حالت تاریک
Logo
دوشنبه, 07 آبان 1403
مجتمع ورزشی معلولان در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود
استاندار کرمانشاه:

مجتمع ورزشی معلولان در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

استاندار کرمانشاه با توجه به مدال‌آوری ورزشکاران معلول استان در مسابقات ملی و جهانی گفت: مجتمع ورزشی معلولان در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ محمدطیب صحرایی ظهر امروز یک‌شنبه در جلسه بررسی و اقدام برای احداث مجموعه ورزشی جامع ویژه معلولان اظهار داشت: با توجه جامعه بزرگ معلولان شامل نابينایان، ناشنوایان، جانبازان و کم‌توان ضرورت دارد زیرساخت‌های ورزشی مناسب برای آن‌ها راه‌اندازی شود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به مدال‌آوری ورزشکاران معلول استان کرمانشاه در مسابقات ملی و جهانی، گفت: متأسفانه تاکنون نیازهای ضروری این افراد به‌صورت جدی مورد توجه قرار نگرفته است.

صحرایی با اشاره به زیرساخت‌های ورزشی استان کرمانشاه تصریح کرد: امکانات فعلی ورزش استان متناسب با نیاز ورزشکاران معلول نیست و باید اقدامات لازم از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط به‌ویژه اداره‌کل ورزش و جوانان انجام شود.

وی ادامه داد: با توجه به جمعیت حدود ۱۰۰ هزار نفری معلولان و بیماران خاص در استان کرمانشاه تاکنون مجتمع تخصصی ویژه ورزشکاران معلول تأسیس و راه‌اندازی نشده تا بتوانند ورزش همگانی و یا تخصصی را پیگیری کنند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه باید بانک اطلاعاتی افراد دارای معلولیت استان تهیه شود، افزود: برنامه‌ریزی در حوزه ورزش و حتی مدیریت شهری نیازمند اطلاع از پراکندگی جامعه معلول در استان است تا متناسب با آن اقدامات لازم انجام شود.

صحرایی با بیان اینکه باید از اقدامات جزیره‌ای پرهیز شود، تأکید کرد: وظیفه هر دستگاه اجرایی مرتبط با ورزش معلولان باید مشخص شود تا بر اساس آن نسبت به بهسازی اماکن ورزشی اقدام شود.

وی اضافه کرد: اداره‌کل راه و شهرسازی و ورزش و جوانان استان کرمانشاه نسبت به جانمایی مکانی برای احداث مجتمع ورزشی ویژه معلولان در شهر کرمانشاه و یا در دهکده المپیک اقدام کنند و نتیجه بررسی را به مدیریت اجرایی استان اطلاع دهند.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: تا زمان احداث مجتمع ورزشی ویژه معلولان در استان کرمانشاه باید سالن‌های موجود متناسب با شرایط معلولان بهسازی شود تا این عزیزان بتوانند از امکانات موجود بهره‌مند شوند.

صحرایی با اشاره به دیدار با وزیر ورزش و جوانان برای تکمیل دهکده المپیک کرمانشاه عنوان کرد: وزیر ورزش و جوانان بر استفاده از طرح مولدسازی اموال و دارایی‌ها برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام تأکید کرد.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از