حالت تاریک
مدیرکل دفتر شهری استانداری:

فضای عمومی کرمانشاه برای معلولان مناسب‌سازی می‌شوند

فضای عمومی کرمانشاه برای معلولان مناسب‌سازی می‌شوند

مدیرکل دفتر شهری استانداری گفت: با تاکید ویژه استاندار و با کمک شهرداری کرمانشاه، اماکن و معابر شهری برای استفاده راحت معلولان و جانبازان مناسب‌سازی می‌شوند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد» و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمانشاه؛ محمدجواد خجسته در نشست پیگیری اجرای ماده ۳ قانون حمایت از حقوق معلولان که با حضور نمایندگان شهرداری‌های مناطق ۸گانه شهر کرمانشاه برگزار شد؛ عنوان کرد: با توجه به تاکید ویژه استاندار کرمانشاه در نشست اخیر ستاد مناسب‌سازی استان مبنی بر پیگیری مصوبات اجرای ضوابط مقررات مناسب سازی، امروز دومین جلسه با شهرداری‌های مناطق مختلف شهر کرمانشاه برگزار شد.

وی افزود: در این نشست بر ضرورت احداث یک پارک مناسب‌سازی شده توسط شهرداری کرمانشاه برای معلولان و جانبازان مورد تاکید ویژه قرار گرفت.

مدیرکل دفتر فنی عنوان کرد: اخیرا ۴۴ اتوبوس جدید توسط شهرداری خریداری و به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شده است که از شرایط مناسب‌سازی برخوردارند و افراد معلول می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی تصریح کرد: این اتوبوس‌ها در مناطقی که بر اساس جامعه آماری بهزیستی دارای افراد معلول بیشتری هستند، به کار گرفته می‌شوند.

خجسته گفت: همچنین مقرر شد شهرداری اماکن و معابری شهری که دارای بیشترین تردد هستند را احصاء و مناسب‌سازی آن‌ها را در اولویت کاری خویش قرار دهد.

وی افزود: همچنین مقرر شد ایستگاه‌هایی اصلی اتوبوس که دارای بیشترین تردد هستند شناسایی و تا پایان سال توسط شهرداری مناسب‌سازی شوند.

مدیرکل دفتر شهری استانداری: علاوه بر این شهرداری‌ها با هماهنگی بهزیستی، تمهیدات لازم را برای ایاب و ذهاب رایگان درون شهری معلولین و دانش آموزان استثنایی را فراهم کنند.

خجسته عنوان کرد: مقرر شد شهرداری کرمانشاه اعتبارات لازم برای مناسب‌سازی را در بودجه خود پیش بینی کند و به تصویب شورا برساند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از