حالت تاریک
استاندار کرمانشاه:

مردم سالاری جمهوری اسلامی ایران مبنای قرآنی دارد

مردم سالاری جمهوری اسلامی ایران مبنای قرآنی دارد

استاندار کرمانشاه گفت: مردم‌سالاری جمهوری اسلامی ایران یک مبنای اصیل و قوی قرآنی دارد و یک مردم‌سالاری واقعی است چراکه خود مردم هم اقدام می‌کنند هم طرف مشورت قرار می‌گیرند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ محمد طیب صحرایی ظهر امروز در نشست آموزشی دستیاران امر مردمی‌سازی فرمانداران استان‌های غرب کشور که در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: مردمی‌سازی یک حلقه طبیعی از زنجیره رشد و تعالی انقلاب اسلامی است که در این مقطع انقلاب، مردمی‌سازی اگر پر رنگ نشود ما به یکی از اقتضائات این زمان انقلاب عمل نکردیم، پس در این دوره از انقلاب باید مردمی‌سازی پر رنگ‌تر بشود. 

صحرایی با اشاره به دو شاخصه بصیرت و اگاهی عنوان کرد: ما در امر مردمی‌سازی احتیاجی به سیاهی لشکر نداریم و براساس آیات قرآن کریم افرادی می‌توانند دنباله رو این امر باشند که اهل بصیرت و آگاهی در این امر باشند؛ لذا وقتی می‌گوییم مردمی سازی، یعنی اینکه جمهوری اسلامی به دنبال سیاهی لشکر  یا کمیت، بدون کیفیت نیست. 

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: مردم سالاری و مردم گرایی جمهوری اسلامی نه به فرمودن است و نه یک شگرد و تاکتیک امروزی است، بلکه یک مبنای اصیل و قوی قرآنی دارد و یک مردم سالاری واقعی است چراکه خود مردم هم اقدام می‌کنند هم طرف مشورت قرار می‌گیرند و اینکه کار روی دست مردم جلو می‌رود. 

صحرایی با اشاره به سازوکار فعلی امر مردمی‌سازی دولت اذعان کرد: با توجه به سازوکار فعلی امر مردمی سازی، این مسئله نیاز به تسهیل‌گری داشته که با عزم جدی دولت در این زمینه، مشکلات موجود برطرف خواهند شد و برای اجرایی درست آن باید صبر کرد که بتوانیم به نتیجه مطلوب برسیم. 

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: مردمی‌سازی در نظام اسلامی تعارف نیست بلکه واقعی است و بعد از فهم اعتقادی و فکری باید به تولید ترجمه‌های میدانی و اجرایی برسیم. 

محمدطیب صحرایی در پایان خاطرنشان کرد: برای حضور مردم در عرصه‌های تصمیم گیری، تصمیم سازی، مراقبت، نظارت و حضور در میدان، تلاش‌های زیادی صورت گرفته و این مسئله در استان کرمانشاه با جدیدت دنبال شده و در حال تقویت است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از