حالت تاریک
آغاز شمارش معکوس انتخابات ریاست جمهوری؛

مثل رئیسی را برگزینیم

مثل رئیسی را برگزینیم

با پایان یافتن مهلت ثبت‌نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید بکوشیم تا رئیس جمهوری چون شهید رئیسی را انتخاب کنیم‌.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ انتخابات ریاست‌جمهوری در جمهوری اسلامی ایران هر چهار سال یکبار برگزار می‌شود که فرد منتخب بر اساس رأی و نظر مردم و از میان کاندیداهای مورد تأیید شورای نگهبان انتخاب و سکان اجرایی مدیریت کشور را عهده‌دار می‌شود.

در پی سانحه سقوط بالگرد ریاست‌ جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به همراه جمعی از همراهان ایشان به شهادت رسیدند که بر اساس قانون اساسی مسئولان کشور وظیفه دارند طی مدت ۵۰ روز با فراهم کردن شرایط چهاردهمین انتخابات ریاست‌ جمهوری را برگزار کنند.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات وزارت کشور دهم تا چهاردهم خردادماه فرصت ثبت‌نام کاندیداها وجود دارد سپس شورای نگهبان وظیفه دارد طی هفت روز نسبت به بررسی صلاحیت افراد اقدام و در تاریخ ۲۲ خردادماه اسامی نهایی کاندیداها را به مردم اعلام کند و پس از آن نیز ۱۵ روز فرصت تبلیغات وجود دارد و سرانجام در هشتم تیرماه انتخابات در تمام شعب اخذ رأی سراسر کشور برگزار خواهد شد.

اما طی روزهای گذشته و در جریان فرصت ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات ریاست‌ جمهوری، ۸۰ نفر با مراجعه به ستاد انتخابات وزارت کشور نسبت به ثبت‌نام نهایی برای حضور در این دوره از انتخابات اقدام کردند که در این میان چهره‌های مشهوری از شانس بیشتری برای کسب رأی مردم برخوردارند.


رئیس‌جمهور باید تحول‌ساز و برنامه‌محور باشد

پیمان لطیفی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: در فرصت اعلام شده توسط وزارت کشور ۸۰ نفر از فعالان سیاسی برای انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرده‌اند که تعدد افراد کاندید شده در دوره چهاردهم بسیار زیاد است.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: بر اساس منویات مقام معظم رهبری و توصیه به نمایندگان مجلس، بهتر است نمایندگان از ورود به عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری خودداری کنند و همان‌گونه که از مردم رأی اعتماد دریافت کرده‌اند در میدان قانون‌گذاری باقی بمانند.

وی ادامه داد: متأسفانه در ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی مشاهده می‌شود نمایندگانی برای وزارت یا پست‌های دیگر صندلی سبز مجلس را رها می‌کنند در صورتی که پیش از آن مردم حوزه انتخابیه مورد نظر به آنها اعتماد کرده‌اند و فرد را به عنوان نماینده به خانه ملت معرفی کرده‌اند.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: بسیاری از افرادی که در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری ثبت‌نام کرده‌اند در سال‌های گذشته نیز عهده‌دار مسئولیت‌های مختلفی در فرآیند قانون‌گذاری و اجرایی کشور بوده‌اند به صورتی که اقدامات آنها تأثیرگذاری لازم را نداشته یا نتوانسته‌اند اقدام مهمی را صورت دهند و می‌توان از آنها چشم‌پوشی کرد.

لطیفی خاطرنشان کرد: در این بین افرادی نیز حضور دارند که در گذشته نیز برنامه‌های خود را به مردم ارائه داده‌اند و اکنون در میدان رقابت حضور دارند و می‌توان برنامه‌ آنها را به صورت ویژه مورد بررسی قرار داد که احتمال رأی آوردن آنها وجود دارد.

وی اضافه کرد: انتخاب اصلح همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار دارد اما در این دوره با توجه به شهادت شهید آیت‌الله رئیسی ویژگی‌های دیگری مانند تلاش، کار شبانه‌روزی، صبوری، جهاد و پرهیز از اختلاف‌افکنی و بی‌اخلاقی مورد توجه ایشان و مردم قرار دارد.

لطیفی بیان کرد: در پایان باید منتظر ماند و دید شورای نگهبان چه افرادی را برای مرحله بعدی انتخابات معرفی می‌کند اما آنچه مشخص است رقابت بین سه نفر در نهایت انجام می‌گیرد و باید گزینه اصلح را به مردم معرفی کنیم.


رئیس‌جمهور جدید ادامه‌دهنده راه شهید جمهور باشد

محمدهادی صحرایی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی دومین رئیس‌جمهور شهید کشورمان است که اول آن شهید رجایی بود و در فرصت ۲۶ روزه خدمت خود به دلیل فرصت محدود نتوانست اقدام مهمی را انجام دهد و با ویژگی‌های اخلاقی خود در یادها ماندگار شد اما شهید رئیسی در مدت سه ساله مدیریت خود علاوه بر انجام اقدامات متعدد توانست تراز مدیریت کشور را ارتقا ببخشد.

رئیس بسیج رسانه استان کرمانشاه گفت: شهید رئیسی در سه سال گذشته ۴۰ هزار کیلومتر سفر کردند و با حضور در مناطق مختلف کشور مشکلات مردم را از نزدیک و به صورت میدانی بررسی و نسبت به حل مشکلات اقدام کردند و توانستند رضایت‌مندی مردم را کسب کنند.

صحرایی بیان کرد: شهید آیت‌الله رئیسی با تغییر رویکرد دولت از موضع انفعال به عزت توانست اقدامات مهمی مثل تأمین واکسن کرونا را داشته باشد زیرا روزانه ۸۰۰ نفر در ایران کشته می‌شدند و دولت وقت توان تأمین واکسن لازم برای عموم مردم را نداشت و در سایر حوزه‌های بهداشت و درمان توانست پروژه‌های مهمی را انجام دهد و توانستیم شاهد گسترش خدمات درمانی را داشته باشیم.

وی ادامه داد: شهید رئیسی توانست با تغییر رویکرد روابط خارجی کشورمان در پیمان شانگ‌های و گروه بریکس عضویت پیدا کند تا بار دیگر اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در جهان مطرح کند و به دنیا ثابت شود می‌توان در برابر آمریکا ایستاد و سیاست‌های آن را شکست داد البته نباید از نقش تأثیرگذار امیرعبداللهیان وزیر فقید وزارت امور خارجه در انجام این امور چشم‌پوشی کرد.

رئیس بسیج رسانه استان کرمانشاه افزود: دولت سیزدهم به معنای واقعی کلمه در امور اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور تحول ایجاد کرد و توانست اقدامات مهمی را به سرانجام برساند که در بُعد سیاسی پس از انجام عملیات وعده صادق تمام کشورها از جمهوری اسلامی ایران حمایت کردند و رژیم صهیونیستی نتوانست اقدامی را صورت دهد.

صحرایی خاطرنشان کرد: مردم کشورمان پس از تشییع میلیونی شهید جمهور وارد عرصه انتخابات زودهنگام شدند که انتظار مقام معظم رهبری برگزاری رقابتی سالم و تأثیرگذار در راستای پیشرفت کشور بدون هجمه سیاسی علیه سایر رقبا است و امیدواریم در روز هشتم تیرماه رئیس‌جمهور منتخب مردم و ادامه‌دهنده راه شهید رئیسی انتخاب و اقتدار ایران بار دیگر به رخ جهانیان کشیده شود.


هدف کاندیدها باید خدمت به مردم باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین جلالی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: سیاست به معنای کسب قدرت است اما در مکتب امام خمینی(ره) این قدرت برای خدمت به مردم است نه برای آن که یک شخص به حکومت برسد و هدف نهایی نیست.

وی بیان کرد: امام خمینی(ره) شاگرد واقعی مکتب رسول‌الله(ص) و اهل بیت(ع) بودند و برای پیروزی حکومت اسلامی از رفتارهای غیراخلاقی و ناپسند استفاده نکردند حتی در مبارزه با کافران نیز مسلمانان اجازه رفتارهای غیر اسلامی را ندارند.

جلالی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) همواره مسئولان داخلی و خارجی را با ادب کامل خطاب قرار می‌دادند و دعوت می‌کردند در رقابت‌های سیاسی از رفتار درست و اسلامی استفاده کنند و شهید بهشتی نیز در مناظرات خود با سعه‌صدر برخورد می‌کردند.

مشاور استاندار کرمانشاه تصریح کرد: شهید آیت‌الله رئیسی در مناظرات انتخاباتی هیچ‌گاه با رقبای خود با رفتارهای ناپسند و تهمت‌های ناروا برخورد نکرد بلکه با سعه‌صدر و دلیل پاسخگوی سئوالات و انتقادات بود و البته رهبر معظم انقلاب نیز بر همین موضوع تأکید کردند.

جلالی عنوان کرد: با توجه به انتخابات پیش‌ رو انتظار می‌رود بر اساس منویات مقام معظم رهبری کاندیداها از رفتارهای ناپسند و گفتارهای خلاف واقع علیه یکدیگر خودداری کنند و در روز هشتم تیرماه شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور با مشارکت حداکثری مردم باشیم و دولت آینده ادامه‌دهنده راه دولت شهید رئیسی باشد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ در آستانه برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست‌ جمهوری انتظار می‌رود ملت با بصیرت ایران رئیسی جمهوری پاک‌دست و سخت‌کوش چون شهید رئیسی را انتخاب کنند که در راه خدمت به مردم به شهادت برسد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از