حالت تاریک
رئیس شورای اسلامی شهر کنگاور:

نماینده انقلابی باید عامل به قوانین کشور باشد

نماینده انقلابی باید عامل به قوانین کشور باشد

رئیس شورای اسلامی شهر کنگاور گفت: مجلسی باید در کشور کار کند که برخاسته از متن جامعه و عامل به قوانین کشور باشد زیرا وظیفه مجلس و نمایندگان قانون‌گذاری است و نباید خود از قوانین سرپیچی کنند.

علی حیدرنژاد در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «'مرصاد»، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بزرگ‌مرد مجلس شورای اسلامی آیت‌الله مدرس، در خصوص ویژگی‌های یک نماینده انقلابی، اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین شاخصه‌های یک نماینده، انقلابی‌گری است.

وی افزود: از آنجا که انقلاب اسلامی ما در جهان نمونه است و ایران عزیز ما ام‌القرای کشورها و مستضعفین جهان است مجلسی باید در کشور کار کند که برخاسته از متن جامعه باشد و بتواند در مجلس هم کار مردمی و انقلابی انجام دهد.

حیدرنژاد ولایی‌بودن را دیگر ویژگی یک نماینده عنوان کرد و ادامه داد: نماینده باید تابع محض ولایت فقیه باشد و ببیند رهبر انقلاب چارچوب‌های نظام را به چه شکل تعیین می‌کنند که مطابق با آن، قوانین وضع کند.

وی با اشاره به مغایرت بعضی از مصوبات مجلس با نظام و فرهنگ حاکم بر کشور، اذعان داشت: متاسفانه بعضی از قوانینی که در مجلس مصوب می‌شوند با نظام و فرهنگ اسلامی ما هم‌خوانی ندارد و همین امر باعث ایجاد ولنگاری‌هایی در جامعه شده است.



نماینده نباید در عزل و نصب‌ها دخالت کند

حیدر نژاد با تقوا بودن را دیگر ویژگی نماینده اصلح برشمرد و خاطرنشان کرد: نماینده با تقوا باید از سیاسی‌بازی به دور باشد و در مسائل جزئی شهرستان‌ها و عزل و نصب‌ها دخالت نکند.

رئیس شورای اسلامی شهر کنگاور تصریح کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر تبلیغات ممنوع است باید همین قانون در شناخت داوطلبان اصلح مد نظر قرار گرفته شود زیرا افرادی که خودشان قانون ممنوعیت تبلیغ در
این زمان را زیر پا می‌گذارند و قانون را دور می‌زنند چگونه می‌توانند یک قانون‌گذار خوب و دلسوز مردم باشند؟!

حیدرنژاد در خصوص راه‌های شناختن کاندیدای اصلح نیز، گفت: با توجه به ویژگی‌هایی که گفته شد و رصد برنامه‌های داوطلبان اگر بازهم نتوانستیم به تنهایی شناخت کافی از آن‌ها به دست آوریم و فرد اصلح را انتخاب کنیم می‌توانیم از وجود معتمدین شهر برای شناخت فرد اصلح کمک بگیریم.



مشارکت مردم و دولت یک امر دوسویه است

رئیس شورای اسلامی شهر کنگاور در خصوص مشارکت مردم در انتخابات نیز، گفت: مشارکت مردم و دولت یک امر دوسویه است و حمایت مردم نیاز به همکاری دولت دارد.

وی اذعان داشت: اگر دولت در زمان باقی‌مانده تا انتخابات، وضعیت اقتصادی مردم را با نظارت‌های بیشتر سامان دهد و مردم احساس کنند سفره‌هایشان رنگ و بوی بهتری گرفته به مشارکت و همکاری با دولت و نظام دلگرم‌تر می‌شوند.

وی ادامه داد: اگر مردم ببینند قوانین و عدالت در جامعه به خوبی اجرا می‌شود و حرف و عمل مسئولان باهم یکی است قطعا بیش از پیش پای نظام خواهند آمد.

حیدرنژاد در پایان با تاکید بر اینکه فضاهای مجازی مردم را دلسرد می‌کنند، خاطرنشان کرد: مردم باید هوشیار باشند زیرا دشمنان از جمله سلطنت‌طلب‌ها، منافقین و معاندین مشغول تلاش برای در دست گرفتن فضاهای مجازی هستند تا با القای شبهات و ناامیدی به مردم، آن‌ها را از حضور در میادین بزرگ کشور و نقش‌آفرینی مؤثر بازدارند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از