حالت تاریک
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه:

رویدادهای فرهنگی‌هنری تا پایان ماه رمضان ادامه دارد

رویدادهای فرهنگی‌هنری تا پایان ماه رمضان ادامه دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: رویدادهای فرهنگی‌ هنری تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «مرصاد»، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، آئین اختتامیه جشنواره فیلم فجر کرمانشاه با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمع کثیری از هنردوستان کرمانشاهی، شامگاه یکشنبه ۲۲ بهمن ماه در محل سینما آزادی برگزار شد.

 

پوریا جلالی؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای برگزاری رویدادهای فرهنگی مختلف در استان، اظهار کرد: جشنواره هنرهای تجسمی، موسیقی فجر، تئاتر فجر و فیلم فجر از جمله این جشنواره‌های پررونق و بسیار خوب در استان است.

وی ادامه داد: تا پایان ماه مبارک رمضان برگزاری چنین رویدادهای فرهنگی در سطح استان تداوم پیدا خواهد کرد.

 جلالی با بیان اینکه دستگاه‌های فرهنگی مختلفی در اجرای این برنامه ها همکاری دارند، عنوان کرد: بنا داریم در برگزاری برنامه‌های فرهنگی در استان بگونه ای عمل کنیم که تمام شهروندان شاهد رخدادهای فرهنگی فاخر و جذاب باشند.

«علی شعبانی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه، در اختتامیه این جشنواره در سینما آزادی کرمانشاه، با بیان اینکه سینما را در ایران باید به ۲ دوره قبل از انقلاب و بعد از انقلاب تقسیم کرد، گفت: فضای سینمای قبل از انقلاب با سینمایی که بعد از انقلاب داریم کاملا باهم متفاوت هستند.

وی سینمای بعد از انقلاب را هنری متعهد معرفی کرد و ادامه داد: انقلاب اسلامی نشان داد که هنر می‌تواند هم از نظر ساختار و هم از نظر محتوا، متعهد باشد.

وی با بیان اینکه امروز در سینمای ایران شاهد هنری پاک هستیم و می‌توانیم فرهنگ خود را از طریق آن به سایر جوامع نشان دهیم، عنوان کرد: امروز اگر ما به سینمای خود افتخار می‌کنیم به خاطر این است که اسطوره‌هایمان را نشان می دهد و بدون ترس و دل نگرانی هایی که در زمان قبل از انقلاب به‌خاطر ابتذال سینما وجود داشت، خانواده‌ها می توانند همراه فرزندانشان این فیلم‌ها را ببینند.  

شعبانی به فضای مبتذل سینمای قبل از انقلاب هم اشاره و عنوان کرد: متاسفانه شاهد آسیب‌ها و شکل گیری خرده فرهنگ‌هایی در جامعه هستیم که به یادگار مانده از فیلم فارسی‌های گذشته است و بسیاری از رفتارهایی که امروز به جامعه ضرر می‌زند و برخی از مفاهیمی که در حال رواج است، محصول این سینماست.

وی در بخش دیگری از سخنانش به فیلم هایی که امسال در جشنواره فیلم فجر با موضوع دفاع مقدس به‌ویژه زندگی فرماندهان جنگ ساخته شده هم پرداخت و گفت: برخلاف تمام دنیا که مدام به‌دنبال ساخت اسطوره برای فیلم هایشان هستند، ما اسطوره هایی واقعی داریم که از زندگی آنها فیلم می‌سازیم.

معاون استانداری کرمانشاه تصریح کرد: تمام فرماندهان ما در هشت سال دفاع مقدس اسطوره‌هایی هستند که می توانیم در مورد آنها فیلم بسازیم که این موضوع مورد تاکید مقام معظم رهبری هم هست.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از