حالت تاریک
سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی:

ارکسترهای خیابانی در کرمانشاه اجرا می‌شود

ارکسترهای خیابانی در کرمانشاه اجرا می‌شود

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: برگزاری ارکسترهای خیابانی شور و نشاط خوبی را در سطح جامعه ایجاد می‌کند و از این رو در دستور کار برگزاری قرار گرفته است.

 به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد» و به نقل از  روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه؛  پوریا جلالی روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: ارکستر فیلارمونیک در سطح خیابان‌ها و معابر شهر کرمانشاه اجرا می‌شود و این کار برای اولین بار است که در استان اتفاق می‌افتد که ارکستر ۱۰۰ نفره در سطع معابر و خیابان‌های کرمانشاه اجرا شود؛ اجرای این ارکستر با موضوعات ملی و انقلابی و دفاع مقدس خواهد بود.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در ادامه سخنانش گفت: کرمانشاه میزبان یازدهمین جشنواره بین المللی فجر برای اکران فیلم است؛ این جشنواره از ۱۵ تا ۲۲ بهمن ماه در کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اکران فیلم‌های جشنواره در ۲ سینمای فرهنگ و آزادی خواهد بود، ادامه داد: برگزاری این جشنواره رونق خوبی را برای این ۲ سینما به همراه دارد.

جلالی افزود: برگزاری جشنواره موسیقی از ۲۵ تا ۲۸ بهمن برگزار خواهد شد و در آن گروه‌های موسیقی از استان و نیز استان‌های همجوار حضور خواهند داشت.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: در جشنواره شعر فجر شاعران برجسته‌ای مانند فیض و کاکایی حضور دارند؛ همچنین برگزاری جُنگ‌های شادی در ایام دهه فجر با همکاری شهرداری و سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی این مجموعه انجام می‌شود.

جلالی با بیان اینکه در ایام فجر رویدادهای خیابانی اجرا می‌شود، افزود: در این ایام نمایشگاه‌های عکس و کاریکاتور در سطح معابر و خیابان‌های اصلی شهر برگزاری می‌شود؛ در این ایام خلق اثر زنده در حوزه نقاشی و کاریکاتور در سطح معابر اصلی شهر انجام می‌شود.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: در این ایام و ایام ماه مبارک رمضان، قرائت‌های خیابانی در آستانه اذان مغرب در سطح معابر و خیابان‌های شهر خواهیم داشت؛ سرود و تواشیح در ایام دهه فجر در سطح معابر و خیابان‌های شهر اجرا می‌شود.



۲ مجتمع دهه‌فجر به بهره‌برداری می‌رسد

جلالی در ادامه گفت: مجتمع فرهنگی، هنری دانش به مساحت ۲ هزار متر مربع و مجتمع فرهنگی هنری بیستون به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دهه فجر در استان افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: با افتتاح و بازسازی این مجتمع‌ها سرانه رخدادهای فرهنگی و هنری در استان افزایش می‌یابد و می‌توانیم میزبان رخدادهای ملی و بین‌المللی باشیم.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه رویکرد این اداره خیابانی کردن رخدادهای فرهنگی و هنری است، بیان کرد: در نظر داریم با هنرهای نمایشی، قهر فرهنگی هنری مردم را از بین ببریم.

جلالی با بیان اینکه متاسفانه رویدادهای فرهنگی و هنری تنها در پستوی نگارخانه‌ها و تالارها برگزار شده و مخاطبین کمی شاهد زحمات کشیده شده هستند، افزود: برنامه داریم تا حد امکان این رویدادها را به کف خیابان آورده و در دید عموم قرار دهیم.



در تلاش برای ساخت تالار مرکزی شهر هستیم

جلالی با بیان اینکه برای ساخت تالار مرکزی شهر در تلاش هستیم و امید داریم بتوانیم این خواسته به حق مردم محقق شود، گفت: همچنین در صدد افتتاح نگارخانه مرکزی کرمانشاه در سال آینده به مساحت ۱۲۵۰ مترمربع هستیم که می‌تواند محل خوبی برای برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری باشد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با توجه به خواسته جدی اهالی رسانه در خصوص برخورد با فیک نیوزها، افزود: ارشاد در این زمینه ابزار قانونی برخورد ندارد، اما جلسات مشترکی با پلیس فتا و دستگاه قضا برگزار شده و اراده خوبی در آن‌ها برای برخورد در این زمینه وجود دارد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از