حالت تاریک
سرپرست فرمانداری قصرشیرین:

نخستین جشنواره لیمو در قصرشیرین برگزار می‌شود

نخستین جشنواره لیمو در قصرشیرین برگزار می‌شود

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: جشنواره لیموی قصری برای اولین بار فردا جمعه با حضور هنرمندان، مفاخر علمی و هنری به همت موسسه مردم‌نهاد شهر خاطره‌ها در قصرشیرین برگزار خواهد شد.

محمد نجفی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، اظهار داشت: جشنواره لیموی قصری برای اولین بار فردا جمعه با حضور هنرمندان، مفاخر علمی و هنری به همت موسسه مردم‌نهاد شهر خاطره‌ها در قصرشیرین برگزار خواهد شد.

وی افزود: برگزاری جشنواره لیمو می‌تواند محوری برای معرفی هرچه بیشتر این شهرستان مرزی و در نتیجه توسعه پایدار، ایجاد اشتغال و ارتقای درآمد مرزنشینان باشد و نیاز است همه ادارات و مسئولان در این زمینه اهتمام لازم را داشته باشند.

نجفی بیان کرد: برگزاری اولین جشنواره لیمو می‌تواند آغازی برای معرفی هرچه بیشتر قصرشیرین و پیشرفت منطقه باشد و به رونق منطقه کمک کند و از این رو باید جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، همه ادارات و مسئولان و مردم اهتمام کنند تا این جشنواره در سال‌های بعد نیز تداوم یابد.

وی عنوان کرد: قصرشیرین به‌عنوان قطب تولید خرما، لیمو و مرکبات در استان کرمانشاه ۷۳۷ هکتار باغ مرکبات دارد و بیشترین سطح زیر کشت باغات این شهرستان به ترتیب مربوط به لیموشیرین و نارنگی، پرتقال قصری، گریپ فروت، نارنج و لیموترش است.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین ادامه داد: طبیعت بکر و آب و هوای مناسب، قصرشیرین را مساعد برای تبدیل شدن به قطب گردشگری زمستانه غرب کشور تبدیل کرده ضمن اینکه در این شهرستان مرزی در حوزه تأسیسات گردشگری نیز امکانات کم‌نظیری شامل وجود ۱۰ هتل فراهم است.

وی اضافه کرد: وجود ۱۶۸ اثر تاریخی که ۶۶ اثر آن به ثبت رسیده همچون عمارت خسرو، چهارقاپی، کانال آبرسانی ساسانی، وجود دو مرز تجاری و مسافری پرویزخان و خسروی و وجود آثار گردشگری جنگ برای بازدید راهیان نور همگی از توانمندی‌های این منطقه برای جذب گردشگران و علاقه‌مندان به تاریخ کهن و فاخر است.

نجفی بیان کرد: وجود چندین سد آبگیری شده بزرگ شامل بیستون پارس، تنگ حمام و زاگرس و فراهم‌سازی زیرساخت‌ها و ایجاد فضاهای خدماتی و تفریحی در حاشیه سدها با حضور بخش خصوصی می‌تواند به جذب گردشگر کمک کند.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین همچنین ادامه داد: صنایع دستی این منطقه همچون حصیربافی، جاروبافی، دمکنی حصیری و بادبزن‌های حصیری و جارو قصری گلیم و گیوه، معروف و از دیرباز مورد توجه عموم مردم بوده که پرداختن و آموزش به این مقوله نیز می‌تواند محور اشتغال باشد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از