حالت تاریک
Logo
چهارشنبه, 25 مهر 1403
مانایی کنگره شهدا در جهاد تبیین است
مدیره اداره تبلیغات اسلامی گیلانغرب:

مانایی کنگره شهدا در جهاد تبیین است

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گیلانغرب گفت: امروز هنرمندان، اهل قلم، نویسندگان و راویان دوران دفاع مقدس باید  در جهاد تبیین کنگره شهدای استان پیش‌قدم باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کرمی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد؛ به اهمیت کنگره شهدای استان کرمانشاه پرداخت و اظهار داشت: این کنگره نه‌تنها فرصتی برای بسط شعائر معنوی است، بلکه می‌تواند به استخراج از گنجینه فاخر مبانی ایثار، شهادت و دفاع مقدس کمک کند.

وی با اشاره به جنگ تمام‌عیار رسانه‌ای دشمن علیه کشور، تأکید کرد: تنها راه‌حل این معضل، جهاد تبیین است؛ دشمنان در موضوعات مختلف خرده‌فرهنگ‌هایی را به جامعه ما وارد می‌کنند که متأسفانه نسل جوان به‌تدریج آن را می‌پذیرد. 

کرمی افزود: تنها با تبیین فرهنگ شهدا از طریق همین کنگره‌ها می‌توانیم فرهنگ غنی خود را حفظ و به نسل جدید منتقل کنیم و سد محکمی در برابر ضدفرهنگ‌های دشمن ایجاد کنیم.

وی به وظیفه ویژه استان کرمانشاه، به‌عنوان استانی که در زمان جنگ میزبان ۲۷ عملیات بوده است، اشاره کرد و گفت: وظیفه ما زنده نگه‌داشتن یاد و راه و روش شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل جوان است و قطعاً کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه بسترساز این فرهنگ‌سازی ماندگار است.

کرمی همچنین به رسالت رسانه‌ها و اهل قلم در خلال برگزاری کنگره شهدای استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: بدون شک هنرمندان، نویسندگان و اهل قلم بار سنگینی برای پر بار کردن کنگره دارند؛ آن‌ها باید با استفاده از قالب‌های نو و جذاب، معارف دینی و انقلابی را به دنیا عرضه کنند.

وی ابراز داشت: نیاز است که از گنجینه‌های دفاع مقدس، خاطرات پیشکسوتان رزم و جهاد، مستندها، فیلم‌ها و کتاب‌هایی تولید شود.

کرمی در پایان تأکید کرد: این کارها باید انجام گیرد تا نهضت ایثار و شهادت و مقاومت مردمان این دیار به‌عنوان سینه ستبر کشور  در برابر استکبار ماندگار شود.

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از