حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/07/08 شمسی | 2024/09/29 میلادی
هدف دشمن نفوذ فرهنگی در باورها است
تحلیل‌گر مسائل سیاسی مطرح کرد:

هدف دشمن نفوذ فرهنگی در باورها است

یک تحلیل‌گر مسائل سیاسی گفت: یکی از راه‌های مهم ضربه‌زدن دشمن به نظام مقدس جمهوری اسلامی از طریق پروژه نفوذ فرهنگی است.

نصرالله شفیعی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با پیشکسوتان دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: معظم‌له در این دیدار به خطر نفوذ در دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی اشاره کردند که یکی از راه‌های مهم ضربه‌زدن دشمن به نظام مقدس جمهوری اسلامی از طریق پروژه نفوذ فرهنگی است.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی با اشاره به سابقه طولانی موضوع نفوذ از آغاز انقلاب اسلامی، افزود: این موضوع نه‌تنها به صورت نظری مطرح بوده بلکه در بسیاری از موارد، به طور عملی نیز اجرا شده است.

وی با اشاره به ابعاد مخرب نفوذ سخت گفت: این نوع نفوذ که به جان و مال مردم آسیب می‌رساند، خسارات جبران‌ناپذیری به نظام وارد کرده است؛ شهادت بسیاری از شخصیت‌های برجسته نیز گواه این مدعا است.

شفیعی با اشاره به اهمیت نفوذ فرهنگی، اظهار داشت: اگرچه نفوذ سخت با ایجاد تهدیدهای مستقیم، خطراتی را به همراه دارد، اما نفوذ فرهنگی با هدف تغییر باورها و ارزش‌ها، تهدیدی بسیار جدی‌تر برای امنیت ملی محسوب می‌شود.

وی افزود: نفوذ فرهنگی دشمن عمدتاً توسط افرادی انجام می‌شود که به دلیل تربیت و تعلق خاطر به فرهنگ غربی، به عنوان ابزار این نفوذ مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

شفیعی گفت: غرب‌زدگان متأسفانه به هیچ اصل و ارزش ثابتی پایبند نیستند و در نتیجه صراط مستقیم را ذوب شدن در فرهنگ غرب و هضم‌شدن در نظم نوین جهانی می‌دانند. 

وی گفت: دشمن اگر بخواهد بر ملت ما چیره شود و سایه شوم نظام سلطه را بر کشور ما تحت هر عنوانی حاکم کند برای غرب نام و عنوان حکومت اعم از جمهوری پادشاهی لیبرال دموکراسی و غیر مهم نیست بلکه آنچه حائز اهمیت است حاکمیت و تسلطی است که بر مردم یک کشور می‌تواند داشته باشد و از آن رهگذر به منافع مادی خود که غارت منابع یک کشور است بتواند دست پیدا کند.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی گفت: امروز دشمن می‌خواهد با نفوذ در میان دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی کشور همچون آموزش و پرورش، آموزش عالی و فرهنگ و ارشاد که با جوانان و نوجوانان ما سر و کار دارند به دنبال آن است تا با انحراف افکار جوانان، به اهداف شوم خود دست یابد.

وی افزود: بنابراین تمام دست‌اندرکاران مردم مسئولان و دلسوزان باید با همکاری یکدیگر اجازه ندهند نفوذ فرهنگ غرب بر فکر جوان ایرانی حاکم شود زیرا با نفوذ فرهنگی نظام سلطه‌گر غربی می‌تواند بر روح افکار و اندیشه‌های مردم تسلط پیدا کند و منافع ملت ایران را غارت کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از