حالت تاریک
در خطبه‌های نمازجمعه استان کرمانشاه ایراد شد؛

سالگرد پیروزی انقلاب سخن مشترک ائمه جمعه کرمانشاه

سالگرد پیروزی انقلاب سخن مشترک ائمه جمعه کرمانشاه

ائمه جمعه استان کرمانشاه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه در سخنانی مشترک به چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران اشاره کردند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ ائمه جمعه استان کرمانشاه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته استان در آستانه چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به تبیین دستاوردهای انقلاب پرداختند.

دهه فجر بهترین فرصت برای تبیین دستاوردهای انقلاب

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی ساداتی درخطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان سرپل‌ذهاب، اظهار داشت: مبنای رهبر حکیم و فرزانه انقلاب در امتداد مبنای امام راحل عبارت است از نظریه مردم‌سالاری دینی و جمهوری اسلامی، درایت مبنا ما با یک ترکیب اتحادی نه یک ترکیب انضمامی مواجه هستیم به این معنا که مردم، جمهوری و جمهوریت کاملا متخذ از اسلامیت است.

وی افزود: این نگاه، نگاهی بسیار فرازمند و فاخر است که مبنای امر نماز جمعه محسوب می شود و مردم و نقش آنها را کاملا برخواسته از نگرش وحیانی می‌داند و نه یک امر زمینه‌ای و حاشیه‌ای ، بلکه یک امر کاملا متنی است .

امام جمعه شهرستان در ادامه گفت: دهه فجر بهترین فرصت برای جهادتبیین ، شناساندن چهره واقعی رژیم منحوس پهلوی ، شناخت گذشته و بیان دستاوردهای انقلاب است .


وی افزود : امروز برخی سعی دارند چهره خبیث ترین و سیاه روترین حکام تاریخ اواخر این ملت را به شکلی آرایش کنند تا مردم نفهمند که بااین انقلاب چه کردند و نسل امروزی را از انقلاب روگردان کنند .


حضور حداکثری مردم تودهنی محکمی به دشمن است
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن رضایی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان هرسین؛ اظهار داشت: در آستانه ۴۵سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و پیشاپیش این ایام را تبریک عرض می کنیم، انقلابی که با تمام کارشکنی های دشمنان تمام دنیای کفر خواستند که این انقلاب ثمر ندهد ولی با اتکای به نیروی الهی، حضور مردم و رهبری حکیمانه امام راحل(ره) این انقلاب بر خلاف میل دشمنان به ثمر نشست.


انقلاب اسلامی ایران مظلوم مقتدر است

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمانشاه، اظهار داشت: پایان هفته آینده روز دوازدهم بهمن ماه مصادف با ورود امام خمینی(ره) به میهن و آغاز دهه فجر است که یادآور شهادت‌ها، شجاعت‌ها و استقامت‌های ملتی است که با دست خالی در حمایت از مرجع تقلید به میدان آمدند و با خون هزاران شهید این انقلاب را به پیروزی رساندند و ما اکنون میراث‌دار آن شهدا هستیم.


وی افزود: انقلاب اسلامی ما یک امر الهی و خدایی است که توانست با رژین ستم‌شاهی که مورد حمایت استکبار جهانی و ابر قدرت‌ها بود با دست خالی و بدون امکانات آن رژیم را ساقط کنند و این از عنایات و نصرت الهی بود که شامل حال ملت مومن انقلابی و متدین ما شد که بر دشمن داخلی مستبد و دشمن خارجی مستکبر پیروز شود.


خطیب جمعه کرمانشاه گفت: نکته حائز اهمیت اینکه انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس با حمایت مردم به پیروزی رسید این انقلاب مظلوم و مقتدر با حمایت و حضور مردم در عرصه‌های متعدد در فتنه‌ها بر دشمنان مستکبر و مزدوان داخلی آنها پیروز شد و در آینده هم چنین خواهد بود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، انقلاب مردم است خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید که مردم عزیز باید بدانند حضور آنها در عرصه‌های مختلف کننده تعیین‌کننده امنیت ملی است اکر مردم در صحنه حضور داشته باشند کشور در امنیت باقی خواهد ماند.


حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری با بیان اینکه دشمنان پر رو و خبیث در مقابل جمهوری اسلامی از هر عمل سختی اجتناب می‌کنند به خاطر حضور مردم است، تصریح کرد: ما با حضور در راهپیمایی 22 بهمن ماه لازم است به دشمن نشان دهیم که میراث‌داران متعهدی برای خون شهیدان و ثمره مجاهدت‌های آنها هستیم.

 

حضرت علی(ع) با دشمنان نیز به عدالت رفتار می‌کرد

حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا حسینی؛ امام جمعه شهرستان کنگاور با بیان اینکه بارزترین ویژگی امیرالمؤمنین عدالتش بود گفت: ایشان با دشمنان نیز به عدالت رفتار می‌کرد و در عبادت نیز بسیار تاکید داشت اما عبادت صرفا نماز خواندن نیست گاهی عبادت در خدمت به خلق نهفته است.


انقلاب اسلامی هیمنه استکبار جهانی را درهم شکست

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی تاب‌زر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر شهیدان مرصاد، اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی هیمنه استکبار و استعمار جهانی در هم شکسته شد و امروز شاهدیم کشورهای زیادی از جمله محور مقاومت با الگوبرداری از انقلاب اسلامی در مقابل ابرقدرت‌ها ایستاده‌اند.

وی افزود: امروز رژیم منحوس صهیونیستی با پشتیبانی آمریکا برای پوشاندن شکست خود دست به جنایت و کشتار غیرنظامیان و مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه می‌زنند اما به مدد الهی خون بر شمشیر پیروز است و پایان ظلم نزدیک است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از