حالت تاریک
Logo
چهارشنبه, 25 مهر 1403
معرفی روستاها به ایجاد رونق اقتصادی کمک می‌کند
مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه:

معرفی روستاها به ایجاد رونق اقتصادی کمک می‌کند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: برگزاری جشنواره محصولات کشاورزی موجب رونق اقتصادی در روستاها می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ داریوش فرمانی عصر امروز جمعه در اولین جشنواره بادام و عسل که در روستای گندآباد بخش بیلوار برگزار شد، اظهار داشت: هدف از برگزاری چنین جشنواره‌هایی برندسازی، بسته‌بندی مناسب و معرفی محصولات روستایی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه افزود: برگزاری چنین جشنواره‌هایی علاوه بر معرفی محصولات، موجب توسعه روستایی و شناساندن معرفی مسیرهای گردشگری در روستاهای استان می‌شود.

وی با بیان اینکه چنین جشنواره‌هایی نقش مؤثری در توسعه صنعت گردشگری دارد، گفت: بخش بیلوار در کرمانشاه یکی از مناطق پر ظرفیت استان در حوزه گردشگری است که تاکنون به خوبی معرفی نشده است.

فرمانی خاطرنشان کرد: روستای گندآباد از جمله روستاهای خوش آب و هوای استان است که محصول بادام و عسل این روستا از شهرت بسیار خوبی برخوردار است و برگزاری چنین جشنواره‌هایی در راستای معرفی این محصولات و رونق اقتصادی است.

مدیرکل ميراث فرهنگی استان کرمانشاه تصریح کرد: برگزاری رویدادهای محصول‌محور در مناطق مختلف استان در طول سال در دستور کار قرار دارد و تا پایان سال جشنواره‌های متعددی در این خصوص برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید همه مناطق استان از توزیع متوازن گردشگری برخوردار باشد، گفت: درصدد هستیم از ظرفیت‌های بومی و محلی برای معرفی روستاها استفاده شود که امیدواریم این پتانسیل‌ها بتواند به ایجاد رونق اقتصادی منطقه کمک کند.

فرمانی در بخش دیگری از سخنانش به دو کشف بزرگ در استان طی هفته‌های گذشته خبر داد و گفت: بر اساس یک فصل کاوش و داده‌های سطحی در تپه تیلینه بخش کوزران در این محوطه بیش از ۴ هزار نوع اثر مُهر گِلی در این محوطه باستانی شناسایی و به دست آمد.

وی با بیان اینکه امسال هر روز شاهد شنیدن خبرهای خوب در حوزه میراث فرهنگی استان بودیم که برخی از آن‌ها حتی می‌تواند معادلات تاریخی جهان را جا به جا کند، گفت: قدیمی‌ترین آثار پارینه‌سنگی مربوط به ۲۰۰ هزار سال پیش در محوطه شهرک پردیس است که در نوع خودش بی‌نظیر است.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از