حالت تاریک
معاون سیاسی استاندار کرمانشاه مطرح کرد؛

مرز عامل محرک در بهبود وضعیت اقتصادی مرزنشینان

مرز عامل محرک در بهبود وضعیت اقتصادی مرزنشینان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه از بازگشایی مرز تیله‌کوه در آینده بسیار نزدیک خبر داد و گفت: مرز یک عامل محرک بسیار مهم در حرکت رو به جلوی اقتصاد استان و بهبود وضعیت معیشت مردم مرزنشین است.

علی شعبانی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد »، اظهار داشت: طی یک سال اخیر در استانداری کرمانشاه به مرز به‌عنوان یک محرک درحرکت روبه جلوی اقتصاد استان و بهبود وضعیت معیشت مردم ساکن در مناطق مرزی نگاه شده و در راستای فعال شدن گذرگاه‌های مرزی تلاش‌هایی انجام گرفته است.

 

وی افزود: استانداری کرمانشاه با این نگاه که مرز می‌تواند کمک بسیار مطلوبی برای ارتقای وضعیت معیشتی مرزنشینان باشد بازگشایی و فعال کردن تمام معابر مرزی استان را در دستور کار خود قرار داده است.

 

شعبانی با اشاره به فعالیت بازارچه مرزی تیله‌کوه، اذعان داشت: مرزتیله‌کوه یک مرز بسیارخوب و با زیرساخت‌های مناسب برای انجام مبادلات تجاری و بازرگانی است که می‌تواند سهم به‌سزایی در اقتصاد استان و پیشرفت منطقه داشته باشد.

 

معاون استاندار کرمانشاه تصریح کرد: مرز رسمی تیله‌کوه در گذشته به‌صورت مقطعی فعال بوده ولی امروز متاسفانه به دلیل وجود ناهماهنگی‌های زیاد تعطیل و غیرفعال است که باتوجه به درخواست مردم و تاکیدات استاندار مبنی بر فعال شدن این مرز رسمی برای مبادلات تجاری با کشورعراق، بازگشایی آن در دستور کار قرار دارد.

 

شعبانی افزود: در این راستا اقدامات بسیارخوبی توسط دستیار استاندار در امور کشور عراق انجام گرفت و امروز نیز با جمعی از مدیران در حوزه راهداری، صنعت، معدن وتجارت، گمرک و فرماندار سرپل‌ذهاب در مرزحضور یافته و تصمیمات خوبی گرفته شد و به زودی در کمترین زمان ممکن شاهد بازگشایی مرز تیله‌کوه خواهیم بود که مردم مرزنشین، انقلابی و ولایت‌مدار سرپل‌ذهاب بتوانند از مزایای تجارت این مرز بهره‌مند شوند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از