حالت تاریک
رئیس انجمن سینمای جوان استان کرمانشاه مطرح کرد:

فعالیت فیلم‌سازان جوان کرمانشاهی در عرصه موضوعات اجتماعی

فعالیت فیلم‌سازان جوان کرمانشاهی در عرصه موضوعات اجتماعی

رئیس انجمن سینمای جوان استان کرمانشاه گفت: فیلم‌سازان کرمانشاهی با تعهد اخلاقی به موضوعات اجتماعی ورود پیدا کرده و درباره موضوعاتی مانند محیط زیست، حاشیه‌نشینی و اعتیاد، آثاری را با تمرکز بر امیدآفرینی تولید کرده‌اند.

کامران رضایی در گفتگو با خبرنگار  فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: انجمن سینمای جوان در استان کرمانشاه از سال ۱۳۶۴ به عنوان اولین دفتر سینمای جوان راه‌اندازی و افتتاح شد که آحوزه هنری انقلاب اسلامی ئین‌نامه آن توسط پیشکسوتان عکاسی و فیلم‌سازی براساس سه رکن آموزش، تولید و عرضه تدوین شده است.

رئیس انجمن سینمای جوان استان کرمانشاه گفت: این انجمن با انتشار فراخوان‌های عمومی نسبت به جذب علاقه‌مندان اقدام می‌کند و افرادی که به هر دلیلی نتوانسته‌اند تحصیلات دانشگاهی مرتبط را طی کنند، می‌توانند از این فرصت استفاده کنند و الفبای فیلم‌سازی را آموزش ببینند.

رضایی تصریح کرد: یکی از نقاط قوت انجمن سینمای جوان پس از آموزش افراد وارد شدن به حوزه کارهای میدانی است که همین موضوع نقطه ضعف دانشگاه‌ها است و بسیاری از فارغ‌التحصیلان به دلیل نبود فضای کار نمی‌توانند تجربه کافی را کسب کنند اما انجمن سینمای جوان این فرصت را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: هنرجویان پس از ساخت تولیدات خود آثار خود را به وسیله انجمن سینمای جوان به جشنواره‌های ملی و بین‌المللی ارسال می‌کنند و در واقع جشنواره‌ها نمایشگاهی برای عرضه تولیدات و همچنین استعدادها هستند که در آن پیشکسوتان استعدادها را شناسایی و وارد عرصه حرفه‌ای می‌کنند چه اینکه افراد زیادی در استان کرمانشاه از همین روش وارد عرصه حرفه‌ای شده‌اند.

رئیس انجمن سینمای جوان استان کرمانشاه بیان کرد: بخش دیگری از هنرجویان انجمن سینمای جوان پس از کسب مهارت جذب روابط عمومی ادارات و صداوسیما می‌شوند که از ابتدای تشکیل سینمای جوان تاکنون زمینه اشتغال ۵ هزار نفر فراهم شده است.

رضایی خاطرنشان کرد: نیروهای متخصص و متعهد سرمایه‌های ارزشمند کشور هستند و انجمن سینمای جوان با امکانات و تجهیزات محدود خود قطعا نمی‌تواند پاسخگوی تمام هنرجویان و علاقه‌مندان باشد و از سوی دیگر قدیمی بودن تجهیزات نیز محدودیت دیگری را برای انجمن ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: براساس تفاهم‌نامه‌هایی که با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منعقد شده امیدواریم بتوانیم جریان‌سازی در عرصه هنر داشته باشیم و از شهرداری و سایر دستگاه‌های فرهنگی درخواست داریم که مجموعه‌های هنری را دریابند.

رئیس انجمن سینمای جوان استان کرمانشاه گفت: این انجمن سازوکاری ایجاد کرده تا افراد بتوانند آثار تولیدی خود را پس از ثبت در سامانه برای تجاری‌سازی اقدام کنند که در سه مقطع فیلم اولی، نیمه حرفه‌ای و حرفه‌ای از آن‌ها حمایت می‌شود.

رضایی عنوان کرد: تولیدات انجمن سینمای جوان در پاتوق‌های فیلم اکران می‌شود که در استان کرمانشاه با کمک حوزه هنری کرمانشاه آثار در سالن آناهیتا سینمای آزادی اکران و سپس به نقد و بررسی درمی‌آید که موجب پیشرفت و افزایش کیفیت آثار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: انجمن سینمای جوان محدودیت سنی و تحصیلاتی ندارد و هرساله آزمون ورودی برای سنجش استعدادها برگزار می‌شود که سپس فرآیند آموزش فیلم‌سازی، کارگردانی، صدابرداری، فیلمنامه‌نویسی و… برگزار می‌شود.

رئیس انجمن سینمای جوان استان کرمانشاه گفت: کار فیلم‌سازان با تعهد اخلاقی و انسانی رقم خورده و فیلم‌سازان کرمانشاهی نیز با تعهد اخلاقی به موضوعات اجتماعی ورود پیدا کرده و درباره موضوعاتی مانند محیط زیست، حاشیه‌نشینی و اعتیاد، آثاری را با تمرکز بر امیدآفرینی تولید کرده‌اند.

رضایی بیان کرد: استعدادیابی از دیگر موضوعات مهم است که در این راستا انجمن سینمای جوان با هنرستان هنرهای زیبا ارتباط نزدیک و تنگاتنگ دارد و کارگاه‌های آموزشی نیز با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی کرمانشاه برگزار می‌شود.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از