حالت تاریک
Logo
چهارشنبه, 25 مهر 1403
پیروزی نهایی متعلق به امت اسلامی است
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران:

پیروزی نهایی متعلق به امت اسلامی است

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران گفت: پیروزی نهایی متعلق به امت اسلامی است و همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند هر ضربه‌ای به رژیم غاصب صهیونیستی خدمت به بشریت و مردم است.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ ناصر ابوشریف ظهر امروز دوشنبه در همایش بین‌المللی «امت مقاومت» که در تالار برق شهر کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: از زمان حضور استعمار در منطقه، مبارزان در حال مبارزه، مقابله، مقاومت و جهاد در کشورهای منطقه همچون فلسطین، یمن و عراق هستند.

 نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران، گفت: بسیاری از گروه‌های مقاومت در کشورهای مختلف منطقه تشکیل شدند و پیروزی‌هایی نیز به دست آوردند اما ما هم‌اکنون نیازمند پروژه هستیم نه پیروزی.

وی گفت: فرض کنید کار آمریکایی‌ها تمام شود و این کشور کلاً حذف شود اگر جایگزینی برای این موضوع نباشد چه استفاده‌ای می‌توان از آن برد؟ ما ابتدا باید جایگزین بسازیم و بعد در فکر بقیه مسائل باشیم.

ابوشریف بیان کرد: بهترین جایگزین، پروژه اسلامی است که در احادیث نبوی نیز به آن اشاره شده است؛ غرب موضوع اسلام را به خوبی درک کرده و خود را برای مقابله با پروژه اسلامی آماده کرده بود و تلاش کرد تا امتی واحد در منطقه و در جهان تشکیل نشود. 

وی گفت: اولین اقدام غرب و جبهه استکبار ضربه نظامی به کشورهای منطقه و سپس تجزیه آن‌ها به کشورهای کوچک‌تر بود پس از این اقدام غرب‌زدگی و فرهنگ منحط غربی را در کشورهای منطقه رواج داد و شروع به ایجاد فتنه در منطقه کرد.

ابوشریف افزود: در میانه این جریانات یکی از بزرگ‌ترین مقصرها مسلمانان بودند، مسلمانان اصطلاحاً دُم به تله دادند و در دام کشورهای غربی افتادند برخی گروه‌های جهادگر و اسلامی از سوی کشورهای استعمارگری همچون آمریکا و رژیم صهیونیستی تشکیل شدند که ضربات زیادی را به مسلمانان وارد کردند.

وی تصریح کرد: قرآن کریم صراحتاً بر وحدت مسلمانان به عنوان یک امت واحد تأکید کرده است؛ مشکل اصلی ما در این است که به جای تمسک به آموزه‌های قرآنی، تحت تأثیر افکار و نظرات غربی‌ها قرار گرفته‌ایم در حالی که معانی قرآن برای همگان روشن است، متأسفانه به جای شنیدن ندای الهی، به سخنان بشری گوش فرا می‌دهیم.

ابوشریف افزود: با وجود اینکه غرب ادعای انسان‌دوستی دارد اما با این شعارها همه را فریب داده و مرتکب انواع جنایات بشری شده است برای نمونه انگلستان در طول تاریخ جنایات بسیاری را علیه مردم از چین گرفته تا هند و کشورهای اسلامی مرتکب شده است. 

وی تصریح کرد: دانشگاه کمبریج تحقیقی انجام داده که مطابق آن کشور انگلستان ۴۷ تریلیون دلار از منابع هند را غارت کرده است دزدی از منابع هند تنها یک نمونه از کارهای انگلستان است و این کشور مرتکب قتل و جنایات دیگری نیز شده است.

ابوشریف گفت: متأسفانه ما در حال پیروی از غربی‌ها هستیم و از تمدن آن‌ها دفاع می‌کنیم برخی از جوامع اسلامی تمدن غربی را به گونه‌ای تبلیغ می‌کنند که گویی این تمدن یک تمدن انسانی است.

عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: آقای روژه بارودی که از پژوهشگران غربی است در این رابطه می‌گوید بزرگ‌ترين جنایتکار تاریخ تاکنون فرهنگ غربی بوده است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترين کارهایی که غربی‌ها و فرهنگ غرب انجام داده‌اند ایجاد رژیم صهیونیستی در منطقه بوده است، آن‌ها هر آنچه که در توان داشتند انجام دادند و یهودیان را از سرزمین‌های مختلف به نقطه‌ای که در اصل عربی است آوردند آن‌ها با رویش رژیم صهیونیستی در منطقه، او را به انواع مؤلفه‌های قدرت مجهز و ملت فلسطین را ویران کردند.

ابوشریف گفت: در ۱۰۰ سال گذشته ما تنها شاهد تلاش رژیم صهیونیستی برای نابودی تاریخ سرزمین، فرهنگ و ملت فلسطین بوده‌ایم آن‌ها اموال مردم فلسطین را به غارت برده و سرقت کردند اما در یک بخش از معادلات دچار اشتباه شدند و آن این بود که با انسان‌هایی فوق‌العاده و مقاوم در فلسطین مواجه شدند انسان فلسطینی ۱۰۰ سال است که با جبروت و هیبت غربی مقابله و پایداری می‌کند.

وی ادامه داد: آخرین مورد از پایداری و مبارزه مردم فلسطین در عملیات طوفان الاقصی بود، این عملیات بزرگ‌ترین ضربه به رژیم صهیونیستی بود واکنش رژیم صهیونیستی به این عملیات بسیار سنگین و جدی بود و جهان شاهد جنایات بسیاری از این رژیم پس از هفتم اکتبر بود که ماهیت واقعی رژیم صهیونیستی را به جهانیان نشان داد. 

ابوشریف بیان کرد: این جنایات به قدری وحشتناک و دردناک بودند که حتی صدای سازمان‌های مدافع بشر اسرائیلی را نیز درآوردند، ۹ سازمان مدافع حقوق بشر اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه را نسل‌کشی خواندند و به این مسئله اعتراف کردند تمام سازمان‌های بین‌المللی به این موضوع اذعان دارند و دنیا در حال مشاهده این جنایات است.

وی گفت: از هفتم اکتبر تاکنون که حدود ۳۸۰ روز می‌گذرد روزانه به طور میانگین حدود ۳۵۰ کودک فلسطینی به شهادت می‌رسند؛ این آمار هولناک، ابعاد گسترده نسل‌کشی و ویرانی‌های بی‌پایان در غزه را آشکار می‌سازد. 

ابوشریف خاطرنشان کرد: در ۴۰ روز اول جنگ -یعنی از هفتم اکتبر تا ۴۰ روز بعد- رژیم صهیونیستی ۳۸ هزار تن بمب و انواع مواد منفجره که معادل چهار بمب اتمی است بر غزه ریخته شده، تصور فرود آمدن چهار بمب اتمی بر مساحت ۳۶۰ کیلومتر مربعی غزه بسیار وحشتناک است.

وی افزود: این جنایات و بمباران‌ها همچنان ادامه دارند و در ۱۰ روز گذشته منطقه جبالیا نیز شاهد جنایات غیر عادی و ضد بشری بوده است، این منطقه ۱۰ روز است که بی‌وقفه بمباران می‌شود و حتی بیمارستان صحرایی و چادرهای مردم نیز از این بمباران‌ها در امان نمانده‌اند ما هر روز شاهد جنایات و کشتاری هستیم که در برابر دیدگان جهانیان در حال وقوع است.

ابوشریف تصریح کرد: این است ماهیت واقعی رژیم صهیونیستی که پرده از آن برداشته شده و جنایاتی که جهان نظیر آن را تاکنون به خود ندیده است نمایان شده‌اند، رژیم صهیونیستی در حال حاضر نوک پیکان غرب و پروژه غرب در منطقه است گواه این مطلب نیز این است که پس از پایان عملیات طوفان الاقصی تمام کشورهای غربی به کمک رژیم صهیونیستی آمدند که از آن میان می‌توان به آلمان، انگلستان، فرانسه، آمریکا و حتی استرالیا اشاره کرد.

وی بیان کرد: این کشورها تمام‌قد پشت رژیم صهیونیستی ایستاده‌اند و به حمایت از آن برخاسته‌اند اگر حمایت‌های کشورهای غربی نبود این رژیم یک ماه نیز نمی‌توانست دوام بیاورد. 

وی گفت: از هفتم اکتبر تا به حال آمریکا به تنهایی ۵۰ هزار تن انواع مواد منفجره را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داد که ۱۴ هزار تن آن بمب‌های ۲ هزار پوندی بودند این‌ها همان بمب‌هایی هستند که رژیم صهیونیستی در بیروت مورد استفاده قرار داد.

ابوشریف تصریح کرد: ما باید به پروژه اسلامی پایبند بمانیم و برای دستیابی به وحدت و عدالت تلاش کنیم، چرا که پیروزی نهایی متعلق به امت اسلامی است و همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند هر ضربه‌ای به رژیم منحوس و غاصب صهیونیستی خدمت به بشریت و مردم است.

 نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران خاطرنشان کرد: ما به عنوان امت واحده در معرض یک امتحان بزرگ الهی قرار گرفتیم، اگر ایران نبود ما به این پیروزی دست پیدا نمی‌کردیم، این پروژه مقاومت، پروژه رهبری واحد است که هدف آن عدالت و زنده‌کردن ارزش‌های بشری است.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از