حالت تاریک
فرمانده سپاه ناحیه سرپل‌ذهاب:

مسجد مهم‌ترین پایگاه فرهنگی جامعه است

مسجد مهم‌ترین پایگاه فرهنگی جامعه است

فرمانده سپاه ناحیه سرپل‌ذهاب گفت: مساجد پایگاه‌های مهم فرهنگی و اجتماعی در جامعه هستند که در دوران دفاع مقدس نقش بی‌بدیلی داشتند.

مجتبی کاکایی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: مسجد پایگاه بزرگ فرهنگی و اجتماعی در ابعاد مختلف است به‌طوری که پیامبر عظیم‌الشأن اسلام پس از هجرت به مدینه اولین برنامه خود را بر ساخت مسجد قرار دادند. 

وی افزود: مسجد محل تعلیم و تربیت انسان است و نقش آن در تربیت ایرانی - اسلامی افراد جامعه بسیار مهم است که نمونه‌های بسیاری از این نوع تربیت افراد موفق را می‌توان مثال زد. 

فرمانده سپاه ناحیه سرپل‌ذهاب اذعان داشت: ‍‌سربازان روح‌الله (ره) که در مقابل طاغوت ایستاده و ریشه استکبار و استثمار شرق و غرب را در کشور خشکانده و رژیم شاهنشاهی را ساقط کردند از مساجد برخاستند آن‌ها جوانانی بودند که سال‌ها پای منبر علما در مساجد درس آزادگی، شجاعت و ذلت‌ناپذیری فرا گرفتند. 

کاکایی با اشاره به دوران پرافتخار دفاع مقدس افزود: رزمندگان سپاه اسلام تربیت‌یافتگان مکتب سیدالشهدا (ع) بودند که در مساجد عزاداری‌های بسیاری برپا کردند و به وقت نبرد با دنیای استکبار و نظام سلطه جهانی عازم جبهه‌های حق علیه باطل شدند. 

وی خاطرنشان کرد: مساجد در دوران دفاع مقدس نقش بی‌بدیلی داشتند، تربیت رزمندگان اسلام در مساجد، ثبت‌نام و ساماندهی و اعزام نیرو به جبهه‌ها در پایگاه‌های بسیج مساجد، توسل و توجه رزمندگان به اهل بیت (ع) در مساجد و آماده شدن در شب‌های عملیات از جمله نقش‌های مساجد در دوران پرافتخار دفاع مقدس است. 

کاکایی در ادامه گفت: مساجد امروز نیز در جنگ ترکیبی و شناختی با دشمن نقش بسیار مهمی دارند تبیین جنگ ترکیبی و راه‌های مقابله با آن و بصیرت‌افزایی جوانان به‌عنوان اهداف مهمی که مورد هجوم جنگ شناختی است باید در مساجد توسط روحانیون و ائمه جماعات بیان شود. 

وی افزود: جوانان نقش مهمی در تمدن‌سازی نوین اسلامی در گام دوم انقلاب دارند و این جوانان باید در مساجد تربیت‌یافته و آماده و مهیای تمدن‌سازی شوند لذا دشمن سعی می‌کند مساجد را با تولید شایعات و ابهامات متعدد در فضای تبلیغات رسانه‌ای تخریب کند و این وظیفه ماست که نگذاریم مساجد از رونق بیفتد. 

فرمانده سپاه سرپل‌ذهاب خاطرنشان کرد: مساجد در زندگی اجتماعی ما نیز نقش مهمی دارد و بسیاری از مراسمات ما در آن برگزار می‌شود ضمن اینکه مساجد از قدیم‌الایام محل شور و تصمیم‌گیری و رفع اختلافات و حل مسائل مهم مردم بوده است و امروز باید این جایگاه مساجد در جامعه زنده و پویا شود. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از