پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-05-29 20:40 - شماره خبر : 9094 0
مدیرکل راهداری استان کرمانشاه:

مهم‌ترین مزیت مرز خسروی امکانات آن است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه یکی از مزایای مرز خسروی وجود زیرساخت‌های بسیار مناسب در آن است، گفت: برای اولین بار پایش پهپادی یا هوایی در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلا‌ع‌رسانی «مرصاد»؛ شهرام کهریزی عصر امروز دوشنبه در بازدید از پایانه مرزی خسروی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: چهار مبدأ ورودی به استان کرمانشاه وجود دارد که مهم‌ترین آنها ورودی شرقی از سمت شهرستان کنگاور و نیز ورودی حمیل به اسلام‌آبادغرب است.

وی افزود: استان کرمانشاه هم میزبان زائرانی است که قصد تردد از مرز خسروی را دارند و هم بر سر راه زائرانی قرار گرفته که می‌خواهند به استان ایلام و مرز مهران بروند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: از ماه‌ها قبل از اربعین کارهای خوبی بر روی جاده‌ها و مسیرهای زائران اربعین انجام شده که برخی از آنها عبارتند از: لکه‌گیری، روکش آسفالت، خط‌کشی، نصب علائم و تجهیزات مورد نیاز روشنایی و از همه مهم‌تر رفع نقاط پرحادثه. 

کهریزی خاطرنشان کرد: از ۱۹ نقطه پرحادثه اعلام شده ۱۳ نقطه اصلاح شده است و تا ماه‌های آینده ۶ نقطه باقی‌مانده نیز اصلاح خواهد شد که این اقدامات در راستای فراهم‌کردن سفر ایمن برای زائران، مسافران، و کاربران جاده‌ای صورت می‌گیرد. 

وی تصریح کرد: در ایام اربعین برای اولین بار پایش پهپادی یا هوایی را در دستور کار داریم، در این پایش به صورت زنده، تصاویر پارکینگ‌های وسائل نقلیه در مرز خسروی، محل اتوبوس‌های بین شهری، مسیرهای پیاده‌روی و دیگر موارد رصد می‌شوند. 

کهریزی گفت: اگر به دلیل تراکم جمعیت و تراکم خودروها ترافیکی صورت بگیرد بلافاصله با نیروهای مدیریت پلیس‌ راه و پلیس راهور هماهنگی و مسیر‌های جایگزین استفاده خواهند شد. 

وی گفت: یکی از مزایای مرز خسروی وجود زیرساخت‌های بسیار مناسب در آن است دیگر مزیت‌ این مرز دسترسی آسان از طریق مسیرهای سهل‌الوصول به آن است که از شهرستان کنگاور تا مرز خسروی بیش از ۹۵ درصد مسیر به صورت بزرگراه است به این ترتیب در این مسیر شاهد کمترین حوادث و سوانح جاده‌ای هستیم.

کهریزی در ادامه با بیان اینکه مهم‌ترین مزیت مرز خسروی امکانات موجود در این پایانه است، افزود: در این پایانه سیستم تهویه مطبوع و سرمایش بسیار مطلوبی وجود دارد که نسبت به مرزهای دیگر کم‌نظیر است همچنین ۱۵ هزار متر مربع سایبان مجهز به مه‌پاش، سیستم‌های خنک‌کننده و روشنایی‌های مسیر در این پایانه تعبیه شده‌اند و فضاسازی‌های انجام شده در این پایانه منحصر به فرد هستند.

وی ادامه داد: همچنین پویشی با نام «چشم به‌ راهیم» و # «راه نجات» در این مرز در حال اجرا است در این پویش زائران فعالیت‌هایی را پس از گذر از مرز انجام می‌دهند که موجب بهره‌مندی هرچه بیشتر معنوی آنها از این سفر می‌شود. 

کهریزی بیان کرد: برخی از این فعالیت‌ها عبارتند از: توزیع برخی اقلام همچون سجاده، کتب ادعیه، بادبزن و کلاه، همچنین برگزاری مداحی به زبان‌های فارسی، کُردی، ترکی، عربی و اجرای مراسمات آیینی و سنتی. 

وی تصریح کرد: زائرانی که در مسیر بازگشت هستند به دلیل پیاده‌روی حتماً مقداری خسته شده‌اند بنابراین اگر قصد دارند با وسائل نقلیه شخصی به شهرهای خود بازگردند حتماً باید پس از دو ساعت رانندگی به مدت ۱۵ دقیقه استراحت کنند.

کهریزی با بیان اینکه زائران برای کسب اطلاعات از مسیرها نیز می‌توانند با سامانه ۱۴۱ تماس بگیرند، یادآوری کرد: از ابتدای ماه صفر تا ۲۸ مرداد، ۴۰۷ هزار و ۷۹۴ تردد از مرز بین‌المللی خسروی انجام شده است و در شبانه‌روز گذشته نیز بیش از ۶۳ هزار نفر از این مرز گذر کرده‌اند که آماری قابل قبول به شمار می‌آید.

انتهای خبر/

 

https://mersadnews.ir/short/NEbRJ
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار