حالت تاریک
کارشناس فرهنگی:

شرکت در انتخابات یک تکلیف جمعی است

شرکت در انتخابات یک تکلیف جمعی است

کارشناس فرهنگی گفت: شرکت در انتخابات یک تکلیف جمعی است برای داشتن ایرانی آباد، مستقل و قدرتمند و استمرار عزت و امنیت آن، لازم است انتخابی درست و اصلح داشته باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ فریبا کرمی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در نشست بصیرتی با محوریت تبیین نقش بانوان در انتخابات در سنقروکلیایی، اظهار داشت: انسان طبیعتا موجودی اجتماعی است و بر خلاف سایر موجودات علاوه بر خود نسبت به سرنوشت و وقایع مرتبط با جامعه نیز حساس است و نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد، هرچند که در تشخیص دچار اشتباه شود و در سرنوشت ناگوار یک جامعه ایفای نقش کند.

وی ادامه داد: از منظر اسلام انسان علاوه بر وظایف فردی، وظایف اجتماعی دارد و در قبال جامعه مسئول است و باید در آخرت نیز پاسخگوی کنش‌های اجتماعی خود باشد.

سخنران نشست بصیرتی با بیان اینکه مشارکت در تعیین سرنوشت نه فقط یک حق بلکه تکلیفی شرعی و عقلی است، تصریح کرد: در قرآن می‌فرماید: ««… خداوند بر آن نیست که نعمتی را که به قومی عطا کرد تغییر دهد تا وقتی که آن قوم حال خود را تغییر دهند» یعنی اراده تغییر باید از ناحیه مردم باشد و الا خداوند جامعه ایستایی را که دست بر روی دست بگذارد اصلاح نخواهد فرمود.

وی ضمن اشاره به روش ایجاد اصلاح و تغییر در وضعیت، در نظام مبتنی بر مردم سالاری، شرکت فعال در انتخابات است، گفت: مردم در سیاست‌های خرد و کلان کشور نظراتی دارند که امکان به کارگیری آن تنها از طریق شرکت در انتخابات است.

کرمی با بیان اینکه شرکت در انتخابات مشاوره دادن مردم به نظام در خصوص نحوه اداره کشور است، خاطرنشان کرد: شرکت در انتخابات یک تکلیف جمعی است برای داشتن ایرانی آباد، مستقل و قدرتمند و استمرار عزت و امنیت آن، لازم است انتخابی درست و اصلح داشته باشیم.

این کارشناس فرهنگی یکی از وظایف مردم در امر انتخابات را رعایت اخلاق در امرتبلیغ برشمرد و افزود: اخلاقی که موجب می‌شود افراد فارغ از دلبستگی‌های حزبی و شخصی و تنها با توجه به صلاحیت کاندیداها بر اساس معیارهای جامعه اسلامی- ایرانی نسبت به دیگران انتخاب کنند.

وی در ادامه بیان کرد: مردم باید در تبلیغ کاندیدای مورد نظرشان اخلاق اسلامی را رعایت کنند و همدیگر را به رعایت آن توصیه کنند و از ناسزاگویی به رقبا پرهیز نمایند، همچنان که خداوند در قرآن، مومنین را از دشنام دادن به مشرکان منع کرده و علت آن را مقابله به مثل آن‌ها دانسته است که اگر شما دشنام بدهید آن‌ها هم دشنام خواهند داد.

کرمی با بیان اینکه قرآن بر وجود مسئولیت‌ها و تکالیف اجتماعی صحه گذاشته است، عنوان کرد: بی‌تفاوتی نسبت به سرنوشت جامعه و کشور، عملی ناهنجار و گناه محسوب می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: با انتخاب کاندیدای اصلح بر اساس ملاک‌ها و معیارهای مطابق با ارزش‌های اسلامی در حفظ و ارتقاء نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش کنیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از