوق پیدا می‌کند و معلم روش تدریس خود را بر آن مبنا طرح‌ریزی و اجرا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با تغییری که در شیوه گزینش دانشجویان رخ داده و تأثیر سوابق تحصیلی دانش‌آموزان بر اساس مصوبه، در کنکور ۱۴۰۴ شاهد تأثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی خواهیم بود یعنی پس از چندین سال متمادی بالأخره آزمون کنکور تنها ۴۰ درصد تأثیر خواهد داشت و نمره امتحانات مدرسه و سوابق تحصیلی در این ارتباط ۶۰ درصد خواهد بود این یعنی عملکرد دانش‌آموزان و نمرات امتحانات نهایی آنها در سه پایه تحصیلی بسیار با اهمیت است.

وی تصریح کرد: در خرداد ماه سال ۱۴۰۳ در هر سه پایه امتحانات نهایی با موفقیت برگزار شدند بر این اساس شیوه مطالعاتی دانش‌آموزان نیز دستخوش تغییراتی بوده است می‌توان گفت با شیوه جدید، عدالت آموزشی بیشتر برقرار شده است.

این مسئول گفت: نتایج کنکور سراسری امسال حاکی از این بود که فراوانی مناطق آموزشی کشور نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است و تعداد برگزیدگان کنکور در مناطق دو و سه افزایش چشمگیری داشته است؛ ۷۵ درصد از پذیرفته‌شدگان کنکور امسال نیز از مدارس دولتی بودند این مدارس شامل مدارس سمپاد، مدارس نمونه دولتی و مدارس عادی دولتی بودند، در این ارتباط مدارس دولتی رشد قابل توجهی نسبت به سال‌های پیش از اجرای این طرح داشتند. 

وی گفت: این مصوبه یکی از مصوبه‌های خوب در باب گسترش عدالت آموزشی بود شیوه جدید گزینش دانشجو، روش‌های تدریس معلمان را نیز تغییر خواهد داد و باعث خواهد شد تا معلمان به سمت تدریس مفهومی سوق پیدا کنند و از حافظه‌محوری دوری شود و به شایستگی‌ها بها داده شود.

کاظمی گفت: با این نگاه مناطق کمتر برخوردار بیشتر می‌توانند نمود داشته باشند در کنکور سال ۱۴۰۳ شاهد یک رتبه تک رقمی از استانی همچون هرمزگان بودیم و این در حالیست که این استان در سال‌های پیش‌تر چنین رتبه‌ای را کسب نکرده بود. در اسلام‌آباد غرب و مناطق محروم آذربایجان نیز شاهد چنین رتبه‌هایی بوده‌ایم این رتبه‌ها بسیار امیدآفرین هستند و نوید برقراری عدالت آموزشی را می‌دهند.

وی گفت: قطعاً مافیای کنکور با این مصوبه مخالف است و با طرح سئوالاتی زمینه‌ساز تشویش اذهان عمومی است اما به حمدالله این فرافکنی‌ها راه به جایی نخواهد برد و طرح جدید به سمت برقراری عدالت آموزشی گام بر خواهد داشت.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از