حالت تاریک
استاندار کرمانشاه مطرح کرد:

فرصت ۳ماهه به شورای شهر کرمانشاه برای تغییر

فرصت ۳ماهه به شورای شهر کرمانشاه برای تغییر

استاندار کرمانشاه گفت: عدم تشکیل جلسات شورا یکی از موارد مهم است که باید رفع شود و فرصت سه ماهه برای تحول مدیریت شهری را بنا به پیشنهاد وزارت کشور داریم در غیر این صورت اقدامات بعدی انجام می‌گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ محمدطیب صحرایی عصر امروز دوشنبه در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه که در سالن شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: شورای اسلامی شهر بر اساس قانون تشکیل شده و می‌تواند با تصمیمات خود برای مدیریت شهری مفید باشد.

استاندار کرمانشاه افزود: طی ماه‌های گذشته جلسات گروهی و فردی با اعضای شورای شهر کرمانشاه برگزار شد اما وقتی که ضرورت مدیریت پروژه قطار شهری و خطرات آن را بررسی کنیم تنها تعداد محدودی از اعضا در آن شرکت کردند و باید بدانیم چنانچه حادثه‌ای رخ دهد باید همه مسئولان پاسخگوی ترک فعل خود باشند و ما جلسه را برای جلسه نمی‌خواهیم بلکه به دنبال گره‌گشایی از مشکلات هستیم.

صحرایی تصریح کرد: در دیداری که ۱۳ رجب با تعدادی از جوانان محلات کم برخوردار داشتیم مسائل و مشکلاتی از سوی این جوانان مطرح شد که جای تامل دارد و نشان از دغدغه‌مندی و عمق مشکلات دارد که یکی از آن‌ها جمع‌آوری سگ‌های ولگرد بود که مطالبه عمومی مردم است.

وی ادامه داد: ما نباید تنها پیروزی در انتخابات را بخواهیم بلکه در مقابل پذیرش مسئولیت باید پاسخگو باشیم و تنها مصاحبه‌های مختلف راه‌گشا نیست و نخواهد بود و بدانیم مردم نسبت به مشکلات گله‌مند هستند و باید برای حل مشکلات تلاش کنیم و اختلاف سلایق در همه جا همواره وجود دارد.

استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: مدیران استان و شورای شهر کرمانشاه در مقابل مردم مسئول هستند و باید پاسخگو باشند زیرا در بعضی محلات وضعیت مناسب نیست و نیازمند ساماندهی است و خود مسئولان نیز شاید قادر به سکونت در این محلات نباشند.

صحرایی بیان کرد: شهر کرمانشاه با انبوه مشکلات مواجه است اما حل مشکلات با کار و تلاش امکان‌پذیر است نه آنکه با اختلاف نظر جلوی روند مدیریت شهری گرفته شود که نمونه آن غیبت مکرر اعضا در جلسات شورای شهر است و کرمانشاه در حال رکوردزنی در این موضوع است.

وی اضافه کرد: وضعیت فعلی شهر کرمانشاه قابل قبول و تداوم نیست وعدم تشکیل جلسات شورا یکی از موارد مهم است که باید رفع شود و فرصت سه ماهه برای تحول مدیریت شهری را بنا به پیشنهاد وزارت کشور داریم در غیر این صورت اقدامات بعدی انجام می‌گیرد.

استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: اقدام اعضای شورای شهر در بخش‌های مختلف شهرداری بکارگیری شده‌اند این در حالی است که بسیاری از جوانان جویای کار هستند و شرایط باید برای اشتغال همگان یکسان باشد که نمونه دیگر آن در برخورد با تخلفات کمیسیون ماده ۱۰۰ است.

صحرایی عنوان کرد: عدم نظارت در ساخت و سازها باعث شده که شهر کرمانشاه بدون ضابطه رشد کند و ساخت و سازهای بلند مرتبه شکل بگیرد که تناسبی با زیبایی شهری نداشته باشد.

وی بیان کرد: سه ماه آینده فرصت مناسبی برای تحول و تغییر وضعیت فعلی شهر کرمانشاه است که نمونه‌ای از مطالبه مردم جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی، سگ‌های ولگرد، ضایعات فروشی‌ها و… است که موجب مزاحمت برای مردم شده است و باید به گونه‌ای فعالیت کنیم که مردم تغییر را حس کنند و در دیدار بعدی با مردم از حل مشکلات رضایت داشته باشند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از