حالت تاریک
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه:

ارتقای فرهنگی کرمانشاه در گرو معرفی مفاخر است

ارتقای فرهنگی کرمانشاه در گرو معرفی مفاخر است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه گفت: امروز اگر می‌خواهیم وضعیت فرهنگی استان کرمانشاه را ارتقا ببخشیم باید مفاخر و آداب و فرهنگ خود را به نسل جدید معرفی کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ علی شعبانی صبح امروز یکشنبه در آئین بزرگداشت حکیم نظامی شاعر قرن ششم هجری که در پارک علم و فناوری استان کرمانشاه با حضور اصحاب فرهنگ و هنر برگزار شد، اظهار داشت: ایران ما دارای هنرمندان و مفاخر بزرگی است که باید آن‌ها را بزرگ نگاه داشت و از میراث ماندگار آن‌ها بهره برد. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه گفت: به دلیل تاریخ غنی کشورمان مشاهده می‌کنیم که گاهی اوقات کشورهای همسایه به دنبال مصادره هنرمندان ایرانی به نام خود هستند و این موضوع بیانگر جایگاه فرهنگ و هنر در ایران است. 

شعبانی تصریح کرد: امروز متاسفانه یکی از آسیب‌هایی که با آن در پسامدرنیسم مواجه‌ایم‌عدم احساس نیاز به آموزش و افزایش اطلاعات و آگاهی است و افراد به گمان خود در تمام موضوعات صاحب‌نظر و اطلاعات هستند و احساس به یادگیری را در خود ندارند. 

وی ادامه داد: هدف جمهوری اسلامی ایران شکل دادن تمدن نوین اسلامی و رسیدن به هدف نهایی است اما در این مسیر نباید از آموزش، یادگیری و عبرت‌آموزی از گذشتگان غفلت کنیم. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه افزود: ادبیات غنی ایرانی در تمام مناطق کشور ویژگی‌های خاص خود را دارد و استان کرمانشاه نیز ادبیات کردی زیبایی خاص خود را دارد و باید از این ظرفیت‌ها بهره‌برداری کنیم. 

شعبانی خاطرنشان کرد: امروز اگر می‌خواهیم وضعیت فرهنگی استان کرمانشاه را ارتقا ببخشیم باید مفاخر و آداب و فرهنگ خود را به نسل جدید معرفی کنیم زیرا همین موضوع ارزشمند است و بدانیم ادبیات و هنر در ذات ایرانیان است. 

آماده همکاری با دستگاه‌های فرهنگی هستیم

مسلم حدیدی نیز در ادامه این نشست عنوان کرد: عرصه فرهنگی جنبه چند بعدی دارد و اثرگذاری در این عرصه تنها با فعالیت یک مجموعه راه به جایی نخواهد برد و باید در این مسیر گروه‌های مردمی را نیز حمایت کنیم. 

رئیس جهاد دانشگاهی کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد که می‌توان از آن برای پیشرفت و توسعه استان بهره برد. 

حدیدی بیان کرد: جهاد دانشگاهی کرمانشاه آمادگی دارد تا در موضوعات فرهنگی سایر نهادها را همراهی کند و همچنین می‌توان از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی نیز برای رصد فرهنگی استان استفاده کرد. 

گفتنی است در پایان این مراسم تفاهم‌نامه همکاری فرهنگی بین اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جهاد دانشگاهی کرمانشاه به امضا رسید. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از