حالت تاریک
سوءمدیریت شهری این‌ بار به سرپل‌ذهاب رسید؛

نارضایتی سرپل‌ذهابی‌ها از کیفیت پایین آسفالت معابر

نارضایتی سرپل‌ذهابی‌ها از کیفیت پایین آسفالت معابر

مردم شهرستان سرپل‌ذهاب به دنبال کیفیت پایین آسفالت معابر و خیابان‌های اصلی شهر از عملکرد شهرداری گلایه‌مند هستند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ کیفیت آسفالت معابر و خیابان‌ها و کوچه‌های شهر یکی از عوامل موثر در کیفیت زندگی مردم و یکی از شاخص‌های مهم در رضایت مردم از عملکرد شهرداری است، در سال‌های اخیر به ویژه پس از زلزله ویران‌بار ۲۱ آبان ۹۶ مشکلات مربوط به معابر شهری و کوچه و محلات مختلف شهر از جمله مشکلاتی بوده که شهرداری‌ها با آن روبرو بوده‌اند. 

یک‌سوم از وسعت بیشتر شهرها را معابر و کوچه‌ها و خیابان‌ها تشکیل می‌دهد لذا مدیریت شهری باید با اقدام اساسی در این مورد وارد عمل شود. 

بعد از دوران بازسازی ترمیم و بهسازی کوچه‌ها و خیابان‌های سرپل‌ذهاب مغفول ماند و اقدامی اساسی برای بهسازی معابر تا سال گذشته انجام نگرفت، در سال گذشته روکش آسفالت برخی از محلات و کوچه‌های شهر که آسیب بیشتری دیده بودند انجام گرفت ولی هنوز برخی از محلات باقی‌مانده و باعث نارضایتی مردم شده است. 

نارضایتی شهروندان سرپل‌ذهابی از وضعیت آسفالت معابر

احمدی یکی از شهروندان ساکن در محلات شهر به خبرنگار مرصادنیوز؛ گفت: وضعیت آسفالت کوچه‌ها و محلات شهر بسیار خراب است و ما در تابستان شاهد گرد و خاک و در زمستان شاهد گل و لای در کوچه‌ها هستیم که زندگی را برای ساکنان محلات سخت کرده است. 

آسفالت معابر و کوچه‌ها یکی از وظایف شهرداری‌ها است که بر کیفیت زندگی مردم تاثیرگذار است و شهرداری‌ها باید برای بهبود کیفیت زندگی شهروندان تلاش کنند. 

شورای اسلامی شهر به‌عنوان مجلس تصمیم‌گیری شهرداری نقش مهمی در برنامه‌های شهرداری دارد لذا خبرنگار مرصادنیوز به سراغ رئیس شورای اسلامی شهر سرپل‌ذهاب رفته تا اقدامات شورا را در این رابطه جویا شود. 

تصویب ۸۰ میلیارد ریال برای بهسازی و روکش آسفالت معابر سرپل‌ذهاب 

علی مرادیان در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز؛ اظهار داشت: معابر و کوچه‌های شهرستان در زمان زلزله و دوران بازسازی آسیب بسیاری دیده است که باید بهسازی و ترمیم شود و یکی از مطالبات مردم نیز است. 

رئیس شورای اسلامی شهر سرپل‌ذهاب افزود: شورای شهر برای بهسازی و روکش آسفالت معابر و کوچه‌های شهرستان ۸۰ میلیارد ریال اعتبار تصویب کرده که در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد که از طریق مناقصه انتخاب خواهد شد و کار خود را آغاز می‌کند. 

وی تصریح کرد: بهسازی معابر و کوچه‌های شهرستان به دو صورت لکه‌گیری و روکش آسفالت انجام می‌شود که لکه‌گیری توسط خود شهرداری و بهسازی و روکش توسط پیمانکار انجام خواهد گرفت. 

رئیس شورای اسلامی شهر سرپل‌ذهاب گفت: شورای شهر و شهرداری علاوه بر این پروژه در دست اقدام طرح‌های دیگری را نیز دارد که به نوبت تا پایان تابستان انجام خواهد شد و بخش بزرگی از مشکلات معابر و کوچه‌های شهرستان را برطرف خواهد کرد. 

مرادیان افزود: راه و شهرسازی نیز طرحی برای کمک به مناطق کم‌برخوردار و محروم دارد و با اهدای قیر رایگان به بهسازی معابر و کوچه‌های این مناطق کمک می‌کنند که ما در سفر مدیرکل راه و شهرسازی استان به سرپل‌ذهاب درخواستی را به ایشان ارائه دادیم که مورد موافقت قرار گرفت و امیدواریم با اهدای قیر رایگان به بهسازی معابر شهرستان کمک کنند. 

شورای شهر که اقدامات و تصمیمات خوبی برای بهسازی معابر شهری گرفته و باید دید که نتیجه این اقدامات چه خواهد شد، خبرنگار مرصادنیوز همچنین در ادامه راهی فرمانداری شهرستان شده و با فرماندار سرپل‌ذهاب هم‌کلام شده است. 

بهسازی معابر سرپل‌ذهاب در مرحله تعیین پیمانکار قرار دارد

صدرالله بابلی نیز در این خصوص به خبرنگار مرصادنیوز؛ گفت: بهسازی معابر و کوچه‌های شهرستان یکی از مهمترین مطالبات مردم است که شورای اسلامی شهر سرپل‌ذهاب قریب به ۸ میلیارد تومان برای ترمیم معابر و کوچه‌های محلات مختلف شهر تصویب کرده و مورد موافقت نیز قرار گرفته است. 

فرماندار سرپل‌ذهاب افزود: این طرح هم‌اکنون در مرحله تعیین پیمانکار قرار دارد که از طریق مناقصه انتخاب خواهد شد. 

وی تصریح کرد: معابر برخی از محلات شهرستان از جمله شهرک صدرا و چهار شهرک الحاقی به شهر نیازمند بهسازی و روکش آسفالت هستند که عملیات بلافاصله بعد از تعیین پیمانکار آغاز خواهد شد. 

نماینده عالی دولت در سرپل‌ذهاب گفت: برخی از محلات نیازمند روکش آسفالت است و برخی از محلات نیز باید ابتدا زیرسازی در آن‌ها انجام شود و سپس آسفالت شکو که طبق نظر کارشناسی اقدام خواهد شد. 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ یکی از شاخصه‌های توسعه شهری برخورداری مردم از زیرساخت‌ها از جمله آسفالت با کیفیت است که نقض این مطالبه و حق شهروندی صدای اهالی سرپل‌ذهابی را درآورده که امیدواریم مسئولان امر در اسرع وقت نسبت به این رفع این دغدغه اقدام کنند. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از