حالت تاریک
استاندار کرمانشاه:

معلم باید نماد پیشرفت در جامعه باشد

معلم باید نماد پیشرفت در جامعه باشد

استاندار کرمانشاه گفت: معلمان باید نماد پیشرفت و روشن‌فکری در جامعه باشند و دانش‌آموزان را بر اساس مقتضیات زمانه تربیت کنند.

 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ محمدطیب صحرایی شامگاه سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت‌ماه در مراسم تجلیل از معلمان نمونه استان کرمانشاه که در سالن شهدای دولت در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: آنچه از عزت و کرامت انسانی برخوردار هستیم بدون شک مدیون رهنمودهای پیامبرگونه رهبر معظم انقلاب و ایثارگری‌های خون پاک شهیدان هستیم.

استاندار کرمانشاه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات صادقانه معلمان و گرامیداشت شأن و منزلت آنها، افزود: آینده استان توسط معلمان ترسیم می‌شود لذا این قشر باید پیشرو و پیشگام باشند.

وی با اشاره به توانمندی بسیار خوب هنرستان‌های کرمانشاه، خاطرنشان کرد: طبق هدف‌گذاری انجام شده امیدواریم بتوانیم ۵۰ درصد مدارس متوسطه دوم را در حیطه مهارت‌آموزی قرار دهیم.

صحرایی ادامه داد: شاید اگر این اقدام سال‌ها قبل اتفاق می‌افتاد امروز شاهد آمار بالای بیکاری در استان نبودیم لذا باید جهشی صورت گیرد و در این راستا دبیرخانه کارگروه اشتغال در استان توسط معاونت اقتصادی تشکیل شده که با تمرکز بیشتر تصویری زیبا از کرمانشاه ترسیم کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه معلم باید نماد پیشرفت و روشن‌فکری در جامعه باشد، گفت: طبق نظر استاد شهید مطهری یک روشنفکر باید دو ویژگی آگاهی و اِشراف بر دین و زمانه خود داشته باشد.

صحرایی با بیان اینکه علم و فضیلت پایانی ندارد، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم جامعه پیش‌رو شکل بگیرد باید معلم توانمند و مسلط همچنین اِشراف به دین و زمانه خود داشته باشد تا دانش‌آموزان توانایی تربیت کند.

وی تصریح کرد: جهان در آستانه تغییر تمدنی است، باید تلاش کنیم از دانش‌آموزان عقب نمانیم و آنها را برای زمان خودشان تربیت کنیم.

صحرایی اذعان داشت: طبق منویات مقام معظم رهبری، عرصه کنونی، عرصه جنگ اراده‌ها است لذا باید اراده کنیم با تربیتی مستحکم و صحیح، کرمانشاهی قوی بسازیم.  

وی گفت: دانش‌آموزان باید به ایرانی بودن و کرمانشاهی بودن خود افتخار کنند و ما بتوانیم راه زندگی را به آنها نشان دهیم.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از